Hw
door Hw2k Apr 12, 2017 om 17:36
Geldzaken & recht

Telefoon nummer gekregen maar die niet in gebruik

Mijn buurvrouw heeft eerder ieder jaar een toeslagbeschikking ontvangen maar die jaar niet meer. Ik moest haar helpen. Wij hebben de belastingdienst nummer 0800-0543 gebeld en geregeld, ook verzoeken om de toeslag op papier wilt blijven ontvangen. De amteraar aan de telefoon vertelde hij niet kan regelen en heeft andere telefoon nummer doorgegeven : 0800-2358352. We moesten zelf opbellen maar blijkt deze nummer is niet in gebruikt (vermeld op soort of antwood apparaat) en verwijst naar telefoon met nummer 1888 (zoek nummer van telefoon van kpn) die kost €1,- per minute. Komen deze voor iemand ander??

Is het zo moeilijk voor centraal belastingdienst amtenaren die gesproken de zaak te regelen?? De wet zegt: idereen kan een verzoek doen om toeslag bschikking op papier van belastingdien biljven ontvange  maar hoe moet dat ?? Heeft iemand idee?

Mvg
 Hw2k

3577 15 Rapporteer

getty
door getty - Apr 12, 2017 om 17:43
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Misschien is het verkeerde nummer per ongeluk gegeven? Gewoon nog een keer de belastingdienst 0800 nummer bellen?

edrick3
door edrick3 - Apr 12, 2017 om 17:49
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Nummer 1888 niet gaan gebruiken; dat is commerciele geldklopperij.
Nog maar een keer 0800-0543 bellen en het juiste nummer vragen.
Voor wat info: https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/nl/toeslagen/toeslagen

diumenge
door diumenge - Apr 12, 2017 om 17:50
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Dat telefoonnummer is juist, probeer het morgen nog een keer. Wel even het 'bandje' afluisteren en BSN bij de hand houden.

Kan ik mijn post op papier blijven ontvangen?

U kunt met ons overleggen over de mogelijkheid om een papieren kopie te krijgen van de berichten die wij naar uw Berichtenbox sturen.

Dat kan als u zelf niet in staat bent uw digitale post te bekijken. En als iemand anders machtigen om uw digitale post te bekijken geen oplossing voor u is.

Neemt u via de Helpdesk Digitale Post (0800 – 235 83 52) contact met ons op om deze mogelijkheid te bespreken. bron

getty
door getty - Apr 12, 2017 om 17:50
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Even rondkijken op de site geeft mij dit nummer.  Het klopt dus wel. NOgmaals bellen met de belastingdienst en uw ervaring met het bellen met dit nummer delen. Misschien is er een storing?

kunt met ons overleggen over de mogelijkheid om een papieren kopie te krijgen van de berichten die wij naar uw Berichtenbox sturen.

Dat kan als u zelf niet in staat bent uw digitale post te bekijken. En als iemand anders machtigen om uw digitale post te bekijken geen oplossing voor u is.

Neemt u via de Helpdesk Digitale Post (0800 – 235 83 52) contact met ons op om deze mogelijkheid te bespreken.

Tot wanneer kan ik een kopie van mijn digitale post krijgen?

Op dit moment is er geen ‘einddatum’ voor het versturen van papieren kopieën. Mocht dat ooit anders worden, dan laten wij dat vooraf op tijd weten.

marita5
door marita5 - Apr 12, 2017 om 17:56
11526 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Hw2k ,

Lees deze eens informatie door , ik heb het tel.nr 0800 – 235 83 52 getest het werkt wel , is de helpdesk van de belastingdienst .
Ik vermoed dat u niet het goede nummer heeft ingetoetst , klik op de rode regel .

https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/themaoverstijgend/veelgestelde_vragen/vraag_en_antwoord/kan_ik_post_op_papier_blijven_ontvangen

Hw
door Hw2k Apr 12, 2017 om 18:30
11 Antwoorden / 4 Vragen

@Marita5  wanneer heb jij dat nummer gebeld?

marita5
door marita5 Apr 12, 2017 om 18:38
11526 Antwoorden / 15 Vragen

Ik heb meteen gebeld , toen u uw vraag stelde , u krijgt een cassettebandje te horen , u moet het BSN nr bij de hand houden dit word u gevraagd .
U schrijft dit nummer is niet in gebruik maar dit klopt niet , het werkt wel . misschien heeft u een verkeerd cijfer ingetoetst . Ook nu heb ik gebeld en krijg exact hetzelfde te horen , ik ben wel niet verder gegaan anders moest ik mijn BSN nr intoetsen .

diumenge
door diumenge - Apr 12, 2017 om 17:57
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Zo moet het wel lukken hè HW2K?

edrick3
door edrick3 Apr 12, 2017 om 18:01
27632 Antwoorden / 85 Vragen

grinnik.;-)

Cookies
door Cookies - Apr 12, 2017 om 18:07
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Als je werd verbonden met het antwoordapparaat belde je of te vroeg of te laat. En natuurlijk is dat tel.nr. in gebruik, anders kreeg je geen antwoordapparaat.

panter22
door panter22 - Apr 12, 2017 om 18:22
6599 Antwoorden / Vragen

Je buurvrouw heeft in december vorig jaar een voorschotbeschikking gekregen voor de toeslagen van dit jaar.
De definitieve beschikking over 2016 kan ze nog niet gekregen hebben. Die krijgt ze op zijn vroegst in juni van dit jaar.
Ze zou nog even af kunnen wachten.

Hw
door Hw2k - Apr 12, 2017 om 18:23
11 Antwoorden / 4 Vragen

Ik heb vandag 2 keer die nummer gebeld maar kreeg zelfde melding, heb ook belasting gebeld maar die mevrouw aan ander kan zei dat nummer klopt wel en misswchien later nogeens bellen. Zo heb ik de 2e keer gebeld voor dat ik de zaak op forum gezet of dat ook bij ander voorkomen. Ik vind zo raar. Snap niets van

Hw
door Hw2k - Apr 12, 2017 om 18:28
11 Antwoorden / 4 Vragen

Kan het zijn dat met de smartphone deze nummer niet kan bereiken?

Cookies
door Cookies - Apr 12, 2017 om 18:34
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Zojuist even gebeld met mijn 06. Gewoon bereikbaar. Er wordt om een BSN nr. gevraagd.

marita5
door marita5 - Apr 12, 2017 om 18:50
11526 Antwoorden / 15 Vragen

@Hw2k ,

Ik heb met Gsm en huistelefoon gebeld , het werkt alle twee .
Probeer eens van een andere telefoon te bellen .

Hw
door Hw2k - Apr 12, 2017 om 19:05
11 Antwoorden / 4 Vragen

Ik heb net dat nummer opgebeld en het lukt nu wel. ik vermoed er een boosdoener is, Aan de ander kan van belastingdienst die mevr. Nuvering vertelt dat het niet kan en laat ze mij aan de lione hangen later verwijst mij naar een andere nummer  :0881236500.

Nu is het weer niet goed, waarom ? Ik heb blijven herhalen dat ik moet 0800-235 83 52 bellen de zaak te regelen, ik zei dat dat op website van belastingdienst gekegen het moet deze nummer zijn. Toen liet ze mij weer aan de line hangen. Eindelijk vertelde omdat na 5 uur is de helpdesk gessloten daarom verwijst ze mij naar betaalde nummer.

Blijkbaar van dag is mijn dag niet.

diumenge
door diumenge Apr 12, 2017 om 19:28
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Je moet gewoon een beetje geduld hebben en de ingesproken boodschap afluisteren. Niks geen boosdoeners of iets anders, nummer functioneert gewoon.

marita5
door marita5 - Apr 12, 2017 om 19:38
11526 Antwoorden / 15 Vragen

@Hw2k ,

Het tel.nr 0881236500. is Van MijnOverheid