ha
door harrybacardi Apr 2, 2006 om 23:42
Geldzaken & recht

Ten onrechte ingeschakelde gerechtsdeurwaarder

Hallo,

Ik heb een probleem met een gerechtdeurwaarder Bos uit zwolle,

Hier even waar het omgaat.

In 2002 heb ik mijn auto verkocht.verzekering beëindigt bij mijn tussenpersoon, vrijwaring opgestuurd en de laatste betaling gedaan.

So far so good....dan zegt unigarant ,de maatschappij waar de auto verzekerd was ,dat zij mijn opzegging en dagvaarding nooit hebben ontvangen en ik nog even 3 maanden moet betalen tot het einde van het jaar .ik ga hier dus niet mee akkoord en weiger te betalen.

Daarna wordt BOS ingeschakeld waarna dit voor de rechter komt .

Daar ik de vrijwaring niet meer heb heb ik geen poot om op te staan.

Bij de verbouwing kom ik mijn vrijwaring weer tegen en stuur deze alsnog weer naar Unigarant die mij daarna in het gelijk stelt en mijn zogenaamde schuld kwijtscheld.Echter wil BOS gerechtsdeurwaarders zijn gemaakte kosten op mij declareren.

Ik ben het hier dus uiteraard niet mee eens .Ik heb hun niet ingeschakeld maar unigarant en daarbij heeft unigarant een fout gemaakt.

Kan ik hier nog iets tegen ondernemen ?

Hopende dat iemand mij hiermee verder kan helpen.

met vriendelijke groet,

Harry

1293 14 Rapporteer

ve
door verwijderd - Apr 3, 2006 om 00:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

Vreemd dat het vrijwaringsbewijs eerst niet meer in uw bezit is en vervolgens bij een verbouwing opduikt.

Wanneer u (mogelijk) niet op de juiste manier heeft opgezegd lijkt het mij logisch dat de verzekeringsmij de extra kosten vergoed wil zien.

U moet dus aantonen dat u correct heeft opgezegd.

Dus : wat zeggen de polisvoorwaarden hierover ?

ve
door verwijderd - Apr 3, 2006 om 00:29
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag Harry

U heeft correct gehandeld: vrijwaring opgestuurd en tijdig opgezegd. Dat uw tussenpersoon of Unigarant de stukken kwijtraakt is niet uw zorg. Zeker niet nu u naderhand de vrijwaring boven tafel heeft gekregen.

De kosten van Bos zijn sowieso niet voor uw rekening. Unigarant heeft een incasso uit handen gegeven aan Bos, terwijl zij of uw tussenpersoon hadden moeten beschikken over de juiste informatie.

Bos is de opdrachtgever van Unigarant. De kosten die daarmee gemoeid zijn, komen ten laste van Unigarant. U heeft niets van doen met de incasso-opdracht bij Bos. U heeft conform de regels gehandeld. Leg uw verhaal nogmaals uit aan Bos en verwijs ze naar Unigarant of naar uw tussenperoon.

Groet en succes, Cannacampo

ve
door verwijderd - Apr 3, 2006 om 00:30
0 Antwoorden / 0 Vragen

Uiteraard is Bos de opdrachtnemer van Unigarant ;-(

ve
door verwijderd - Apr 3, 2006 om 12:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

Bedankt voor jullie reactie's.

Echter ..na contact te hebben gehad met beide ,zowel Bos als Unigarant willen ze beide van niets weten en moet ik gewoon betalen.

Unigarant zegt dat ik een klacht moet indienen bij hun afdeling klachten en Bos wil van niets weten.

Kan ik hier nog ergens mee naar toe ? een advocaat of iets dergelijks daar het hele verhaal al voor de rechter is geweest ?

Alvast bedankt .

Harry

ve
door verwijderd - Apr 3, 2006 om 13:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

Uw vraagsteeling is absoluut niet goed!

"In 2002 heb ik mijn auto verkocht.verzekering beëindigt bij mijn tussenpersoon, vrijwaring opgestuurd en de laatste betaling gedaan"

u heeft de vrijwaring opgestuurd....... waar komt dan ineens die zelfde vrijwaring weer vandaan????

Ik kan u helaas niet helpen maar zo u aan willen raden om vragen zo goed, duidelijk en zo eerlijk mogelijk hier neer te zetten.

ve
door verwijderd - Apr 3, 2006 om 13:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

als een verzekering een vrijwaring vraagt moet je natuurlijk een kopie opsturen het origineel heb je nodig als bewijs dat de auto is overgeschreven daar mee wordt je gevrijwaard als er na de verkoop door de nieuwe eigenaar strafbarefeiten mee zouden worden gepleegd

ve
door verwijderd - Apr 4, 2006 om 21:07
0 Antwoorden / 0 Vragen

User123,  Kijk even naar de reactie van Canacampo.

ve
door verwijderd - Apr 4, 2006 om 21:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

Los van de andere reacties een andere optie:

u heeft de auto verkocht. Kunt u aantonen, dwz de koper van de auto daarom vragen, dat de auto door de nieuwe eigenaar is ondergebracht bij een verzekering. Mogelijk een uitweg als het antwoord bevestigend is, u kunt dan aantonen dat de auto dubbel verzekerd is/was en dat kan helpen.

ve
door verwijderd - Apr 4, 2006 om 21:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik ben dan wel geen jurist, maar ik kan wel lezen. Even de feiten op een rijtje:

Het vrijwaringsbewijs (of kopie daarvan?) is opgestuurd en nooit aangekomen c.q. kwijtgeraakt.

Unigarant trekt de op dat moment terechte conclusie: uw fout. Deurwaarder erachteraan. Dit tot en met de rechtbank, die u op basis van de op dat moment beschikbare informatie in het ongelijk stelt.

Later wordt alsnog een (kopie?) vrijwaringsbewijs teruggevonden en (uit coulance?) trekt Unigarant de vordering in. Echter, de deurwaarder was al ingeschakeld en daar rookt ook een schoorsteen.

De resterende vraag is nu dus: wie heeft er een fout gemaakt? En mocht blijken dat de fout bij Unigarant (of de tussenpersoon) zou liggen, zijn in zo'n geval dan de kosten voor de deurwaarder voor uw rekening of voor rekening van Unigarant (of tussenpersoon)?

ve
door verwijderd - Apr 4, 2006 om 22:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

Unigarant is de opdrachtgever van de deurwaarder. Gesteld wordt dat Unigarant de vordering kwijtscheldt. Als dat bewijsbaar is is er geen probleem. (meer)

ve
door verwijderd - Apr 5, 2006 om 09:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Harry,

Ik heb je verhaal gelezen. Om één en ander duidelijk te krijgen dien ik over meer info te beschiiken.

* de drie maanden die u moet betalen betreffen dit de maanden    nadat u het voertuig verkocht heeft?

* zijn deze 3 maanden door Unigarant kwijtgescholden?

BVJI

Jos Jeunhomme

ve
door verwijderd - Apr 5, 2006 om 11:11
0 Antwoorden / 0 Vragen

Zo'n zelfde geintje probeert men mij ook al enkele jaren te flikken.

Ook ik heb bewijs dat alles aan mijn tussenpersoon is betaald, zelfs meer dan dat.

Ook het incassobureau van mijn tussenpersoon wil dat ik incassokosten betaal. Ammenooitniet.

Ik vraag me echter af of er ergens jurespredentie is over dit soort zaken.

ve
door verwijderd - Apr 5, 2006 om 12:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

Gerritaltena schreef : "User123,  Kijk even naar de reactie van Canacampo. "

Ik zou niet weten waarom.

Wanneer TS in de eerste plaats zijn opzegging niet goed heeft geregeld gaat de verz.mij kosten maken.

Nu ACHERAF blijkt dat geen premie verschuldigd was wil nog niet zeggen dat de verz.mij voor de extra kosten moet opdraaien. De TS heeft in dat geval niet correct opgezegd.

Wanneer TS kan aantonen dat hij WEL correct heeft opgezegd hoeft hij deze kosten niet te betalen. In de polisvoorwaarden staat hoe je correct kunt opzeggen.

ve
door verwijderd - Apr 5, 2006 om 12:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Allemaal ,

Bedankt voor jullie reactie's.

Ik ben bang dat ik er niet onderuit zal kunnen komen en dus alsnog zal moeten betalen.Aangezien het verhaal al voor de rechter is geweest en deze uitspraak definitief is .

Het is alleen belachelijk dat als je achteraf kunt bewijzen dat je het bij het juiste eind  had  dat je dan alsnog moet betalen!

Als je in de gevangenis zit en het bewijs komt boven tafel dat je onschuldig bent ...dan wordt de zaak ook weer heropend.Ik weet het ,dit is strafrecht  maar komt in principe op hetzelfde neer.

In ieder geval bedankt voor jullie reactie's en als iemand nog een oplossing weet dan hoor ik dat graag.

Met vriendelijke groet,

Harry