di
door dirkwester Feb 1, 2009 om 13:53
Geldzaken & recht

Teruggave luchthavenbelasting bij annulering retour vliegticket


Ik heb afgelopen zomer een retour vliegticket gekocht bij Air France. Ik heb besloten om niet mijn retourvlucht te gebruiken. Ik heb voorafgaand aan de vlucht dit kenbaar gemaakt. Dit heb ik eerst bij de KLM geprobeerd en kwam er na ongeveer een uur telefoneren achter dat dit bij Air France moest. Dat is vreemd aangezien het volgens mij toch dezelfde maatschappij is. Afijn na nog een half uur bellen werd mij verzekerd dat dit binnen 8 weken teruggestort zou worden. Inmiddels is het 7 maanden later en heb ik nog niks gezien. Ik kan natuurlijk bellen en hopen dat het dan wel wordt betaald. Ik vraag mij af of het verstandig is om wettelijke rente en onkosten te claimen, en zo de druk wat te verhogen. Vica versa wordt er altijd wel een hoog administratie tarief in rekening gebracht. Heeft iemand hier ervaring mee?

gr,
Dirk


2040 4 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

scharfenberg
door scharfenberg - Feb 1, 2009 om 21:56
2 Antwoorden / 0 Vragen
0

Gaat het nu alleen om de luchthavenbelasting of ook om de kosten van de terugvlucht zelf? En zou die terugreis dan zijn vanuit Frankrijk naar Nederland of omgekeerd? En hoe lang vantevoren heeft u die terugreis dan geannuleerd?

di
door dirkwester - Feb 1, 2009 om 22:26
3 Antwoorden / 1 Vragen
0

Het gaat mij alleen maar om de luchthavenbelasting, aangezien ik geen recht heb om een vergoeding voor een deel van de retourvlucht heb. Een enkeltje is in dit geval vele malen duurder dan een retour.

Wat mij erg stoort is de slechte afhandeling en de vraag of ik makkelijk onkosten en wettelijke rente kan claimen. Ik heb inmiddels 1 1/2 uur verpest, maar uit principe wil ik ze hier niet mee weg willen laten komen.



mo
door monica - Feb 1, 2009 om 23:41
70 Antwoorden / 8 Vragen
0

Als een enkeltje zoveel keer duurder is al het bewuste retourtje, waarom doet u zoveel moeite en maakt u kosten om de belasting terug te krijgen? heeft u de heenvlucht al gemaakt en zoja, was het dan niet makkelijker geweest om op het vliegveld een en ander te regelen? Het enige wat ik u kan adviseren om schriftelijk contact op te nemen, dan heeft u een eventuele toezegging op papier.

di
door dirkwester - Feb 2, 2009 om 09:27
3 Antwoorden / 1 Vragen
0

Ik denk dat het inderdaad een goed idee is om maar in de pen te klimmen.

nog enige uitleg over mijn keuze voor een retour;
Een retour met vliegtuig min 1x luchthaven belasting was goedkoper dan een treinticket en goedkoper dan een enkeltje. Dus ben ik voor de goedkoopste en snelste reis gegaan. Ter verduidelijking ik wil geen geld terug voor de niet gebruikte terugreis, maar ik wil alleen maar mijn luchthavenbelasting, welke ik ten onrechte heb betaald.



Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

GK
GKHB - Sep 29, 2024 om 06:47
Huishouden & energie

Oxxio: Verbruik gas = Eindstand - Beginstand + factor?

Op mijn jaarnota staat een verbruik van 431 m3 gas. Nu hou ik zelf de meterstanden bij, en kom uit op een verbruik van 422 m3 gas. (Meterstanden kloppen). Dit heb ik teruggekoppeld met Oxxio. Hun reactie:   Wat vervelend dat dit gebeurd is op de jaarnota. Ik heb het voor je nagekeken en dat heeft te maken met de factor waarmee het gas wordt berekend. Dit gebeurd altijd op de jaarnota en de fac ... Lees meer

Vl
VloertjeVanKwantum - Sep 28, 2024 om 21:24
Geldzaken & recht

Kwantum vloer

Hallo,

Enkele weken geleden een nieuwe vloer incl leggen bij Kwantum aangeschaft voor mijn nieuwe appartement ondanks dat de geadverteerde prijs niet helemaal overeen kwam met waar voor werd geadverteerd.
Er kwamen namelijk nog een boel extra kosten bij zoals twee ondervloeren, tape etc. Kwaliteit en garantie waren de magic woorden en anders zou het niet gelegd worden. Want zonde ... Lees meer

Ka
KassaTim - Sep 25, 2024 om 22:43
Geldzaken & recht

Kan een bedrijf mij na 2,5 jaar nog een factuur sturen?

Beste mensen van "Vraag & Beantwoord",

Ik zit met het volgende probleem: begin van het jaar 2022 tm 6 april 2022 heb ik een verbouwing gehad thuis. Hierbij is onder andere de badkamer vernieuwd. Het probleem gaat over de douchecabine die ik daarvoor gekocht heb.

Op donderdag 12 september 2024 (dus zo'n 2 jaar en 5 maanden nadat mijn verbouwing voltooid was) ontving ik ee ... Lees meer