kroonmeester
door kroonmeester Oct 5, 2009 om 04:43
Geldzaken & recht

TELECOMWET, Nieuwe

Op 1 oktober treedt de nieuwe Telecomwet in werking. Door de nieuwe wet (de "OPTA-regeling") hebben we officieel uw toestemming nodig voor het toezenden van nieuwsbrieven en overige berichten via e-mail. Dit geldt nu voor zowel particulieren als bedrijven. Net als in het verleden willen wij u ook in de toekomst graag op deze manier voorzien van informatie.

Bent u al benaderd om officieel toestemming te vragen voor de toezending van de nieuws en overige berichten?

396 7 Rapporteer

ve
door verwijderd - Oct 5, 2009 om 09:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ja, een keer van een makelaar. Netjes! Maar anderen volstaan met een aankondiging dat je je kan afmelden.

ve
door verwijderd - Oct 5, 2009 om 10:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

Op 29 en 30 september zijn er wel 100 berichten binnen gekomen van bedrijven die even een bevestiging wilden dat je hun mail wilde blijven ontvangen, op mijn werk.
Het hield niet op...  kennelijk hebben ze allemaal tot het laatste moment gewacht.
Uiteraard is er nergens op gereageerd dus nu moet het stoppen.

(hoewel er ook bedrijven zijn die in hun mail schrijven "als u niet reageert gaan wij er van uit dat u onze mail wilt blijven ontvangen".  dit is niet toegestaan volgens de wet, je mag alleen mailen na uitdrukkelijke toestemming)

ve
door verwijderd - Oct 5, 2009 om 13:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik sta er nu al in voor een lange tijd, aantal maanden denk ik zo. Maar
ik bleef geregeld de onaangename telefoontjes ontvangen.  Totdat ik een
keer erg boos werd op een medewerker van ze en drijgde met naar de
rechter te stappen. Het was meteen afgelopen voor ALLE telefoontjes! Ik
werd zelfs op mijn mobiel gebelt, geen idee hoe ze mijn nummer te
pakken gekregen hebben, ik heb zeker geen online dingen ingevult voor
een enquiette of iets dergelijks zoals de callcenters durven te
beweren. Ik krijg wel vaker mooie dames aan de deur van een jaar of
18-19 die me het een en ander proberen te verkopen. Zoals wat in de
uitzending van Kassa 3 oktober ook werd getoond, aan de deur verkopen,
en juist weer op de meest ongewenste tijden. Vaak tussen 5 en 7 uur, de postkode loterij heeft het zelfs zo bont gemaakt om 10 uur nog eens aan te bellen!

De bijbel verkopers komen echter ook vaak langs, 2 keer per jaar als
minimum en ik heb het dit jaar al 4 keer gehad dat ze aan mn bel
trokken. Iemand zoals ik met nachtdienst wil dus echt niet uit bed rond
9 uur! Ik lig pas 3 uurtjes dan!

ve
door verwijderd - Oct 5, 2009 om 14:31
0 Antwoorden / 0 Vragen

Die jehova's word je helemaal gek van hier stond ook weer een hele delegatie aan de deur.

Ik kom u vrede en geluk brengen, ik zeg zet maar in de gang.

Heb er ook eens 1 gehad die hardnekkig was en zijn poot tussen de deur zette, dat zal ie ook nooit meer doen denk.

Ok geloof moeten ze zelf weten val een ander er niet mee lastig en ga gewoon werken

ve
door verwijderd - Oct 14, 2009 om 12:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik sta al meer dan een jaar in het bel-mij-niet register voor mijn vaste, maar ook mobiele nummer.
Toch wordt ik nog steeds lastig gevallen met telefoontjes onder het mom: u heeft een enquete ingevuld waarin u aangaf om te worden gebeld.
Nu is het probleem dat ik helemaal geen enquetes invul. Als ik dan toch wordt gebeld en vermeld dat ik in het BMNR (Bel mij niet register) sta, gaan ze gewoon door met praten.

Ik denk dat het hele register een farce is en dat het weinig tot niets zal uitmaken of je wel of niet wordt gebeld. Zou Kassa hier nog eens naar willen kijken?

ve
door verwijderd - Oct 14, 2009 om 12:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het bedrijf overtreedt de nieuwe wet. U kunt een klacht indienen bij consuwijzer + van het bedrijf eisen u op een lijst van mensen die niet meer gebeld mogen worden te worden gezet.

http://forms.consuwijzer.nl/content.jsp?objectid=11256

ve
door verwijderd - Oct 14, 2009 om 13:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

Heb ik ook gehad ,schijnbaar heeft iemand toen mijn adres of telefoon doorgegeven.Ik was heel kwaad kreeg meteen alles via de telefoon hypotheken/goede doelen/en noem maar op.
Ik heb meteen WEER het info filter opnieuw ingevuld en was er toen weer heel snel van af.

Bij AH en ook bij GAMMA had ik laatst een verassing moest via internet reageren en een hele boel info adres en noem maar op ,opgeven Ik heb het geheel eens goed gelezen.En ja daar stond in KLEINE LETTERTJES dat je toestemming gaf voor adverteerders via telefoon en post.
Ik heb het meteen gewist heel de zooi..

Groetjes Willem.