la
door laquetia Sep 16, 2009 om 20:34
Geldzaken & recht

Teleshoppen

Geachte Mevrouw,

Had via teleshopping iets besteld, wat niet binnen afgesproken tijd geleverd is. Heb dit dan ook ongeopend direct retoer gestuurd, maar nu willen zei dat ik betaald voor de verzendkosten en administratiekosten. Moet ik dit betalen?

Truidels.

362 5 Rapporteer

ve
door verwijderd - Sep 16, 2009 om 20:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ja natuurlijk moet u de verzendkosten en administratiekosten betalen.

Had het dan niet besteld is mijn advies.

labswans

ve
door verwijderd - Sep 16, 2009 om 21:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag truidels,

Bij teleshopping sluit je een koop op afstand af. Zo'n KOA kun je ongeopend binnen de bedenktijd van 7 werkdagen zonder opgaaf van reden retourneren. De verzendkosten van uitsluitend het retour zenden zijn voor rekening van de koper (jij dus) en er mogen GEEN administratiekosten in rekening worden gebracht.

Wettelijke info:

BW7 boek 7 Koop op afstand:

BW7:46a BW7:46b BW7:46c BW7:46d

BW7:46e BW7:46f BW7:46g BW7:46h

BW7:46i BW7:46j

De info van mijn bovenstaande collega is dus niet geheel juist.

Sukses en met vriendelijke groet, ReadAC.

ve
door verwijderd - Sep 16, 2009 om 21:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

@laquetia

"Moet ik dit betalen".

Alleen de verzendkosten. Was de aflevering inclusief verzendkosten, dan gratis retour.

Verzendkosten en voorwaarden bij retourzending

ve
door verwijderd - Sep 17, 2009 om 07:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

De info van mijn bovenstaande collega is dus niet geheel juist. Dit hoef niet zo neer worden gezet en is toch al duidelijk uit uw antwoordt naar de TS ! Hou het bij uw eigen antwoorden in de toekomst

ve
door verwijderd - Sep 17, 2009 om 09:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag labswans,

Off topic,

Jij hebt wel verschrikkelijk lange tenen zeg!. Is de info die je geeft dan wél geheel juist? Ik vond/vind dat ik met mijn opmerking naar jou toe zoals dat gepast is wel collegiaal ben.

Met vriendelijke groet, ReadAC.