mi
door misterfris Jun 22, 2007 om 15:10
Geldzaken & recht

TNT post internationaal Pakket plus Europese Unie

Ga met een pakje naar het postkantoor het moet naar Engeland of Italie of Portugal noem maar op.


Je verzend het met "TNT post internationaal Pakket plus Europese Unie"


Krijgt een mooi oranje stickertje mee, waarop staat;


OPVRAGEN STATUSINFORMATIE: www.tracktrace.nl


Na een paar dagen vraagt mijn klant waar het pakje is ik geef track trace en ik kijk zelf ook en wat schets mijn verbazing het is niet mogelijk.


Bellen we klantenservice , we moeten een 0900 nummer gaan bellen wat 0,45 per minuut kost, tja wel voor service waar we gewoon voor tracktrace hebben betaald.


Deze reis weigerden we dat en hebben we gezegd, dat we graag willen dat zij dat voor ons deden en uit gingen zoeken.


Nee dat is het enige wat ze kunnen doen voor ons


Hebben we al vaker gedaan, maar wij vinden het van de zotte dat je weer moet betalen voor een dienst.


Mijnheer weigerde en gooit de telefoon erop.


Later een mevrouw ook, die kan wel zien in het scherm dat het pakje het land had verlaten maar verdere gegevens niet.


Weet je wat het grootste probleem is; mijn klanten betalen met PAYPAL en bij eventueel zoek raken van het pakje eist PaYpal


"tracktrace online"


Ik vul dat ook netjes in bij Paypal als ik het pakje verstuur, want het staat op het verzendbiljetje.


Mijn klant noemt mij leugenaar vanwege een niet juist tracktrace nummer.


En als het pakje verdwijnt ben ik en mijn geld kwijt en mijn pakje. En kan ik een claim indienen maar dat duurt maanden voordat rond is.


Mensen zorg dat het tracktrace werkt,dat kost mij minder tijd en geld.


 


 

723 2 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

stacey
door stacey - Jun 22, 2007 om 15:26
10352 Antwoorden / 12 Vragen
0

Hoi,


Er is een speciale voor buitenlandse pakketten;


Heb je die al geprobeerd ?


https://secure.postplaza.nl/tracktraceint/


( hier staat ook nog een andere site/pakketsoort vermeld.)


www.tracktrace.nl is alleen voor nederland.


Hoewel ik wel meer klachten heb gehoord dat er na de grens niets meer getraceerd kon worden ...... ??


Groetjes,


 

frans75
door frans75 - Jun 23, 2007 om 12:24
202 Antwoorden / 0 Vragen
0

Ter informatie:


TNT Post bezorgt niet zelf alle pakketten in het buitenland. Als in een bepaald land TNT niet zelf bezorgd, maar de nationale PTT wel, wordt in de regel bij binnenkomst aan de grens de Barcode(track&trace) vervangen door een in het betreffende land gebruikte Barcode. Ieder land gebruikt nl. zijn eigen barcodes om zendingen te kunnen traceren. Echter is het wel de bedoeling dat in dat geval de postdienst de eigen barcode koppelt aan de originele Barcode i.v.m. track&trace. Dit wordt echter nog wel eens niet gedaan, gevolg zending zoek.


Hopelijk heb je aan deze info iets.


 

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

wi
witteke - Oct 5, 2024 om 22:45
Elektronica & tv

Filmbox bij kpn

Ik kreeg een mail van KPN dat filmbox nu bij hun op kanaal 50 zit,natuurlijk meteen gaan kijken,maar het werkt nog niet
Me wel afgevraagd,moet je hier nu extra voor gaan betalen?
Net zoals bij netflix?
Voor mij heel onduidelijk,want daar heb ik geen zin in,heb al 4 van dit soort,gewoon betaald Lees meer

MartinnitraM
MartinnitraM - Oct 2, 2024 om 15:17
Huishouden & energie

Ben ik verplicht mee te doen aan steekproef Enexis gasmeter?

Een onduidelijke brief gekregen van Enexis om mee te doen aan een steekproef. Deze steekproef stelt vast of mijn gasmeter betrouwbaar meet. Ben ik verplicht daar aan mee te doen en een hele middag thuis te moeten wachten op een monteur van weer een ander bedrijf ? Dus een vrije dag te moeten opnemen hiervoor ? Lees meer

da
daan.s - Mar 15, 2024 om 12:21
Elektronica & tv

Neato robotstofzuiger gekocht bij Albert Heijn, binnen garantie onbruikbaar. Wie is er verantwoordelijk?

Wij hebben Maart 2023 bij Albert Heijn een Neato D8 gekocht voor €199,-. Mooi ding, werkte goed tot een paar weken geleden de app niet meer opstart en verbinding kan maken. Resultaat > stofzuiger kun je niet meer instellen of aanzetten via de app. Na wat onderzoek lees ik dat Neato falliet is. Hij gaat nog wel aan en uit maar uiteindelijk heb je toch de app nodig om de robot in te stellen om ... Lees meer