door wilma1984 May 3, 2005 om 10:45
Geldzaken & recht

Thuiswerkcentrale

Hoi,

Ik ben ook in het werk getrapt van Tjeerd Moester van www.lekkerverdienen.nl en heb inmiddels rekeningen gekregen van het advocatenkantoor Heutink.

Mijn vraag is moet ik deze betalen ( wat 906.32 ) is?

Ik heb verder helemaal geen gebruik gemaakt van deze service en heb geen aanmelding binnen gehad op geen enkele manier.

Alvast bedankt!

Groetjes Wilma Schoondermark.

1724 10 Rapporteer

ve
door verwijderd - May 3, 2005 om 18:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

Nogmaals dag wilma,

Wellicht heb je ook nog wat aan het hier volgende briefmodel:

Model incassobureau-brief

Schrijfschema bewaarschrift aan incassobureau of deurwaarder:

Schrijf dit incassobureau een aangetekende brief (met ontvangstbevestiging), met daarin:

(naam)

(etc)

...dat je de firma (naam van de firma) niets verschuldigd bent omdat je met hen geen overeenkomst hebt

...dat je verzoekt om een (door jouw) getekend bewijsstuk dat je wel een overeenkomst met (naam van de firma) zou hebben

...dat je hen (het incassobureau dus) kosten niet verschuldigd bent omdat je de opdrachtgever niets verschuldigd bent

...dat je een eventuele rechtsgang en vonnis met vertrouwen tegemoet ziet en dat je hen aansprakelijk zult stellen voor de bijkomende gerechtelijke kosten

...dat je deze brief hebt opgesteld in overleg met je rechtsbijstandadviseur (ook al is dat niet waar, een beetje bluffen mag wel)

...dat je onder geen beding zult betalen!

(eigen naam)

(adres)

Let wel, hoe harder zij dreigen met een vonnis en een deurwaarder (doen ze altijd als hun zaak zwak staat), hoe eerder zij afhaken als je behoorlijk tegengas geeft en laat merken dat je niet onder de indruk raakt van hun gespierde taal.

Voor één ding moet je wel zorgen. Schrijf onder je brief wél je volledige naam. Maar zet er niet je handtekening op. Sommige bedrijven schrikken er niet voor terug om via via deze handtekening te misbruiken op een orderbevestiging of kontrakt. Een handtekening op een kruisjesachtergrond kan wel.

Je dient een kopie van de brief aan de opdrachtgever in dit geval dus (naam van de firma) te sturen.

P.S. als het een fatsoenlijk incassobureau is dat is aangesloten bij de branchevereniging, dan zijn ze verplicht om je het gevraagde bewijs van jouw (zogenaamde) getekende overeenkomst met (naam van de firma) binnen twee weken toe te sturen.

Sukses, en... laat nog even horen hoe het afloopt. Groeten, Ton.

ve
door verwijderd - May 4, 2005 om 10:02
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag wilma1984,

Ik schat in dat je dit advocatenbureau wel een gepeperd briefje zult schrijven. Wellicht heb je wat aan de hier volgende informatie. Sukses, groeten, Ton.

Een betrouwbaar internetbedrijf geeft voorafgaande aan de aankoop op haar site duidelijke en begrijpelijke informatie over:

  • de belangrijkste kenmerken van het produkt of de dienst en de prijs van het artikel of de dienst

  • de wijze van betaling en van levering

  • de eventuele bijkomende leveringskosten

  • de geldigheidsduur van het aanbod en/of de prijs

  • het recht van de klant om de overeenkomst binnen een bedenktijd te beëindigen (bij kopen op afstand is dat meestal 7 werkdagen)

  • de minimumduur van de overeenkomst wanneer het gaat om duurzame of periodieke dienstverlening

  • de leveringstermijn

  • de werkwijze/procedure van onderstaande schriftelijke bevestiging van de koopovereenkomst

Bij de uitvoering van de overeenkomst dient het internetbedrijf de koper uiterlijk bij levering een schriftelijke bevestiging toe te sturen (tenzij je deze al voor het sluiten van de overeenkomst hebt gekregen). Deze schriftelijke bevestiging kan ook per e-mail of een andere duurzame drager (denk aan brief of fax) verstuurd worden. De schriftelijke bevestiging moet in elk geval informatie geven over:

  • de voorwaarden waaronder en de wijze waarop de koper van het herroepingsrecht (lees de bedenktijd) gebruik kan maken

  • het bezoekadres van de vestiging van de leverancier waar de koper met zijn klachten terecht kan en het telefoonnummer van de verkoper

  • de regeling met betrekking tot de aftersales service en garantie

  • de voorwaarden voor de ontbinding van de overeenkomst (als het diensten betreft) indien deze van onbepaalde duur is of een duur heeft van meer dan een jaar

Pas als aan bovenstaande informatievoorwaarden volledig is voldaan, kun je er vrij zeker van zijn dat het internetbedrijf betrouwbaar is. Een extra zekerheid is dat het bedrijf is aangesloten bij de thuiswinkel, de branchevereniging van internetbedrijven.

Heeft een zekere Tjeerd Moester niet voldaan aan één of meerdere wettelijke informatiepunten, dan heeft hij een probleem en niet jij.

ve
door verwijderd - May 4, 2005 om 10:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi Ton,

bedankt voor je mailtjeHier staat erg nuttige informatie in die ik goed kan gebruiken.Natuurlijk hou ik je op de hoogte hiervan.Weet je toevallig ook of er een belangenvereninging is opgericht voor de slachtoffers van de allround thuiswerkcentrale?

Alvast weer bedankt!

Liefs Wilma.

ve
door verwijderd - May 4, 2005 om 10:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

Heutink is geen fatsoenlijk incassobureau. Het werkt(e ?) ook voor Lis B.V. en BER. Dat zegt genoeg over deze firma.

Vladja

ve
door verwijderd - May 4, 2005 om 10:25
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dank je wel Vladja voor je antwoord.

Ik weet alleen niet wie die bedrijven zijn waar je het over hebt.

Kan je het in het kort toelichten a.u.b?

Alvast bedankt!

Groetjes Wilma.

ve
door verwijderd - May 4, 2005 om 10:31
0 Antwoorden / 0 Vragen

Die firma's zijn een stelletje oplichters (onder nog meer namen
bekend), maar dan op erotisch gebied. Een man van Heutink is nog in het
programma Kassa geweest om zijn incassobeleid toe te lichten voor deze
firma's. Daarna hebben ze de incasso's voor deze firma's gestopt dacht
ik.

Maar laat je niet intimideren door deze mensen. Ze kunnen heel
dreigende en onbeschofte brieven schrijven, daar zijn ze heel goed in.

Vladja

ve
door verwijderd - May 4, 2005 om 10:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dank je wel voor je antwoord!Wat een stel achterbakse mensen zijn dat.Ze zullen vast en zeker al een hoop mensen hebben opgelicht en een brief van een advocatenkantoor klinkt ook al zeer dreigend zodat de mensen alsnog betalen.

Groetjes Wilma.

ve
door verwijderd - May 11, 2005 om 15:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi Wilma,

Je bent niet de enige, hoor!

Kijk voor meer informatie op de volgende site's:

http://kassa.vara.nl/portal?_scr=forum_dialoog&cat=25472&frm=4813

http://internetoplichting.nl/cgi-bin/yabb/YaBB.cgi?board=Internetbedrijven;action=display;num=1107722115

Groetjes,

Els

ve
door verwijderd - Nov 11, 2005 om 01:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik zie dat je al goede adviezen hebt ontvangen op je vraag.

Als je nog op zoek bent naar betrouwbaar thuiswerk stuur mij dan een e-mailtje dan kan ik je de uitgebreide informatie hierover toesturen.

groeten

kees

ve
door verwijderd - Nov 11, 2005 om 01:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hey Kees!

Is dit je nieuwe verkooptruc?

Geef gewoon hier de info van dit "betrouwbare" thuiswerkbedrijf,
zodat de mensen die interesse hebben zelf contact kunnen opnemen.

Of wil je eerst geld zien voor jouw informatie?

Gegroet,

Jochem Jofel