Bo
door Bothomas Dec 29, 2015 om 10:36
Geldzaken & recht

Ten einde raad door ING

Beste allen,

Wij zijn ten einde raad door ING. Inmiddels zijn wij al vanaf begin oktober bezig met het aanvragen van nieuwe codes en inlog gegevens en steeds opnieuw gaat er iets mis. Of we krijgen helemaal niets thuis gestuurd. Of we krijgen verkeerde codes die niet werken. Of we krijgen ineens een pasje dat niet is aangevraagd en ook al geblokkeerd is. Ondertussen is het enige dat we kunnen doen steeds weer bellen en langs gaan bij ING maar de medewerkers zijn respectloos, onvriendelijk en tonen geen enkel begrip. Daarnaast, het grootste probleem natuurlijk, het is na drie maanden nog niet opgelost en ondertussen kunnen wij dus niet bij onze rekening. Wat kunnen we nog meer doen? We hebben inmiddels Kassa, de Consumentenbond en de Belbus een bericht gestuurd maar niets terug ontvangen en wij voelen ons volledig ten einde raad. Heeft iemand tips? Is er iemand van ING die dit leest en WEL een idee heeft hoe dit opgelost kan worden?

4976 9 Rapporteer

Topantwoord

Cookies
door Cookies - Dec 29, 2015 om 10:46
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Vergeet die papieren TAN codes, laat ze binnen komen op je 06 nr. Van dat aanvragen begrijp ik niet, want een nieuwe lijst wordt automatisch gestuurd.

Bo
door Bothomas Dec 29, 2015 om 10:52
Antwoorden / 1 Vragen

Helaas kan je dat dan weer alleen aanvragen als je al je codes hebt..

Cookies
door Cookies Dec 29, 2015 om 11:01
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Fatsoenlijke opmaak werkt hier nog steeds niet, dus maar verwijderd hier.

costnix
door costnix - Dec 29, 2015 om 10:59
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Gewoon uw rekeningen overbrengen naar de concurent. De bank zal dan wel in beweging komen en u op de juiste manier helpen.
Persoonlijk was ik al na een maand bij die "bank" weggegaan.

reflecs
door reflecs - Dec 29, 2015 om 11:01
1859 Antwoorden / 4 Vragen

door Bothomas 29 Dec 2015 om 10:52
Antwoorden / Vragen

Helaas kan je dat dan weer alleen aanvragen als je al je codes hebt..

ING schrijft dat zelf anders:

Overstappen naar TAN- en PAC-codes via mobiel
Met TAN- en PAC-codes via mobiel kunt u altijd en overal veilig internetbankieren. U ontvangt bij iedere betaling of overschrijving de TAN-code per gratis sms-bericht op uw mobiele telefoon.U regelt het direct op een ING-kantoor.
Direct regelen op kantoor
Overstappen naar TAN- en PAC-codes via mobiel gaat veilig en snel: u kunt ervoor terecht op een ING-kantoor. En heel gemakkelijk: u kunt direct daarna betalen en overschrijven in Mijn ING. Ook in de Mobiel Bankieren App als u die gebruikt.

Dit neemt u mee:
  • een geldig Nederlands identiteitsbewijs (paspoort, rijbewijs of identiteitskaart)
  • uw Betaalpas van de ING
  • het (gewijzigde) mobiele telefoonnummer waarop u de sms-berichten wilt ontvangen
Belangrijk om te weten: om veiligheidsredenen vragen we u de pincode die hoort bij uw Betaalpas, in te toetsen op kantoor.

Ga naar ''Zoek kantoor'' voor een ING-kantoor of ING-servicepunt bij u in de buurt. ING-kantoren herkent u aan het icoontje met de oranje leeuw zoals hier rechtsboven aangegeven.

 U heeft toch wel een geldige pincode?

Cookies
door Cookies - Dec 29, 2015 om 11:03
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Op een ING-kantoor of ING-servicepunt kunt u direct overstappen naar TAN- en PAC-code via mobiel. Dit neemt u mee:
  • Een geldig Nederlands identiteitsbewijs (paspoort, rijbewijs of identiteitskaart)
  • Uw Betaalpas van de ING (om veiligheidsredenen vragen we u ook de pincode die hierbij hoort, in te toetsen)
  • Het mobiele telefoonnummer waarop u de TAN- en PAC-codes per gratis sms wilt ontvangen.

Cookies
door Cookies - Dec 29, 2015 om 11:09
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Had je soms je oude TAN lijst weggegooid, terwijl nog niet alle codes gebruikt waren? Want dan werken die nieuwe tancode niet namelijk:

U kunt deze lijst pas gebruiken zodra er naar een TAN- of PAC-code met volgnummer van de nieuwe lijst wordt gevraagd. Het is dus belangrijk dat u bij ontvangst van een nieuwe lijst uw oude lijst niet weggooit of vernietigt.

aurora1
door aurora1 - Dec 29, 2015 om 15:34
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Het is al gezegd, de nieuwe tancodes worden automatisch toegestuurd en hoef je niet aan te vragen.
De oude tancodes moeten eerst opgebruikt worden dan wel gebruikt worden tot de melding van het gebruik van de nieuwe lijst gemeld wordt.
U kunt eventueel ook de Saldolijn (met betaalfunctie) aanvragen. Lees daarvoor https://www.ing.nl/particulier/mobiel/saldolijn/index.html

sw
door swat1500 - Dec 30, 2015 om 00:07
3795 Antwoorden / 0 Vragen

Klacht indienen bij het Kifid.

ap
door apiejoepie - Dec 31, 2015 om 12:57
130 Antwoorden / 4 Vragen

het zal wel meevallen met dat ten einde raad
Ts reageert niet

ro
door ronny530 - Dec 31, 2015 om 14:33
2795 Antwoorden / 41 Vragen

Als u uw gebruiksnaam of wachtwoord niet meer weet dan kunt u die via de site van de ING opnieuw aanvragen. Binnen een aantal werkdagen krijgt u de gegevens per post toegestuurd. Het is aan u om direct na het inloggen die inloggegevens te veranderen in een zelf gekozen gebruiksnaam en wachtwoord. U dient wel binnen een bepaalde periode opnieuw in te loggen want anders vervallen de nieuw verstrekte gegevens. Wat de tancodes op papier betreft die zijn voorzien van een volgnummer en blijven actief totdat de lijst bijna opgebruikt is waarna u een nieuwe lijst per post krijgt toegestuurd. Deze hele procedure wordt automatisch verwerkt en daarom snap ik wel dat een medewerker van een ING kantoor u niet kan en mag helpen want de gegevens zijn te persoonlijk van aard. Toch een tip als het u lukt om in te loggen kies dan voor tancodes middels een SMS die is simpel in te stellen en ook nog eens veel veiliger.