mi
door misterfris Jun 22, 2007 om 15:10
Geldzaken & recht

TNT post internationaal Pakket plus Europese Unie

Ga met een pakje naar het postkantoor het moet naar Engeland of Italie of Portugal noem maar op.

Je verzend het met "TNT post internationaal Pakket plus Europese Unie"

Krijgt een mooi oranje stickertje mee, waarop staat;

OPVRAGEN STATUSINFORMATIE: www.tracktrace.nl

Na een paar dagen vraagt mijn klant waar het pakje is ik geef track trace en ik kijk zelf ook en wat schets mijn verbazing het is niet mogelijk.

Bellen we klantenservice , we moeten een 0900 nummer gaan bellen wat 0,45 per minuut kost, tja wel voor service waar we gewoon voor tracktrace hebben betaald.

Deze reis weigerden we dat en hebben we gezegd, dat we graag willen dat zij dat voor ons deden en uit gingen zoeken.

Nee dat is het enige wat ze kunnen doen voor ons

Hebben we al vaker gedaan, maar wij vinden het van de zotte dat je weer moet betalen voor een dienst.

Mijnheer weigerde en gooit de telefoon erop.

Later een mevrouw ook, die kan wel zien in het scherm dat het pakje het land had verlaten maar verdere gegevens niet.

Weet je wat het grootste probleem is; mijn klanten betalen met PAYPAL en bij eventueel zoek raken van het pakje eist PaYpal

"tracktrace online"

Ik vul dat ook netjes in bij Paypal als ik het pakje verstuur, want het staat op het verzendbiljetje.

Mijn klant noemt mij leugenaar vanwege een niet juist tracktrace nummer.

En als het pakje verdwijnt ben ik en mijn geld kwijt en mijn pakje. En kan ik een claim indienen maar dat duurt maanden voordat rond is.

Mensen zorg dat het tracktrace werkt,dat kost mij minder tijd en geld.

723 2 Rapporteer

stacey
door stacey - Jun 22, 2007 om 15:26
10352 Antwoorden / 12 Vragen

Hoi,

Er is een speciale voor buitenlandse pakketten;

Heb je die al geprobeerd ?

https://secure.postplaza.nl/tracktraceint/

( hier staat ook nog een andere site/pakketsoort vermeld.)

www.tracktrace.nl is alleen voor nederland.

Hoewel ik wel meer klachten heb gehoord dat er na de grens niets meer getraceerd kon worden ...... ??

Groetjes,

frans75
door frans75 - Jun 23, 2007 om 12:24
202 Antwoorden / 0 Vragen

Ter informatie:

TNT Post bezorgt niet zelf alle pakketten in het buitenland. Als in een bepaald land TNT niet zelf bezorgd, maar de nationale PTT wel, wordt in de regel bij binnenkomst aan de grens de Barcode(track&trace) vervangen door een in het betreffende land gebruikte Barcode. Ieder land gebruikt nl. zijn eigen barcodes om zendingen te kunnen traceren. Echter is het wel de bedoeling dat in dat geval de postdienst de eigen barcode koppelt aan de originele Barcode i.v.m. track&trace. Dit wordt echter nog wel eens niet gedaan, gevolg zending zoek.

Hopelijk heb je aan deze info iets.