se
door sebastian Jan 21, 2005 om 23:01
Geldzaken & recht

TPG raakt héél veel post

En ja hoor, wéér komt post niet aan !!! Sinds december komt amper nog
een CD of DVD die ik via de post moet ontvangen nog aan. Het gaat hier
om LEGALE CD's en DVD's die ik via ERKENDE websites bestelde. De schade
loopt inmiddels over de 100 Euro en de TPG zegt "Als het niet
aangetekend verstuurd is kunnen we niets doen". Ja dag zeg, kun je dan
niets meer gewoon versturen ? Waar betaal je dan nog porto voor ? Is
een niet aangetekend stuk dan dus vogelvrij om te "verdwijnen" bij de
TPG ? DIT RIEKT ZEER NAAR DIEFSTAL !!! Een kennis uit Heerlen heeft
-ook sinds december - soortgelijke klachten. Wie ook nog ?

954 8 Rapporteer

mathieu_1
door mathieu_1 - Jan 22, 2005 om 01:01
35 Antwoorden / 0 Vragen

Wat is eigenlijk het probleem? Zolang u deze legale CD/DVD's niet heeft
ontvangen hoeft u ze immers ook niet te betalen.  De schade waar u
het over heeft komt immers voor rekening van de verzendende webwinkel.
Dan hadden ze inderdaad maar aangetekend moeten versturen.

se
door sebastian - Jan 22, 2005 om 01:18
13 Antwoorden / 8 Vragen

Klopt, gelukkig zijn de meeste webwinkels in die zin behulpzaam maar
neemt niet weg dat er ook "collector's items" bijzaten die niet opnieuw
bestelbaar zijn. En als het zo erg is dat alles maar beter aangetekend
verzonden kan worden (dan kost porto voor een CD ruim 6 Euro) dan heeft
de TPG daar nog flink baat bij ook omdat hun inkomsten dan door hun
eigen wanprestaties flink omhoog zullen gaan !!!

tica
door tica - Jan 22, 2005 om 12:42
14 Antwoorden / 1 Vragen

Hoi,

Toen mij iets dergelijks is overkomen heb ik geklaagd bij de lokale TPG. Dit heeft toen opgeleverd dat men van daaruit is gaan speuren naar de mogelijke dief. Dit deden ze door mij een dergelijk poststuk op te sturen en dan te volgen waar het bleef hangen in de eigen organisatie. Er is toen iemand 'gepakt' en daar heb ik netjes schriftelijk bericht van gehad. Ook het gemoeide geld heb ik keurig terug gekregen (mijn post kwam niet van een webwinkel) ontvangen. Vreemd dat er met jou klachten niets gedaan wordt! Heb je deze landelijk of lokaal gedeponeerd?

Overigens weet ik van 'insiders' dat er bij de postsortering een heleboel niet netjes gebeurd. Er wordt vanalles opengemaakt en brieven en kaarten worden luidkeels voorgedragen. Dit wordt daar verder ook niet aangepakt. Je privacy wordt blijkbaar niet erg belangrijk gevonden door de TPG!

Groeten TIca

ol
door olympicton - Jan 22, 2005 om 13:01
63 Antwoorden / 16 Vragen

Hier in Hoofddorp is het probleem gecreeerd!!Wij hadden al jaren een vaste bezorgster.Maar toen moest er zo nodig gevarieëerd worden!Nou dat hebben we geweten , vrijwel elke dag een andere loper,veel verkeerde post voor andere straten, en inderdaad, met name buitenlandse stukken verdwijnen nog wel eens.Dan mail jij naar het buitenland"waar blijven m'n spullen??"Krijg je als antwoord"3 weken geleden verstuurd!! Vanuit en naar buitenland doe ik nu ALLES aangetekend.Beter meer betalen dan alle ellende als het niet aankomt!!En voor een pakket in Nederland ook, dan is het€ 6 ,aangetekend tot een kilo.Scheel dus een duppie met een NIET aangetekend pakket!!Tip??

vd
door vdberg35 - Jan 22, 2005 om 14:04
5 Antwoorden / 0 Vragen

Hebben wij ook last van vooral gehuurd DVD`s.

Nu hebben ze bij het verhuur bedrijf de enveloppen aangepast hadden een heel opvallende kleur,zijn nu wit en ze sluiten ook beter.

En nu gaat het weer redelijk,bij navraag zijden ze bij het verhuur bedrijf dat ze er wel van wisten maar er niets aan konden doen.

DE POSTBODE KIJKT OOK WEL EENS GRAAG EEN DVDTJE WAS HUN ANTWOORD.

dr
door druidebaron - Feb 23, 2005 om 17:01
1 Antwoorden / 0 Vragen

Ik ken het probleem. DVD's besteld, maar komen niet aan. Leverancier verstuurd ze opnieuw en wederom verdwijnen de DVD's. En dit probleem heb ik niet alleen met dvd's maar ook met ogenschijnlijk minder populair roversgoed als boeken.
Het vreemde is dat tot voor kort ik hier geen last van had. Het is voor mij een probleem van de laatste drie, vier maanden. Misschien zijn het de nieuwe sorteermachines die de pakjes inslikken of zijn de postbezorgers een stuk minder te vertrouwen dan de ouderwetse postbodes? Ik weet het niet en ik  wil ook niet iedereen die bij de TPG werkt van diefstal beschuldigen, maar het lijkt mij wel duidelijk: THERE'S SOMETHING ROTTEN IN THE STATE OF DENMARK.
Ik bestel nu niet meer via internet. Door de tijd heb ik een paar mooie dingen aangeschaft die bij de lokale DVD-boer niet te vinden zijn. Maar als twijfelachtig wordt of iets aankomt, dan kan bestellen via internet blijkbaar niet meer.

yo
door yolanda12 - Mar 9, 2005 om 23:17
1 Antwoorden / 0 Vragen

Het is verschrikkelijk irritant. Ik heb het dus omgekeerd. op 5 februari 3 enveloppen gepost (met shirts erin) op dezelfde plek. Alledrie niet aangekomen. Als je dan klaagt bij TPG stellen ze zogenaamd een onderzoek in en 3 dagen later krijg je een standaard excuusbrief dat je zending kwijt is. Ik heb een boze brief teruggeschreven dat dit geen toeval is (3 env. tegelijkertijd) maar een geval van een tpg medewerker met lange vingers, tot op heden niks meer op gehoord. Je moet er toch gewoon vanuit kunnen gaan dat wanneer je voldoende postzegels plakt je post gewoon van a naar b gaat. We wonen toch niet in een bananenrepubliek!

ol
door olympicton - Mar 10, 2005 om 10:33
63 Antwoorden / 16 Vragen

FF een opmerking ,ook richting Yolanda;omdat ik veel op Ebay koop, heb ik er de gewoonte van gemaakt om aangetekend te verzenden.Tot 1 kilo kun je voor €5,75 aangetekend verzenden.Bij een pakket houdt dat in dat je een paar duppies duurder uit bent ,dan niet aangetekend.Bovendien vraag ikook aan verkopers de spullen in een stevige verpakking te verzenden, zodat niet 123 gevoeld kan worden wat de inhoud is.Vanuit de VS ben je $1,30 kwijt voor registered mail.Ik zend bij mij gekochte spullen over de hele wereld  alleen aangetekend.Dan vermijd ik ook vragen"waar blijft het".