am
door ammon-ra Jan 2, 2014 om 10:33
Geldzaken & recht

Toekennen staatsloterij bij automatisch meespelen

In de oudejaarstrekking doen wij automatisch mee met 2 loten. Op oudejaarsavond wou ik inloggen op de site om te kijken welke lotnummers ik had. Er stond aangegeven "nog niet toegewezen". Als ik vandaag kijk blijk ik toch een kleine prijs van € 10,00 op 1 lot gewonnen te hebben. Heb gebeld met de Staatsloterij en zij geven aan dat de lotnummers mij wel zijn toegewezen maar dat dit blijkbaar niet zichtbaar was. Het voelt bij mij niet goed: heb het gevoel dat ze bewust nummers niet toekennen en dan hier dan achteraf kleine bedragen aan uitkeren. Hebben hier meer leden ervaring mee en zie ik dit goed of ben ik paranoïde?

3302 12 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Jan 2, 2014 om 10:58
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo ammon-ra,

Als 'zonnegod' zou je dat toch moeten weten ... ;-)

Denk dat je 'spoken' ziet, al is het natuurlijk vervelend - en minder spannend - als je meespeelt met loten en tijdens de trekking niet kunt zien of je iets gewonnen hebt omdat je de lotnummers (nog) niet kent.
Zal inderdaad wel een foutje op de site geweest zijn.
Als je nou ook al moet veronderstellen dat de Staatsloterij 'corrupt' is ....

Met vr.gr.

diumenge
door diumenge - Jan 2, 2014 om 11:24
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Je bent paranoïde... op de twee mij toegewezen loten, die wel zichtbaar waren, is helemaal niets gevallen. Als ze dit zouden doen, waarom zouden ze je dan nog een klein prijsje toekennen? Kunnen ze je net zo goed helemaal geen prijs geven, hebben ze nog meer winst.

jantje7
door jantje7 - Jan 2, 2014 om 11:56
1459 Antwoorden / 23 Vragen

U kunt eens beginnen met het controleren of het juiste mailadres van u, bij de Staatsloterij bekend is. De lotnummers zijn immers ook per mail naar u gestuurd. Op de site stond dat uiterlijk 2 dagen voor de trekking de nummers vermeld zouden staan. Bij mij was dat dus ook het geval. Alleen jammer dat ik maar € 5,- heb gewonnen......

tenormin
door tenormin - Jan 2, 2014 om 12:48
16847 Antwoorden / 108 Vragen

Voor mij precies hetzelfde verhaal als jantje7; alleen: hij 'boft' nog met €5,00, ik had noppes. Maar kreeg de mail met nummer 29 december toegestuurd.

alfatrion
door alfatrion - Jan 2, 2014 om 13:33
1659 Antwoorden / 1 Vragen

Je hebt een terechte klacht. Ik denk alleen niet dat dit expres is gedaan.

am
door ammon-ra - Jan 2, 2014 om 18:03
1 Antwoorden / 1 Vragen

Het klopt dat ik t/m juli 2013 per mail de lotnummers toegestuurd kreeg en ook of er op mijn lotnummer(s) een prijs was gevallen. Vanaf juli 2013 krijg ik dit niet meer en heb hier vandaag ook naar gevraagd. Zij gaven aan dat het e-mailadres dat zij in hun administratie hadden niet correct bleek te zijn. Toen ik vroeg wat voor e-mailadres dat zij dan in hun administratie hadden staan was dit exact hetzelfde als t/m juli 2013. Vond dit ook opvallend, maar ze hebben het weer opnieuw geactiveerd.

lekkerisdat
door lekkerisdat - Jan 2, 2014 om 18:24
4299 Antwoorden / 5 Vragen

Voor staatsloterij.nl heb je o.a. Java nodig, kans is aanzienlijk dat het op dat vlak mis is gegaan.

diumenge
door diumenge - Jan 2, 2014 om 18:26
11969 Antwoorden / 15 Vragen

@lekkerisdat, Lijkt me niet als de website aangeeft 'nog niet toegewezen'...

lekkerisdat
door lekkerisdat - Jan 2, 2014 om 18:58
4299 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=diumenge schreef op donderdag 2 jan 2014, 18:26]@lekkerisdat, Lijkt me niet als de website aangeeft 'nog niet toegewezen'...
Dat zou inderdaad zo kunnen zijn, even niet aan gedacht.

Het zou echter 'n 'stompzinnig maar lekker makkelijke' foutmelding kunnen zijn. Kom van allerlei onzin tegen sinds ik NoScript en/of RequestPolicy gebruik*.

*Waarschuwing (algemeen)! Hoe verstandig het gebruik van deze extensie(s) ook is, kijk er mee uit en installeer ze sowieso niet als jij vindt dat jouw kennis ondermaats is, helemaal in combinatie. Waarom ik ze dan wel beide installeer? Goede vraag ;-)

sjoerd160
door sjoerd160 - Jan 3, 2014 om 11:48
2 Antwoorden / 2 Vragen

hallo heeft u al gekeken in het vak ongewenst?zou daar ook terecht kunnen komen omdat ze uw mailadres niet hadden!succes.

justforfun
door justforfun - Jan 4, 2014 om 21:24
16 Antwoorden / 13 Vragen

het kan best kloppen wat ammon-ra daar typt.
de staatsloterij had een of andere storing denk ik .
ik keek om kwart na 12 snachts en zag dat ik 110 euro had gewonnen .mijn visite geloofde me niet en checkte het nog eens na , inderdaad 110 euro en gefeliciteerd...
de volgende ochtend ga ik nog eens mijn lotnummer bekijken en zie dat er 10 euro staat.....
nee we waren niet dronken en hebben verschillende malen gecheckt , het was snachts 110 euro die tegen de ochtend was gekrompen naar 10 euro .

tenormin
door tenormin - Jan 4, 2014 om 22:58
16847 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=justforfun schreef op zaterdag 4 jan 2014, 21:24]het kan best kloppen wat ammon-ra daar typt.
de staatsloterij had een of andere storing denk ik .
ik keek om kwart na 12 snachts en zag dat ik 110 euro had gewonnen .mijn visite geloofde me niet en checkte het nog eens na , inderdaad 110 euro en gefeliciteerd...
de volgende ochtend ga ik nog eens mijn lotnummer bekijken en zie dat er 10 euro staat.....
nee we waren niet dronken en hebben verschillende malen gecheckt , het was snachts 110 euro die tegen de ochtend was gekrompen naar 10 euro .

Heeft u wel een toepasselijke nickname gekozen. ;-) Ach, u had nog iets, meer dan de meesten. En u weet, er staat altijd: onder voorbehoud van fouten....