Me
door MeneerJansen87 Jan 2, 2018 om 12:59
Geldzaken & recht

Terugbetaling

Hallo,

ik heb een terugbetalingsregeling met mijn oude werkgeverhet gaat om 4000. Hierin zijn wij overeengekomen om 200,- per maand te betalen, dit is financieel ook de max voor mij om af te staan(50euro per week hou ik over voor boodschappen/benzine). Nu willen zij, paar maanden na afspraak de regelig verhogen naar €400 en als ik dit niet nakom, dan wordt er een incassobureau in werking gesteld. Ik kan dit alleen echt niet ophoesten.

wat zijn hierin mijn rechten of wat kan ik doen?

groet klaasjan

1219 6 Rapporteer

tenormin
door tenormin - Jan 2, 2018 om 13:04
16849 Antwoorden / 108 Vragen

Hoe is de overeenkomst tot stand gekomen? Schriftelijk zou natuurlijk het mooiste zijn: dan kan uw ex baas daar niet zomaar op terugkomen. Mondelinge overeenkomsten gelden ook, alleen, dat is moeilijk aan te tonen. Lullig dat hij gelijk gaat dreigen met een incassobureau.

ja
door janf43 - Jan 2, 2018 om 13:16
733 Antwoorden / 0 Vragen

Is er een aanleiding voor uw oude werkgever om terug te komen op de afspraak? Betaling gemist?

panter22
door panter22 - Jan 2, 2018 om 13:19
6599 Antwoorden / Vragen

Je hebt nu een andere werkgever. Als je zelf ontslag hebt genomen, dat was dan niet zo slim om weg te gaan met een schuld die je niet kunt betalen. Kun je voor die schuld niet een lening afsluiten?
Gaat het om terugbetaling van studiekosten ?

Gerry1969
door Gerry1969 - Jan 2, 2018 om 14:26
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Klinkt mij een beetje als "we willen van je af" wat ik natuurlijk voor u niet hoop maar zo komt het wel over.

Cookies
door Cookies Jan 2, 2018 om 14:27
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Ze zijn al van hem af.

Gerry1969
door Gerry1969 Jan 2, 2018 om 18:49
3449 Antwoorden / 25 Vragen

@Carola haha, ik ben duidelijk nog steeds een beetje wazig na de feestdagen :-)

aurora1
door aurora1 - Jan 2, 2018 om 18:41
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Wat is op papier afgesproken en heeft u mogelijk een betaling gemist, of betaalt u steeds te laat o.i.d.?
Waarom krijgt uw werkgever 4000 euro van u?
Anders maar even geen auto gebruiken (of waarvoor u benzine nodig heeft) want dat scheelt ook weer aan uitgaven.
Kijk eventueel ook waar u mogelijk nog op kunt besparen, op internet zijn veel tips om te bezuinigen te vinden.

getty
door getty - Jan 2, 2018 om 20:32
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Een incassobureau kan in principe ook geen hogere betaling afdwingen, wel komen er kosten bij en zullen ze u lastigvallen met veel dreigpost.

Een deurwaarder kan eventueel na de gang bij de rechter een loonbeslag bij u laten leggen. Wel moet er dan rekening worden gehouden met de beslagvrije voet.

Maar zoals gezegd,het incassobureau kan u niets afdwingen.