ad
door addepat May 7, 2006 om 14:56
Geldzaken & recht

TPG ELLENDE!!

Ik heb al de nodige slechte ervaringen met TPG zoals ik ook al in een eerder topic vermeld heb.

Gisteren was het weer zover. Ik had de verzender op zijn hart gedrukt om het alleen bij mij af te laten leveren. Hij had geregeld dat ik er voor moest tekenen. Ben ik net even met de honden uit, geven ze het weer bij de buren af, en ook nog zonder een briefje in mijn bus te doen. Maak ik vervolgens het pakket open, blijkt de zending tijdens transport ook nog kapot gegaan te zijn(TFT monitor).

Heeft iemand misschien een suggestie hoe dit aan te pakken?
Zie ik mijn geld terug zie of kan ik er naar fluiten?

Alvast bedankt voor de eventuele antwoorden.

860 44 Rapporteer

ve
door verwijderd - May 7, 2006 om 15:08
0 Antwoorden / 0 Vragen

Kunt u niet met uw buren afspreken dat ze geen pakketjes meer aannemen die voor u zijn.

Hebben de buren voor dat pakket getekend?

Volgens mij mag tpg alleen aan huisgenoten aangetekende post afgeven.

ve
door verwijderd - May 7, 2006 om 15:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

als ervoor getekend moet worden belt tpg niet bij de buren aan

moet er niet getekend worden doen ze dat wel.

dus er zijn 2 opties of de afzender heeft niks aangetekend verstuurd wat men toch wel logisch lijkt met een tft monitor, of uw buren hebben opengedaan en gezegd dat hun het pakje aannemen omdat u bent werken etc.

en dat dat met u is afgesproken maar dit kan alleen als er niet voor is getekend dat weet ik zeker.

en nee ik werk niet bij tpg

ve
door verwijderd - May 7, 2006 om 15:16
0 Antwoorden / 0 Vragen

Of het aangetekend was is mij niet duidelijk, maar de buren hadden met mijn naam ondertekend. Het kwam gelukkig bij mijn " goeie buren" terecht maar als het bij mijn andere "psychisch labiele buurvrouw " wordt afgegeven dan kun je  de raarste dingen verwachten. Met haar valt dus soswieso ook niets af te spreken.
TPG hoort haar eigen regels na te komen waar ze mij mee probeert af te poeieren als ik eis dat ik mijn post bij OP MIJN ADRES afgeleverd wil hebben.

ve
door verwijderd - May 7, 2006 om 15:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dan zal het wel aangetekend zijn geweest, en JA het is dus WEL bij de buren afgegeven.
Die bezorgers van TPG doen maar, en NEE ik werk niet bij de concurrent!

ve
door verwijderd - May 7, 2006 om 16:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

dan is het dus niet aangetekend geweest

dus een fout van uw leverancier en niet van TPG

dat u problemen met uw buren hebt is het probleem van uw leverancier en tpg niet maar UW EIGEN probleem

1 tip zorg gewoon dat u thuis bent en bestel anders niks

ve
door verwijderd - May 7, 2006 om 16:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het is inderdaad niet de fout van TPG maar van de afzender die, gezien het afleveren bij de buren. de monitor niet aangetekend heeft verzonden. Bovendien denk ik dat u de afzender moet melden dat e.e.a. beschadigd is ontvangen en, aangezien het transport, tenzij anders overeengekomen, voor risico van de afzender geschiedt, u alsnog vervanging door een gaaf exemplaat verlangt. Tot slot: als het hier 'koop op afstand' betreft kunt u, al dan niet met vermelding van de reden, de koop binnen 8 dagen ongedaan maken en heeft u recht op teruggaven van uw geld.

ve
door verwijderd - May 7, 2006 om 18:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

Al eens eerder' gesteld: de regels buij TPG zijn dat als een geadresseerde niet thuis is er een briefdje in de bus MOET worden gedaan dat ze geweest zijn met mededeling wanneer u het pakket kunt afhalen en bij welk postkantoor!! Ondanks het feit dat uw verkoper per aangetekende post had kunnen verzenden: TPG per klacht, formulier verkrijgbaar bij uw postkanoor aansprakelijk stellen!!

(ook ter lering voor Mistery!)

ve
door verwijderd - May 7, 2006 om 18:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

Jammer maar helaas en altijd sympathiek om iemand gelijk te geven maar post die niet PERSOONLIJK hoeft te worden uitgereikt mag door TPG bij de buren worden afgegeven. Ga gerust naar het dichstbijzijnde postkantoor, dan kunt u het 'straight from the horse's mouth' vernemen.

ve
door verwijderd - May 7, 2006 om 18:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

Mystery: Als is aangegeven op de verpakking  dat mijn pakket op mijn adres bezorgd moet worden hebben ze zich hier aan te houden, of niet?  Wiens fout is het dan dat het aan de buren wordt afgegeven die het dan vervolgens ondertekenen met mijn naam(met alle goede bedoelingen van deze buren). TPG!!!

En als je vind dat je niks meer moet bestellen vanwege de koppige houding van TPG en de slordigheid waarmee ze met de bestellingen om gaan dan word er nooit  iemand iets wijzer van. Dan kun je wel helemaal in een hoekje wegkruipen.

Dat ze zich niet een beetje flexibel opstellen door bijvoorbeeld alleen een berichtgeving in de bus te duwen zodat ik het zelf kan komen ophalen, is dat mijn fout?

Op de andere reactie: Ik heb deze monitor via Ebay gekocht, via een particulier. Dus wat zou ik nog kunnen doen is mijn vraag. De verzender heeft inmiddels wel aangegeven dat hij zal proberen iets via de verzekering van TPG geregeld te krijgen.

ve
door verwijderd - May 7, 2006 om 19:02
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik denk dat Gerrit Altena  het goed heeft begrepen.

Ik zal zijn raad opvolgen door een klachtenformulier te gaan halen.

Bedankt voor de antwoorden zover!

ve
door verwijderd - May 7, 2006 om 19:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

groeneharing: geadresseerde post dient te worden afgeleverd bij geadresseerde of een bericht bij geadreseerde: ophalen bij dichtsbijzijnde postkantoor!!! Dat zijn de regels en niet anders, ook conform de postwet. het zou me wat zijn als post ongevraagd bij willekeurig wie zou mogen worden afgegeven!!!!

ps niet terzake maar wel eergisteren een slechte ervaring met TPG, je raad het nooit - charter maatschappij.

ve
door verwijderd - May 7, 2006 om 19:08
0 Antwoorden / 0 Vragen

addepat p.s. Van belang is dat de verzender de portokosten betaalt op basis van het gegeven dat de post ook werkelijk de geadresserde bereikt en niet door een "luie" bezorger bij de buren of elders wordt afgeleverd. Niet aangetekende stukken dienen bij afwezigheid, herhaald, te worden gemeld, éénmalig, met de afhaalmogelijkheid. Aangetekende stukken dienen tweemaal te worden aangeboden.

ve
door verwijderd - May 7, 2006 om 19:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

Gerrit. Ok, bedankt voor de informatie. Ik zal het onthouden!

ve
door verwijderd - May 10, 2006 om 11:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

heer altena om u uit de droom te helpen: de postwet rept met geen woord over de verplichting van de licentiehouder om paketten niet te mogen afleveren bij de buren. Sterker nog: gisteren is een voor mij bestemd pakket bij de buren afgeleverd en de dienstdoende (en volgens u luie) bezorger heeft bij mij een door TPG standaard voorgedrukt briefje in de bus gedaan waarop onder meer de volgende tekst staat vermeld:

Vandaag........ trof ik u niet thuis aan.

Het betreft een zending die niet door de brievenbus kan

Nr..........

De voor u bestemde zending is daarom afgegeven bij uw buren op huisnummer .....

De afzender hoopt dat u zo eerder over uw zending kunt beschikken.

Mocht u deze wijze van afleveren in het vervolg niet op prijs stellen dan kunt u contact opnemen met de afzender.

De afzender is etc etc etc.

Dacht u nu werkelijk dat TPG hiermee volkomen in strijd met de wet handelt ? Als dat zo zou zijn had de verantwoordelijke minister allang ingegrepen.

Dus in tegenstelling met hetgeen de vraagsteller opmerkt bent u de enige die het niet begrijpt maar bent u gewoon eigenwijs en denkt het beter te weten.

Voor de goede orde: de letterlijke tekst van de Postwet kunt u hier vinden en het nodige uit leren.

http://www.minez.nl/dsc?c=getobject&s=obj&!sessionid=114uVBDU@t5K78L9!zmM!2AD1FIodvhoUlCp3M4eGxJl@OuGEX@hW9pz8XH1!b8x&objectid=20869&!dsname=EZInternet&sitename=EZ-nl&loggetobject=true&isapidir=/gvisapi/

ve
door verwijderd - May 10, 2006 om 11:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

Niet thuis?
Wanneer een pakket niet bij u afgeleverd kan worden op dinsdag t/m vrijdag, wordt het standaard bij uw buren aangeboden. Als het pakket ook bij uw buren niet afgeleverd kan worden, wordt het later nog een keer aangeboden. De dag en het tijdstip van de 2e bezorging is afhankelijk van de dag van de 1e bezorging.

Pakketten met een aanvullende dienst, zoals handtekening voor ontvangst, rembours en ongefrankeerd, worden niet bij de buren afgeleverd.

1e bezorging    2e bezorging
dinsdagwoensdag tussen 9.00 en 21.30 uur
woensdag donderdag tussen 9.00 en 21.30 uur
donderdag vrijdag tussen 9.00 en 21.30 uur
vrijdag zaterdag overdag (*)
zaterdag maandag overdag

(*) Rembourszendingen worden bij vergeefse aanbieding op vrijdag niet op zaterdag, maar op maandag bezorgd.

Als u en de buren ook bij de tweede aanbieding niet thuis zijn, dan vindt u een bericht in uw brievenbus. Daarop staat bij welk postkantoor of servicepunt u de zending kunt ophalen. Hiervoor heeft u drie weken de tijd.

Geen bezorging bij de buren
Wilt u geen bezorging bij de buren, dan kunt u de afzender vragen 'alleen huisadres' op het pakket te vermelden. In dat geval wordt het pakket alleen bij u aangeboden. Pakketten onder rembours, met verhoogde aansprakelijkheid en ongefrankeerd worden niet bij de buren bezorgd. Deze pakketten worden wel een tweede keer bij u aangeboden.

Bovenstaand bericht staat op de site van TPG. In de laatste alinea staat dat wanneer er "ALLEEN HUISADRES" op het pakket staat het niet bij de buren afgegeven wordt.

Binkie

ve
door verwijderd - May 10, 2006 om 11:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

Kijk binkie, jij begrijpt het dus wel :-D

ve
door verwijderd - May 10, 2006 om 11:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wilt u geen bezorging bij de buren, dan kunt u de afzender vragen 'alleen huisadres' op het pakket te vermelden.

Dit is een leuke theorie, maar nogal afhankelijk van de medewerkzaamheid van de postbezorger. Heeft deze zijn dag niet en/of geen zin om het ding weer mee te nemen, dan dumpen ze het doodleuk toch weer bij de buren.

De regels die zijn opgesteld zijn doodleuk bedacht door TPG zelf en ik zou dan ook graag zien dat dit verandert wordt. Het is te bezopen voor woorden dat ik bijna mijn hele buurt door moet om MIJN pakketjes op te halen ! Deze worden namelijk niet alleen daar afgegeven, maar bij elk willekeurig huis als mijn buren er toevallig niet zijn !

Een postbode moet gewoon zijn/haar werk doen en het pakketje bij MIJ bezorgen. Ben ik er niet, dan mag diegene het met alle plezier meenemen naar het postkantoor, dan haal ik 't daar zelf wel op. Geen probleem ! Afgeven bij een ander ( waarbij ik moet hopen het ooit weer te krijgen ) is echter GEEN optie en het zou prettig zijn als TPG dit ook eingelijk gaat snappen.

ve
door verwijderd - May 10, 2006 om 12:00
0 Antwoorden / 0 Vragen

Niet thuis?

Afgelopen jaar is 2 maal een briefje in mijn bus gedaan met de vermelding dat ik niet thuis was en een pakket op het postservice punt kon afhalen.

Het vreemde was dat ik gewoon thuis was sterker nog de postbode met een brief in zijn hand naar mijn voordeur zag lopen.

Er was niet aangebeld.

En hij was weg voordat ik open kon doen.

Ondanks een klacht is het later nog een keer gebeurd.

ve
door verwijderd - May 10, 2006 om 12:00
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als mijn buren er niet zijn legt de postbode het achterom in mijn tuin op de tuintafel. Een bestelde kalender heeft enkele dagen buiten gelegen. Als ik niet thuis ben dan sluit ik daarom de poort af zodat niemand achterom kan lopen. Toen kwam de postbode op het idee om een pakje achter een struik onder de brievenbus te leggen. Ik snap niet waarom de postbodes niet gewoon een keer terugkomen? Heb regelmatig een klacht ingediend bij TPG. Heb inmiddels een kast vol met excuses enz....maar zie geen verbetering.

ve
door verwijderd - May 10, 2006 om 12:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

Feitelijk moet er eest worden gekeken naar welke dienst het is.

Is het pakketje gewoon via de postbezorger gegaan (denk het niet gezien de afmeting) of is de zending via TPG Pakketdienst gegaan (dit is dus niet de TNT pakketdienst).

Deze TPG Pakketdienst wordt voor ongeveer 90% uitgevoerd door charters (dus bedrijven die i.o.v. TPG rijden). De vergoeding die ze hiervoor krijgen is niet erg hoog en wordt daarbij alleen uitgekeerd als men het pakketje ook daadwerkelijk heeft afgeleverd (dus of bij U of bij anderen). Hierdoor willen al deze charters het pakketje hoe dan ook kwijt raken, al is het 3 deuren verderop.

Alle standaard zendingen die met deze Pakketpost worden vervoerd mogen bij de buren worden afgegeven!

De notitie op de doos is leuk, maar niet bindend!

Tot slot: Mensen die vinden dat TPG dit niet zo mag doen hebben pech, de voorwaarden zijn voor het verzenden al bekend. Wil U hiermee niet accoord gaan dan zal U het pakketje anders moeten verzenden.

Maar zoals al eerder hier door anderen gemeld; verstuur het pakket aangetekend!! Dan zal het pakketje nooit en te nimmer bij anderen worden afgegeven!!!!!

ve
door verwijderd - May 10, 2006 om 12:08
0 Antwoorden / 0 Vragen

@dds

Mensen die vinden dat TPG dit niet zo mag doen hebben pech, de voorwaarden zijn voor het verzenden al bekend. Wil U hiermee niet accoord gaan dan zal U het pakketje anders moeten verzenden.

Dit gaat dus niet op, aangezien ik het niet heb over het VERZENDEN maar het ontvangen van pakketjes. Dit heb ik zelf niet onder controle. Ik heb dus als ontvanger NIETS met deze voorwaarden te maken. Het is echter de bezorger die ervoor kiest om mijn pakketje ( waar ik vaak voor betaald heb ) elders af te geven !

ve
door verwijderd - May 10, 2006 om 12:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

@Phinder,

helaas, met de geadresseerde heeft TPG niets te maken!!!!!!!!

Diegene die de goederen afzend is voor TPG de contractpartij. Deze betaald de zending immers ook aan TPG! Wat de afzender wil is totaal irrelevant!

ve
door verwijderd - May 10, 2006 om 12:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

@Phinder,

helaas, met de geadresseerde heeft TPG niets te maken!!!!!!!!

Diegene die de goederen afzend is voor TPG de contractpartij. Deze betaald de zending immers ook aan TPG! Wat de geadresseerde wil is totaal irrelevant!

De verzender is accoord met de voorwaarden waaronder dit pakketje wordt verzonden, dat is het enige dat van belang is.

ve
door verwijderd - May 10, 2006 om 12:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

Klopt!

En daar zou nu eens verandering in moeten komen. Het is namelijk het pakketje van de GEADRESSEERDE en niet van de verzender. Ditzelfde geldt trouwens ook voor normale post e.d.

ve
door verwijderd - May 10, 2006 om 12:16
0 Antwoorden / 0 Vragen

oeps... verkeerde plek:

Klopt!

En daar zou nu eens verandering in moeten komen. Het is namelijk het pakketje van de GEADRESSEERDE en niet van de verzender. Ditzelfde geldt trouwens ook voor normale post e.d.

ve
door verwijderd - May 10, 2006 om 12:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het is duidelijk dat heel veel mensen deze manier van bezorgen, vriendelijk gezegd, niet op prijsstellen maar helaas is er niet zo heel erg veel aan te doen. Maar dat dit conform de Postwet, die overigens over posstukken tot 100 gram gaat en vandaar dat jan en alleman pakketten bezorgt, verboden zou zijn is complete nonsens. Zo als het nu lijkt te zijn is alleen de afzender in staat om corrigerend op te treden maar dan nog ben je afhankelijk van de bezorger. Overigens, als de afzender op het pakket vermeldt dat dit alléén bij de geadresseerde mag worden afgegeven, is het handelen in strijd met deze instructie wél klachtwaardig.

ve
door verwijderd - May 10, 2006 om 12:25
0 Antwoorden / 0 Vragen

@Phinder,

de geadresseerde kan wel macht uitoefenen op een andere manier. Namelijk door zelf de afzender te worden. Dus, schakel een bedrijf in wat voor jou een pakketje ophaalt en bij jou afgeeft. Op die manier ben je opdrachtgever en geadresseerde, hierdoor heb je alle rechten en maak jij je eigen feestje!!

Op een andere manier kan het eigenlijk ook niet. Anders zou bv de TPG bij elk verzonden pakket eerst de geadresseerde moeten bellen hoe deze het wil hebben omdat vervolgens gelijk kort te sluiten met de afzender die dan moet betalen. Dit lukt natuurlijk nooit!

ve
door verwijderd - May 10, 2006 om 12:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wat is er mis met gewoon vaststellen dat een pakketje / post dat voor mij is bedoeld ook bij mij af te leveren ????

kom op zeg !!!!

Dit zou de TPG niet moeten hoeven vragen !!!

ve
door verwijderd - May 11, 2006 om 10:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik had een officiele klacht (zowel telefonisch als via mail) ingediend bij TPG over een pakje dat uitgereikt zou zijn aan mij, maar niet heus, daarna bij de buren zou liggen hetgeen niet kon omdat ik ervoor moest tekenen, daarna vermist was enz........

Vandaag een schriftelijke reactie van TPG post: uit scangegevens is gebleken dat de zending op 9 mei uitgereikt is.

Ja dat wist ik want ik heb het zelf afgehaald. Verder niks geen excusues enz.........

Leve de klantvriendelijkheid.

Binkie

ve
door verwijderd - May 11, 2006 om 11:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

Want vergeet niet:

De postbode is een belangrijke schakel in de kwaliteit van het hele postproces.

En jij treedt op als een herkenbaar visitekaartje van TPG Post.

Het profiel

Mensen kunnen op je rekenen Je bent een doorzetter die hard en secuur kan werken. Je bent op zoek naar een afwisselende en goed betaalde baan; je bent in ieder geval ouder dan 16 jaar en hebt enige jaren voortgezet onderwijs gevolgd. De Nederlandse taal beheers je in woord en geschrift.Om het werk te kunnen doen, moet je in het bezit zijn van een stevige fiets of een bromfiets certificaat.

Solliciteren

Als deze uitgangspunten op jou van toepassing zijn, vul dan onderstaande bon volledig in en stuur dit formulier binnen 2 weken na ontvangst terug naar het op de achterzijde vermelde antwoordnummer.

Voor meer informatie kun je contact opnemen met de de afdeling personeelszaken van TPG / einde advertentie

Hoe willen ze dit rijmen privacy-inbreuk als ze post bij derden afgeven??

ve
door verwijderd - May 11, 2006 om 11:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

Advertentie van:

TPGPOST

GEZOCHT

POSTBODES VOOR DE ZATERDAG

De bestelvestiging  van TPG Post is dringend op zoek naar medewerk(st)ers die post willen bezorgen op:

Zaterdag                                                   van ± 10.00 uur tot ± 15.00 uur

De functie

Na een inwerkperiode, werk je zelfstandig je bestelroute af. Je start altijd op de vestiging met het sorteren en in logische volgorde bundelen van alle poststukken.Vervolgens zorg je voor een goede en stipte bezorging, waarbij je er vanzelfsprekend alles aan doet om de post te beschermen tegen onder meer privacy-inbreuk en weersinvloeden.

ve
door verwijderd - May 11, 2006 om 11:16
0 Antwoorden / 0 Vragen

Sorry staat verkeerd onder elkaar.

ve
door verwijderd - May 11, 2006 om 21:13
0 Antwoorden / 0 Vragen

Zoals ik al eerder aangaf, hier (lees de advertentie's hierboven) gaat het dus niet over!!

Dit is niet via de "gewone" postbode gegaan!!! Maar via de pakketpost, deze worden uitsluiten bezorgd met grotere bestelbussen!! Lijkt mij niet dat een 16-jarige daarop mag rijden. Bovenstaande advertentie's slaan in dit verhaal dus nergen op!

@Topic-starter,

Dit zijn nou eenmaal de voorwaarden, natuurlijk kan jij het daar niet mee ens zijn, dat is dan puur JOUW probleem!!

Als je een bepaalde dienst anders wil zien moet je daarna naar gaan zoeken bij andere firma's en daarvoor de prijs ook willen betalen! Over de gestelde voorwaarden gaan zeuren is hetzelfde als een topic starten waarin je bv meldt dat er geen belasting meer mag worden geheven of dat de auto-dealer veel meer wagen moet leveren voor een bepaalde som geld....... allemaal nutteloos dus!!

ve
door verwijderd - May 11, 2006 om 22:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

@dds,

Je reageert continu vanuit de verzender. Echter:

Ik had de verzender op zijn hart gedrukt om het alleen bij mij af te laten leveren

De topicstarter heeft dus NIETS te maken met voorwaarden. Kan ook geen andere leverancier zoeken van de diensten ! Is 100% afhankelijk van wat de VERZENDER doet !
Nogmaals, DAAR zit het probleem. Als ik zelf verzend heb ik te kiezen en zou je gelijk hebben. Als ik wil ONTVANGEN ben ik puur afhankelijk van de grillen van TPG. Waardeloos dus !

Gr. Phinder

ve
door verwijderd - May 12, 2006 om 09:54
0 Antwoorden / 0 Vragen

@Phinder,

daar zit dus GEEN probleem, de geadresseerde is geen contractpartij voor de TPG! Klaar, uit, over!!!

Niet over zeuren, dat zijn de voorwaarden, wil je dat niet, bestel dan bij een ander, haal het zelf op of vraag of je het zelf zou kunnen laten ophalen door een bedrijf naar keuze! Klaar, oplossing is daar.

Zeuren over gestelde voorwaarden vind ik zo zielig, als je die voorwaarden niet wil moet je iets anders zoeken!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Zal deze vraag nog wel bekijken maar niet meer op reageren, er wordt hier zo dom gedacht, daar kan ik gewoon niet bij!!!

ve
door verwijderd - May 12, 2006 om 10:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

dds:

Je hebt niet goed door gelezen in de topic.
Het komt er op neer dat TPG zichzelf NIET aan HUN EIGEN VOORWAARDEN HOUDT.
Daar draait het om!

AANGETEKEND moet altijd bij mij bezorgd worden!
ALS iets bij de buren afgeleverd wordt(wat in dit geval dus al helemaal niet mocht) moet er een briefje in mijn brievenbus geduwd worden!
ALS staat vermeld ALLEEN HUISADRES mag het alleen op het huisadres bezorgd worden!

Al deze voorwaarden hebben ze bij TPG lak aan!

Inmiddels heeft de verzender al een klacht ingediend met een klachtenformulier.

Verder heb ik momenteel een bestelling gedaan bij een bedrijf dat verstuurt via GLS of DHL.(een nieuwe TFT monitor)

ve
door verwijderd - May 15, 2006 om 12:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

@Addepat,

ook GLS en DHL hebben in hun voorwaarden staan dat particuliere adressen bij de buren mag worden geleverd!

Verder gaf je aan dat je zelf niet zeker wist hoe (dus welke dienst) het verzonden was. Als het aangetekend zou zijn geweest moet er ook echt een etiket op zitten waarop staat dat het een aangetekende zending is! Zoniet, dan houdt het op. Zowel dan heeft de bezorger inderdaad een behoorlijke fout begaan en dat is niet netjes.

Met de eventuele klachtenprocedure bereik je niets, hoogstens een briefje met "sorry, had niet mogen gebeuren", dat is het dan, je kan jezelf afvragen of dat de moeite is!!

ve
door verwijderd - May 15, 2006 om 12:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

dds, svp ophouden met het laatste woord willen hebben. Dit is geen discussieforum. Het punt is gemaakt en m.i. is de vraag meer dan voldoende en ook naar teverednheid beantwoord!!

ve
door verwijderd - May 15, 2006 om 12:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

Gerrit wil jij het laatste woord.

ve
door verwijderd - May 28, 2006 om 15:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

Misschien toch aardig om m.b.t. bezorging, al of niet door TPG het volgende op te merken:

Volgens het Burgerlijk Wetboek, boek 7 art. 11 "is de zaak pas voor risico van de koper op het moment dat de zaak wordt bezorgd door de verkoper of een door de verkoper aangewezen vervoerder.".

Dat betekent dus dat indien een koper het goed niet ontvangst door zoekraken of foutieve bezorging,( bijv. bij buren die dat niet vertelllen etc) dit een risico is voor de verkoper.

U kunt dus op basis van dit artikel altijd naleving van de overeengekomen koop vorderen.

ve
door verwijderd - May 28, 2006 om 15:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

Misschien toch aardig om m.b.t. bezorging, al of niet door TPG het volgende op te merken:

Volgens het Burgerlijk Wetboek, boek 7 art. 11 "is de zaak pas voor risico van de koper op het moment dat de zaak wordt bezorgd door de verkoper of een door de verkoper aangewezen vervoerder.".

Dat betekent dus dat indien een koper het goed niet ontvangst door zoekraken of foutieve bezorging,( bijv. bij buren die dat niet vertelllen etc) dit een risico is voor de verkoper.

U kunt dus op basis van dit artikel altijd naleving van de overeengekomen koop vorderen.

ve
door verwijderd - May 28, 2006 om 16:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

Inmiddels heeft TPG haar excuses aangeboden plus dat er een procesverbaal is opgemaakt, in de hoop dat ik mijn geld terugkrijg. De chauffeur zou volgens het laatste schrijven al zijn excuses persoonlijk aan mij hebben gedaan, maar dat heeft hij dus niet. Ze erkennen volledig dat de chauffeur fout heeft gehandeld.

ve
door verwijderd - Jan 3, 2007 om 19:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

ik herken het probeem! Iedere afzender die mij een pakket bezorgd laat ik met grote letters noteren: "niet bij de buren afleveren". Het helpt niet, ze kijken er niet eens naar. Tja, de buren zelf zijn aardig genoeg om het steeds aan te nemen, maar ik voel me enorm bezwaard. Daarbij liggen zij inmiddels in een deuk omdat er steeds paketten bij hun komen waarop staat: "niet bij de buren afgeven!" Gelukkig worden de pakketten bij de 'goede' buren afgegeven en niet aan de andere kant....

TNT kan er alleen achteraf iets aan doen zeggen ze. Ze moeten namelijk het pakketnummer hebben van reeds verzonden pakketten. Bij toekomstige afleveringen aan mijn adres kan TNT volgens eigen zeggen niets veranderen. Ookal heb ik de naam van de bezorger in mijn straat.

ve
door verwijderd - Jan 3, 2007 om 19:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als ze het bij mij ergens in de tuin zouden gooien zou ik na een paar dagen contact opnemen met de leverancier en aangeven ik het pakket nog niet heb ontvangen. Vervolgens gaat TNT volgens mij in opdracht van de leverancier een onderzoek instellen. Eventueel kunt u er (afhankelijk van de gang van zeken) later voor kiezen alsnog te melden dat u het in de tuin hebt gevonden.

Het komt hier ook wel eens voor dat ze iets bij de buren afgeven, opzich geen problemen mee (kan zelfs wel fijn zijn, meestal heb ik het dan sneller), maar het zou verstandig zijn als ze ALTIJD even een briefje bij de geadresseerde achterlaten. Dat voorkomt lijkt mij een hoop problemen, ook voor TNT zelf.

Lekker oud weer trouwens :)