Ro
door RobM57 Dec 7, 2020 om 07:18
Geldzaken & recht

Toby de robot besteld via Coldy.nl

Wie heeft er ook 2 Roby robots besteld bij Coldy.nl voor de prijs van 1 en kreeg twee totaal andere geleverd.
In plaats van 2x de geavanceerde Toby de Robot  kreeg ik 2 mini robots die bijna niks kunnen.

3862 11 Rapporteer

sjjoppy
door sjjoppy - Dec 7, 2020 om 07:36
7210 Antwoorden / 3 Vragen

Het is altijd afwachten met acties als: op = op.

De robots zullen dezelfde dag uitverkocht zijn.
https://coldy.nl/products/toby-de-robot

 Contact:
https://coldy.nl/pages/contact

marita5
door marita5 - Dec 7, 2020 om 07:39
11534 Antwoorden / 15 Vragen
tenormin
door tenormin Dec 7, 2020 om 11:55
16849 Antwoorden / 108 Vragen

@marita5. O.T. Je mag van @sprietje geen uitroeptekens plaatsen, dus kijk maar uit. ☺

Ro
door RobM57 Dec 7, 2020 om 16:01
Antwoorden / 1 Vragen

Klachten inderdaad gelezen. Helaas pas na de levering. Coldy.nl gebruikt wel een merknaam en laat in het filmpje zien wat Toby allemaal kan. Als je dan ziet wat zij leveren dan is er echt sprake van opzettelijke oplichting.

Ro
door RobM57 Dec 7, 2020 om 16:04
Antwoorden / 1 Vragen

Koop ontbinden heeft geen zin. Coldy verwacht dan dat je het artikel terugstuurt. Verzendkosten voor eigen rekening. Kosten verzenden naar China zijn behoorlijk kostbaar en Coldy schijnt dan nog niet te betalen volgens de reacties. Dus dan dubbel gepakt :(

Donuts
door Donuts - Dec 7, 2020 om 07:41
1203 Antwoorden / 2 Vragen

Dropshipper - Chinese rommel - eerst checken, dan pas kopen - geld kwijt.

Topantwoord

1paul
door 1paul - Dec 7, 2020 om 07:50
3173 Antwoorden / 0 Vragen

u mag de koop ontbinden binnen 14 dagen, doe dat dan ook en vraag ze uw geld terug....

de koop is niet wat u mocht verwachten krachtens de overeenkomst, in zo een geval moet de verkoper het gratis voor u oplossen!!!!

https://www.consuwijzer.nl/garantie-reparatie-geld-terug/gekocht-maar-niet-tevreden/anders-dan-verwacht

Donuts
door Donuts Dec 7, 2020 om 07:56
1203 Antwoorden / 2 Vragen

Op welke school hebben ze u geleerd dat u meer dan 1 uitroepteken mag gebruiken?

ne
door neodutchio Dec 7, 2020 om 08:11
5165 Antwoorden / 12 Vragen

Lastig terugsturen naar een bedrijf die zijn identiteit niet wil vrijgeven. Recht hebben is bij dergelijke dropshippers iets anders dan recht krijgen. Natuurlijk nemen zij niets terug en betalen ze niet terug. Ze incasseren alleen geld en vertrekken net zo snel als ze gekomen zijn.

panter22
door panter22 Dec 7, 2020 om 08:24
6599 Antwoorden / Vragen

In theorie wel, in de praktijk gebeurt dat niet en ben je je geld kwijt aan rommel.

mr
door mrmoto Dec 7, 2020 om 11:44
167 Antwoorden / 4 Vragen

Sprietje bent u verder gekomen dan de V.G.L.O ?

1paul
door 1paul Dec 7, 2020 om 14:35
3173 Antwoorden / 0 Vragen

wettelijk heb je er gewoon recht op, houdenz e zich hier niet aan dan brief schrijven of mail dat je binnen 15 dagen geld terug wil en zoniet dat je dan deurwaarder inschakelt, krijgen ze die kosten er ook nog even bij....

ne
door neodutchio Dec 7, 2020 om 15:30
5165 Antwoorden / 12 Vragen

Goed advies 1Paul, en waar moet die brief heen?

panter22
door panter22 Dec 7, 2020 om 16:17
6599 Antwoorden / Vragen

China?

1paul
door 1paul Dec 8, 2020 om 07:24
3173 Antwoorden / 0 Vragen

brief kan ook per mail, gaat erom dat je dit schriftelijk doet en je stuurt hem naar de verkoper....

ne
door neodutchio Dec 8, 2020 om 08:27
5165 Antwoorden / 12 Vragen

En laat die verkoper nu net niet bekend zijn.

MisterMix
door MisterMix Dec 9, 2020 om 13:26
6 Antwoorden / Vragen

Theoretisch gezien een goed antwoord, helaas gaat t niet op, dus topantwoord? Nah.

diumenge
door diumenge - Dec 7, 2020 om 08:28
11969 Antwoorden / 15 Vragen
mr
door mrmoto - Dec 7, 2020 om 11:45
167 Antwoorden / 4 Vragen

Sprietje bent u verder gekomen dan de V.G.L.O ? En Chineese rommel hoeveel denkt u dat u er van in uw huis hebt staan ,liggen,hangen of verstopt zit in alle andere artikelen op uw adres ? Veul heleveul!

Donuts
door Donuts Dec 8, 2020 om 09:22
1203 Antwoorden / 2 Vragen

De VGLO? Hahaha! Ik heb het even nagekeken, maar ik was nog niet eens geboren toen de VGLO op hield te bestaan. Dus ik kan niet bij u in de klas hebben gezeten...

mr
door mrmoto Dec 8, 2020 om 10:58
167 Antwoorden / 4 Vragen

goed lezen is niet een gave je moet gewoon even je best doen !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Donuts
door Donuts Dec 8, 2020 om 11:04
1203 Antwoorden / 2 Vragen

Kneus!

mr
door mrmoto Dec 8, 2020 om 18:20
167 Antwoorden / 4 Vragen

dat is een aparte achternaam

@H
door @HENK@ - Dec 7, 2020 om 12:37
159 Antwoorden / 1 Vragen

er staat ook nergens wat het ding kan, 25 vrijheidsgraden zegt natuurlijk helemaal niets, dat kunnen de gewrichten in armen en benen zijn.

Het volgende staat in de algemene voorwaarden:  "Alle afbeeldingen, specificaties gegevens in het aanbod zijn indicatie en kunnen geen aanleiding zijn tot schadevergoeding of ontbinding van de overeenkomst.

verder zou de opsomming van drog zekerheden al genoeg moeten zijn om minstens even na te denken ( zie afbeelding)

MisterMix
door MisterMix - Dec 7, 2020 om 13:54
6 Antwoorden / Vragen

Volgende keer gewoon contact leggen met een nederlands bedrijf in robots (zoals www.allrobotswebshop.nl) ipv kopen bij dropshippers.

1paul
door 1paul Dec 7, 2020 om 14:37
3173 Antwoorden / 0 Vragen

en deze robots haalt men uit????

jawel China....

tenormin
door tenormin Dec 7, 2020 om 15:11
16849 Antwoorden / 108 Vragen

@mistermix, zo te zien een heel betrouwbare site, niet!

MisterMix
door MisterMix Dec 9, 2020 om 13:22
6 Antwoorden / Vragen

@Tenormin, omdat? :)

@1PAUL En waarom is dat een probleem? Zo veel electronica komt uit china, t verschil zit m in eigen service en garantie onder nederlandse voorwaarden met eigen voorraad etc, vs bestelling doorzetten naar een aliexpress etc, zit wel degelijk een erg groot verschil in :)

heremietkreeft
door heremietkreeft - Dec 7, 2020 om 16:15
16885 Antwoorden / 202 Vragen

Ook hier geldt in andere woorden als al gezegd en met verwijzing naar al gegeven info: bezint eer ge begint en koop niet zonder dat betaling achteraf mogelijk is, betrouwbaarheid m.b.t. keurmerk is gescheckt etc.

U heeft het antwoord van @PAUL1 als topantwoord geklasseerd. In feite is het op zich wel (ook) een goed antwoord maar hoe dan ook geldt dat recht hebben op bij lange na niet behoeft te betekeken dat u het ook krijgt en om het eventueel wel te krijgen er sprake zal moeten zijn van een ingebreke stelling die u om te beginnen als geld kost voor het verzenden van een aangetekende brief. Zie https://www.wetrecht.nl/ingebrekestelling/ en https://www.juridischloket.nl/voorbeeldbrieven/voorbeeldbrief-ingebrekestelling/   De weebsite ziet er 'zeer gelikt uit' maar ik zie geen keurmerk, ik zie geen ander adres dan een e-mail mogelijkheid voor contact en dat maakt het al onmogelijk om een brief aangetekend te verzenden. Voor het inschakelen van een deurwaarder is ook een adres nodig en een deurwaarder dat laten vinden zal ook geld kosten.

Ergo: u kunt het door u als topantwoord aangemerkte advies opvolgen maar of dat voor u een positief effect heeft, ik vraag het me in alle rede af. U heeft wettelijk recht op terugzenden binnen 14 dagen en uw geld terug maar ja, ik zie dat niet in hun voorwaardn staan en dat is al niet correct. Doe een melding bij www.consuwijzer.nl

tdmduc
door tdmduc - Dec 8, 2020 om 11:01
704 Antwoorden / 2 Vragen

Kijk maar eens op hun Facebookpagina dan weet je genoeg.

Oplichters dus.

ne
door neodutchio Dec 8, 2020 om 12:51
5165 Antwoorden / 12 Vragen

Dropshipping is niet per definitie oplichting.