homersimpson
door homersimpson Nov 6, 2003 om 15:46
Geldzaken & recht

Terugboeken creditcard betaling

Ik heb een cc van de postbank (mastercard) en er dvd's mee besteld via het internet bij play.com. Nu is er al wel het bedrag afgeschreven via mijn cc, maar ik heb nog niets ontvangen. Het is al langer dan 30 dagen geleden. Welke stappen moet ik ondernemen om mijn geld terug te laten boeken?

53400 11 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

ed
door edzard_1 - Apr 16, 2004 om 11:54
8 Antwoorden / 0 Vragen
0

Het geld kan niet zo maar worden teruggeboekt, omdat je een overeenkomst met het bedrijf bent aangegaan. de 1ste stap is dan ook het bedrijf de gelegenheid bieden om haar fout goed te maken. Je kan dit doen door hen even een e-amil te sturen, waarin je een termijn voorstelt, dus bv binnen 10 dagen geleverd. tevens zet je in de email dat indien zij niet binnen gesteld termijn kunnen leveren jij de koopovereenkomst wenst te ontbinden. Als zij hier akkoord mee gaan, en dit ook schriftelijk/email bevestigen, dan kan je je geld terug laten boeken door de cc maatschappij. Succes!!

ee
door eerepee - Apr 16, 2004 om 11:54
1 Antwoorden / 0 Vragen
0

Wij zitten in zo een soort zelfde situatie, maar bij ons gaat het dan niet om dvd's maar dreadlocks. Het geld is overgeboekt, maar de dreadlocks hebben we nooit ontvangen. Nu bijna een half jaar later en heel veel mailtjes verder hebben we nog steeds geen dreadlocks ontvangen. Soms wordt er niet op onze mailtjes gereageerd en een andere keer wordt beloofd dat we die bestelling die week nog binnen zouden krijgen. We hebben ook al termijnen gesteld, maar er wordt nergens op in gegaan. Hoe kunnen we nou zorgen dat we ons geld terug krijgen? We hebben alleen een e-mail adres en een website.

homersimpson
door homersimpson - Apr 16, 2004 om 11:54
4 Antwoorden / 4 Vragen
0

Het bedrijf (play.com) heeft toegezegd een nieuwe zending te zullen sturen. Voorlopig nog even afwachten voor mij, maar ik heb goede hoop dat het goed komt.
'eerepee', bij welke website heb je de dreadlocks besteld?

homersimpson
door homersimpson - Apr 16, 2004 om 11:54
4 Antwoorden / 4 Vragen
0

Uiteindelijk heb ik het bedrijf een mailtje gestuurd, het bedrijf heeft toegezegd het nog een keer op te sturen, vandaag heb ik het pakketje in ontvangst mogen nemen (ondertussen heb ik ook contact gehad met het cc-bedrijf (mastercard/postbank -> interpay) deze stuurde mij een betaaloverzicht en zou ik kunnen bellen wanneer er een onterechte betaling heeft plaatsgevonden, gelukkig heb ik dit laatst niet heoven te doen).
Gr. HS

spambam
door spambam - Apr 16, 2004 om 11:54
5 Antwoorden / 0 Vragen
0

Play: prima bedrijf, vaak genoeg besteld en 1x kwam het artikel niet aan. Na mailtje binnen 2 weken alsnog vervangende zending gehad! Heb zelf gedoe met Mastercard; splashdvd reageert niet op mails waar goederen blijven en (b)lijkt failliet te gaan. MC beweert dat je binnen 30 dagen moet reclameren en met de besteltermijnen en beschikbaarheid vanuit het buitenland haal je dat natuurlijk nooit. Ik betwist dan ook de zorgplicht van MC; ze willen geeneens een onderzoek instellen of minimaal de afschrijven terugboeken op hun tussenrekening hangende een onderzoek!

be
door benelligirl - Apr 27, 2012 om 22:45
2 Antwoorden / 0 Vragen
0

[quote=eerepee schreef op zondag 16 nov 2003, 20:54]Wij zitten in zo een soort zelfde situatie, maar bij ons gaat het dan niet om dvd's maar dreadlocks. Het geld is overgeboekt, maar de dreadlocks hebben we nooit ontvangen. Nu bijna een half jaar later en heel veel mailtjes verder hebben we nog steeds geen dreadlocks ontvangen. Soms wordt er niet op onze mailtjes gereageerd en een andere keer wordt beloofd dat we die bestelling die week nog binnen zouden krijgen. We hebben ook al termijnen gesteld, maar er wordt nergens op in gegaan. Hoe kunnen we nou zorgen dat we ons geld terug krijgen? We hebben alleen een e-mail adres en een website.

Heb je met een creditcard betaald? Dan kun je via de creditcard maatschappij een opdracht geven dat je dit geld weer terug wilt laten boeken. Je krijgt dan een formulier thuisgestuurd waarin je een handtekening moet zetten en dan boeken zij het terug. Als je opgeeft dat de firma fraudeert (en daar lijkt het op als ze niet leveren) dan is de creditcard maatschappij hiervoor verzekerd (althans Mastercard in ieder geval wel). Gewoon ff bellen met je Visa, Mastercard o.i.d..

zoekster
door zoekster - Apr 27, 2012 om 22:56
10968 Antwoorden / 34 Vragen
0

Eh... dit probleem speelde ruim 8 jaar geleden, denk dat je goede raad een beetje(!) te laat komt.

zwemmer
door zwemmer - Apr 27, 2012 om 22:58
2638 Antwoorden / 35 Vragen
0

Let op: Het betreft hier een topic van 2003.

diumenge
door diumenge - Apr 27, 2012 om 23:12
11969 Antwoorden / 15 Vragen
0

Ja, 9 1/2 jaar heeft deze reactie vast nog heel veel zin. Is het tegenwoordig een sport hier om oude onderwerpen op te halen?

diumenge
door diumenge - Apr 27, 2012 om 23:13
11969 Antwoorden / 15 Vragen
0

... jaar later heeft ...

--
door --- - Apr 28, 2012 om 09:27
23 Antwoorden / 0 Vragen
0

Erg actueel een zaak uit 2003!!

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Ka
KassaTim - Sep 25, 2024 om 22:43
Geldzaken & recht

Kan een bedrijf mij na 2,5 jaar nog een factuur sturen?

Beste mensen van "Vraag & Beantwoord",

Ik zit met het volgende probleem: begin van het jaar 2022 tm 6 april 2022 heb ik een verbouwing gehad thuis. Hierbij is onder andere de badkamer vernieuwd. Het probleem gaat over de douchecabine die ik daarvoor gekocht heb.

Op donderdag 12 september 2024 (dus zo'n 2 jaar en 5 maanden nadat mijn verbouwing voltooid was) ontving ik ee ... Lees meer

Ka
Karina Kamp - Sep 28, 2024 om 13:47
Computers & telefonie

(On)bereikbaarheid Postnl voor bezorgklachten

Waarom is Postnl onbereikbaar voor klachten van mensen met een visuele handicap?
Mijn alleenwonende zwager (68 jaar) is visueel gehandicapt en zeer slecht ter been. Hij heeft daarom geen internet of mobiel. Hij heeft klachtenover de bezorging van zijn post. Die kunnen alleen via een chatbox worden ingediend.
Wij proberen hem te helpen, door te vragen of Postnl heb kan bellen hierover, ma ... Lees meer

jane55
jane55 - Sep 23, 2024 om 12:04
Geldzaken & recht

Verkeerde Lounge bank geleverd

Op 12 september, na 3 maanden wachttijd werd mijn bank bezorgd, helaas de verkeerde.
Direct doorgegeven aan het bedrijf, het zou uitgezocht worden, daarna nog verschillende keren gebeld, tot nu toe, 11 dagen verder, nog geen resultaat.
Wel werd er gezegd dat als zij de bank opnieuw gaan bestellen ik er weer 3 maanden op moet wachten.
Mijn vraag is, kan ik de koop ontbinden, omdat ik ... Lees meer