jo
door joop43 Jan 9, 2008 om 16:57
Geldzaken & recht

Tel-sell

  we hebben in augustes bij tel-sell een steamblaster besteld

 we hebben het al in augustes betaald.

we zouden hem al in week50 krijgen en hebben hem nog nietwe hebben al een paar keergebeld en zouden hem 4 januarie krijgen.  wat moeten we nu doen.

470 9 Rapporteer

labswans
door labswans - Jan 9, 2008 om 17:02
1918 Antwoorden / 10 Vragen

Thuiswinkelfirma Tel Sell failliet09-01-2008
Het thuiswinkelbedrijf Tel Sell is failliet. Gisteren werd al bekend dat het bedrijf in financiële problemen verkeerde. In Almere zou vanmiddag een kijkdag zijn voor de openbare verkoop van de spullen van het bedrijf, maar die is afgeblazen.

door 4711 - Jan 9, 2008 om 17:05
885 Antwoorden / 2 Vragen

Wacht even tot over enkele dagen meer bekend is of ze werkelijk failliet zijn, en schakel desnoods www.directincasso.nl in om Uw geld terug te krijgen!

johanpc
door johanpc - Jan 9, 2008 om 17:06
1379 Antwoorden / 2 Vragen

Ze zijn vanmiddag -woensdag 9 juanuari 2008- failliet verklaard.

johanpc
door johanpc - Jan 9, 2008 om 17:07
1379 Antwoorden / 2 Vragen

4711 lees de krant van heden avond!

tiberivs
door tiberivs - Jan 9, 2008 om 17:18
36 Antwoorden / 0 Vragen

Ik denk dat je het geld kwijt bent en de spullen nooit geleverd zullen worden, Je kan nog proberen om met de curator te gaan onderhandelen maar verwacht niks daar eerst de belastingdienst zijn geld moet hebben daarna alle "grote" jongens (banken en pensioenfondsen) en als er wat overblijft de leveranciers en daarna het publiek, ik ben geen helderziende maar ik voorzie nu dat er van een kale kikker niks te plukken valt. Helaas vist u achter het net.

brynnar
door brynnar - Jan 9, 2008 om 17:27
1782 Antwoorden / 27 Vragen

Beste Joop43,

Ik vrees dat u nu vette pech hebt. Mocht u alsnog moeite willen doen om uw geld terug te krijgen, dan moet u formeel de curator aanschrijven en op de hoogte brengen van uw vordering op TelSell.

In de praktijk echter staan vooraan in de rij de belastingdienst en de banken om geld te vangen. Meestal blijft er zeer weinig over. Datgene wat overblijft wordt naar rato verdeeld onder alle schuldeisers. Dat is doorgaans niets, want de curator moet er zelf ook nog aan verdienen. En zoals u weet werken ze op advocatenkantoren niet voor een "fooi" van slechts € 100 per uur.

Mvgr - B

vladja
door vladja - Jan 9, 2008 om 20:25
8293 Antwoorden / 27 Vragen

Leveranciers zijn geen preferente schuldeisers. Na de preferente schuldeisers, zoals belastingdienst (die de zaak aanzwengelde, door een openbare verkoop aan te kondigen, waarop UPC het faillissement aanvroeg). Dan is het loon niet uitbetaald over december, dat neemt het UWV over + eventuele achterstallige premie-afdracht is preferente schuldeiser.

Zoals eerder aangegeven gaat de curator voor. Daar het een ingewikkelde zaak wordt, gaat er veel uren in zitten, en die jongens werken niet voor een "schijntje". Anders zou persoon meer curator willen zijn.

Gezien de geldkrapte de laatste tijd bij Tellsell kan je ervan uitgaan dat eventuele vastgoed eigendommen een maximale hypotheek hebben. Die gaat weer voor na de voornoemden.

Leveranciers, klanten, uitzendbureaus (tijdelijk personeel recent allemaal naar huis gestuurd, maar de rekening komt altijd later) etc. zijn allemaal gelijkwaardige schuldeisers. Leveranciers gaan dus niet voor.

Vladja

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jan 9, 2008 om 20:50
16880 Antwoorden / 202 Vragen

Failliet ivm belastingschuld en dat gaat onherroepelijk voor. Had u bij tell en sell een fluit gekocht .... (Naar uw geld, hoe jammer ook, kunt u met de grootste mate van waarschijnlijkheid fluiten - en naar het artikel ook).

birdies
door birdies - Jan 9, 2008 om 20:59
6104 Antwoorden / 31 Vragen

Zal hier maar even het volledige bericht over het faillisement neer zetten:

Tel Sell failliet verklaard

09 Jan 08, 18:00

ALMERE (ANP-AFX) -
De thuiswinkelorganisatie Tel Sell is failliet verklaard. Dat heeft een
woordvoerder van de rechtbank in Lelystad woensdag gezegd. Het
faillissement was aangevraagd door schuldeiser UPC.

<script language="JavaScript" type="text/javascript">

De openbare verkoop van de boedel van Tel Sell die gepland stond
voor donderdag is afgelast, liet curator Hylke Brandsma weten. De
openbare verkoop zou plaatsvinden op last van de Belastingdienst, een
van de andere schuldeisers.

Ook de televisiezender Liveshop,
die voor Tel Sell reclameuitzendingen verzorgde, is failliet. Liveshop
werd in oktober 2006 opgezet door Tel Sell en Chellomedia, een
zusterbedrijf van kabelbedrijf UPC. Tel Sell verkoopt onder meer
fitnessapparaten, sieraden en keukenapparatuur en brengt de producten
aan de man via reclameboodschappen en via zogenoemde ’infomercials’,
ofwel langdurige reclames op televisie.

Tel Sell, dat is
gevestigd in Almere, was niet bereikbaar voor commentaar. Het bedrijf
kampte al langer met financiële problemen. Het personeel zou vorige
maand geen salaris hebben ontvangen. Uit jaarverslagen blijkt dat Tel
Sell in 2005 en 2006 verlies leed.