fr
door fruntsel Nov 28, 2011 om 20:22
Geldzaken & recht

Toegestuurd lingerie van Tono of Miriale

Wie weet wat te doen met post die je niet besteld hebt.
Wij kregen een lingerie setje via de post toe gestuurd maar hebben niets besteld. hoe kom ik hier nu vanaf? ik heb al op de kassa site gekeken en heb gezien dat het bedrijf hier al bekend. Wie kan mij/ons helpen.

3028 11 Rapporteer

sonjaatje
door sonjaatje - Nov 28, 2011 om 21:05
1961 Antwoorden / 1 Vragen

Een ongevraagde zending mag je gewoon kosteloos houden.

Dus als je 100% zeker weet dat je niks hebt aangevraagd, gewoon lekker houden en niks doen.

klik hier voor consuwijzer artikel

tenormin
door tenormin - Nov 28, 2011 om 21:40
16847 Antwoorden / 108 Vragen

hallo fruntsel, nou, gefeliciteerd met je lingerie setje. Nu maar hopen dat je een vrouw bent en geen alleenstaande kerel, haha.

abarth
door abarth - Nov 28, 2011 om 22:03
845 Antwoorden / 19 Vragen

U kunt een email of aangetekende brief schrijven waarin u aangeeft niets besteld te hebben en dat er naar uw mening geen overeenkomst is. Zorg in ieder geval voor een lees of ontvangbevestiging.

Vraag hierin om een kopie van de overeenkomst waar uw handetekening onder staat.
Geef aan dat u geen zendingen wilt ontvangen aangezien er geen overeenkomst is en als de zendingen toch worden opgestuurd u deze als ongevraagde zending beschouwt waar u geen kosten voor zult accepteren.

Onderteken uw brief niet maar schrijf alleen uw naam.
Mocht er een incassoprocedure worden gestart sttur dan een kopie van deze brief/email en de ontvangstbevestiging naar het incasso buro.

freya
door freya - Nov 28, 2011 om 22:12
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Maarre.... die toko komt natuurlijk niet 'zomaar' aan de juiste naam/adresgegevens.....
Het lijkt me eerder dat TS (of huisgenoot?) een 'gratis' proefpakketje (whats in a name) heeft aangevraagd en vervolgens verzuimd heeft om op te zeggen waardoor TS nu aan vervolgzendingen vastzit...... Deze toko staat er in ieder geval wel bekend (of moet ik zeggen 'berucht') om.

Freya

el
door elike - Jan 14, 2012 om 16:29
1 Antwoorden / 0 Vragen

Ik had een kennismakingssetje bestel van miriale voor € 2,95.
Het paste helemaal niet en ging het terugsturen.
Ik moest € 8.60 verzendkosten betalen.
Op de site kan ik nergens een klantenservice vinden dus ik kan niet reclameren.
Ik bestel dus nooit meer iets daar. Ik heb gewoon € 8,60 voor niets betaald.

tenormin
door tenormin - Jan 14, 2012 om 17:14
16847 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=elike schreef op zaterdag 14 jan 2012, 16:29]Ik had een kennismakingssetje bestel van miriale voor € 2,95.
Het paste helemaal niet en ging het terugsturen.
Ik moest € 8.60 verzendkosten betalen.
Op de site kan ik nergens een klantenservice vinden dus ik kan niet reclameren.
Ik bestel dus nooit meer iets daar. Ik heb gewoon € 8,60 voor niets betaald.

[quote=fruntsel schreef op maandag 28 nov 2011, 20:22]Wie weet wat te doen met post die je niet besteld hebt.
Wij kregen een lingerie setje via de post toe gestuurd maar hebben niets besteld. hoe kom ik hier nu vanaf? ik heb al op de kassa site gekeken en heb gezien dat het bedrijf hier al bekend. Wie kan mij/ons helpen.

Wel, je kunt nu zelf zien en lezen hoe je jezelf tegenspreekt.
Dus slaat Freya de spijker mooi op de kop!!

tenormin
door tenormin - Jan 14, 2012 om 17:15
16847 Antwoorden / 108 Vragen

sorry, haal 2 namen door elkaar. Excuses, fruntsel!

diumenge
door diumenge - Jan 14, 2012 om 17:29
11969 Antwoorden / 15 Vragen

[quote=tenormin schreef op zaterdag 14 jan 2012, 17:15]sorry, haal 2 namen door elkaar. Excuses, fruntsel!Tip. Eerst lezen, dan reageren. Niet eerst reageren, dan lezen.

tenormin
door tenormin - Jan 14, 2012 om 17:52
16847 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=diumenge schreef op zaterdag 14 jan 2012, 17:29][quote=tenormin schreef op zaterdag 14 jan 2012, 17:15]sorry, haal 2 namen door elkaar. Excuses, fruntsel!Tip. Eerst lezen, dan reageren. Niet eerst reageren, dan lezen.

Waarom denk je dan dan ik mijn excuses maak? Moet ik voor u nogmaals op de knieën? Okay, nogmaals sorry. Ik ben een mens en maak fouten; u kennelijk niet, dat is heel buitengewoon.

ba
door bachanaal - Jan 14, 2012 om 18:13
248 Antwoorden / 7 Vragen

af en toe bestel in een kennismaking aanbieding van Tono en zeg het later weer op. nooit enig probleem mee gehad en je hebt wel waar voor je geld ( ondergoed en overhemden)

freya
door freya - Jan 14, 2012 om 18:22
10999 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=bachanaal schreef op zaterdag 14 jan 2012, 18:13]af en toe bestel in een kennismaking aanbieding van Tono en zeg het later weer op. nooit enig probleem mee gehad en je hebt wel waar voor je geld ( ondergoed en overhemden)
Maar je moet dan wel op tijd opzeggen.....
En dat is iets wat velen schijnen te vergeten of zich überhaupt niet realiseren dat er opgezegd moet worden.... Een hoop mensen schijnen te denken dat wanneer je zo'n proefpakketje aanvraagt en de éénmalige kosten betaalt, dat daarmee de kous af is en dat is in bijna alle gevallen dus niet zo.....

Freya