ny
door nyncke Jul 10, 2013 om 02:43
Geldzaken & recht

Tupperware

Als je in de jaren 80 tupperware kocht, dan was het praatje van de demonstratrice dat tupperware levenslange garantie op de gekochte spullen gaf.
Nu had ik een doos van de zonneset serie (die waren in die tijd zeer prijzig), en de randen van die doos zijn begonnen te brokkelen. ik stuur dat ding terug naar tupperware, en kreeg als commentaar: garantie verlopen.
Weet iemand ook hoe dat zit?

37968 25 Rapporteer

Cookies
door Cookies - Jul 10, 2013 om 03:25
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=nyncke schreef op woensdag 10 jul 2013, 02:43]Als je in de jaren 80 tupperware kocht, dan was het praatje van de demonstratrice dat tupperware levenslange garantie op de gekochte spullen gaf.
Nu had ik een doos van de zonneset serie (die waren in die tijd zeer prijzig), en de randen van die doos zijn begonnen te brokkelen. ik stuur dat ding terug naar tupperware, en kreeg als commentaar: garantie verlopen.
Weet iemand ook hoe dat zit?

Van tupperware.nl:

Gebruik en garantie Tupperware-artikelen
4.1. Elk Tupperware-artikel (of onderdeel ervan) dat een fabricage- of materiaalfout vertoont, wordt GRATIS vervangen. Tupperware Nederland kan echter geen kleurgarantie geven. Indien vervanging niet mogelijk is (omdat het onderdeel niet meer verkrijgbaar is of een wijziging onderging) wordt, bij inlevering van het complete artikel, het artikel naar keuze vervangen door een artikel met dezelfde geldwaarde (als laatstgeldende verkoopprijs) of, met bijbetaling, door een artikel met een hogere geldwaarde.

4.2. Gebruiksslijtage of verkeerd gebruik vallen niet onder garantie. Voor bepaalde Tupperware-artikelen gelden afwijkende garantiebepalingen b.v. scharnierproducten. U herkent deze aan het 3 –symbool waarbij het cijfer de garantieperiode aangeeft. Niet onder garantie vallen zogenaamde "Non-Tupperware"-artikelen. Dit zijn bijvoorbeeld tassen, textiel of andere producten die voor langere of kortere tijd als aanvulling op bepaalde verkoopacties worden gegeven of verkocht. Bij producten die men gratis heeft gekregen c.q. “verdiend” zijn, en niet in de verkoop zijn (geweest), is vervanging / vergoeding ter beoordeling van de Distributeur

4.3. Consument dient in alle (garantie)gevallen een geldig en gedateerd aankoopbewijs te kunnen overleggen.

Na 30 jaar gebruik, kun je wel spreken over gebruiksslijtage.

ra
door rana31 - Jul 10, 2013 om 12:35
3 Antwoorden / 0 Vragen

Een aantal jaren geleden heb ik ook zoiets meegemaakt. Van tupperware heb ik een wasemmer met deksel een heel handig ding zeker voor op de camping. Op een gegeven moment begon de bodem van de emmer blaren te vertonen. Bij een tupperware party had ik het er zo over en toen moest ik de emmer maar meenemen naar de demonstratie. Heb dit gedaan ben weken de emmer kwijt geweest en toen viel het niet onder de garantie want ik zou kokend water in de emmer hebben gedaan. Dit is dus nooit gebeurt want wassen in kokend water lijkt mij niet zo strak plan, de was krimp of het vuil brand er in en mijn handen zijn ook niet bestand tegen die temperatuur.

valerius-2
door valerius-2 - Jul 10, 2013 om 13:32
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Ja wat is levenslang als garantie? hoelang is een leven of zal het oleven van het artikel bedoelt worden. Het zijn toch allemaal kreten die dienen om het artikel (duur) te verkopen.

me
door mein33 - Jul 10, 2013 om 14:21
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Levenslange garantie wordt door Tupperware gegeven op de gebruiksduur (het leven) van het artikel.
Als het artikel kapot gaat is dat het einde van het "leven" van het artikel en vervalt de garantie.

luky1951
door luky1951 - Jul 10, 2013 om 14:25
48 Antwoorden / 5 Vragen

De garantie van de demonstratrice is een verkooppraatje, de kans dat je dezelfde verkoopdemonstratie tegenkomt is gering, mondelinge toezeggingen kun je niet staven, en de garantievoorwaarden staan op de site, en de voorwaarde worden door Tupperware bepaalt! De meeste vrouwen worden aangezet om te kopen omdat hun vriendin dat ene product ook zo handig vind, zeer waarschijnlijk niet omdat je het echt nodig hebt. En waarom zijn er nauwlijks of nooit mannen bij zo'n demonstratie, omdat ze waarschijnlijk verstandig zijn!

fotoflex
door fotoflex - Jul 10, 2013 om 14:36
67 Antwoorden / 6 Vragen

"Limited Lifetime Warranty
Tupperware® Brand products are warranted by Tupperware against chipping, cracking, breaking or peeling under normal non-commercial use for the lifetime of the product."

Garantie zolang als het product meegaat, dus.
Maar de term is verwarrend en dat zal niet toevallig zijn.
En dit is wat er nu te vinden is, geen idee wat de demonstratrice u indertijd beloofd heeft.
Maar zelfs als zij in alle onschuld wel uw leven en niet dat van de bakjes bedoelde,
is dat vrijwel niet aan te tonen.

wimmi20
door wimmi20 - Jul 10, 2013 om 15:25
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Precies dezelfde vraag werd gesteld in VARA KASSA van 31 mei 2011.
De antwoorden van toen zullen wel hetzelfde zijn als de antwoorden van nu.
OJA, heeft u de rekening nog ? Staan daar de voorwaarden niet op ?

fr
door frisian3 - Jul 10, 2013 om 15:30
5 Antwoorden / 1 Vragen

Ook ik heb jaren geleden een roomstelletje gekocht. Na enige jaren waren beide deksels kapot en er zat geen kleur meer op. Maar hetzelfde product was hier niet eens meer in Nederland verkrijgbaar en als ik een vervangend product zou krijgen moest ik vet bijbetalen. Ik heb het nu 3 jar geleden uit Amerika bestelt via Ebay. En volgens mij ben ik nog goedkoper uit ook.

le
door lenie55nl - Jul 10, 2013 om 17:50
6 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb hier ook Tupperware in huis. Een aantal deksels waren versleten door normaal gebruik en ik heb vervangende deksels gekregen. Dat was geen enkel probleem. Ik heb hier artikelen staan uit de jaren 70 (erfenis van schoonmama) en die zijn oranje, die kleur deksel hadden ze dan niet meer maar ik kreeg een andere, ook zonder aankoopbewijs. (wie bewaart er nu een aankoopbewijs zolang, nou ik niet) Dat was ook geen probleem.

Cookies
door Cookies - Jul 10, 2013 om 19:35
13336 Antwoorden / 36 Vragen

..........wie bewaart er nu een aankoopbewijs zolang, nou ik niet.......

Ik ook niet, maar ik ga na 30 jaar gebruik ook niet zeuren over garantie. Zo'n ding heeft z'n geld dan wel opgebracht.

In mijn eerdere reactie staat duidelijk vermeld wat Tupperware onder garantie verstaat.

ny
door nyncke - Jul 10, 2013 om 19:57
3 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=nyncke schreef op woensdag 10 jul 2013, 02:43]Als je in de jaren 80 tupperware kocht, dan was het praatje van de demonstratrice dat tupperware levenslange garantie op de gekochte spullen gaf.
Nu had ik een doos van de zonneset serie (die waren in die tijd zeer prijzig), en de randen van die doos zijn begonnen te brokkelen. ik stuur dat ding terug naar tupperware, en kreeg als commentaar: garantie verlopen.
Weet iemand ook hoe dat zit?

zoekster
door zoekster - Jul 10, 2013 om 20:13
10965 Antwoorden / 34 Vragen

[quote=carola.83 schreef op woensdag 10 jul 2013, 19:35]

In mijn eerdere reactie staat duidelijk vermeld wat Tupperware onder garantie verstaat.
Met de garantievoorwaarden van 2013 heeft de vraagsteller niets te maken, het gaat om de garantievoorwaarden toen ze de spullen kocht in de jaren 80.

Als ik Nyncke was dan zou ik de raad van wilmacup opvolgen, of proberen met wilmacup in contact te komen. Ik krijg het idee dat er toch nog wel wat te versieren valt.

an
door annie van es - Jul 11, 2013 om 00:02
53 Antwoorden / 4 Vragen

ik had ook zo'n koektrommel met een ster deksel. Dat ging, net als bij Nyncke, stuk. Ik heb het bij een demonstratrice ingeleverd en kreeg netjes een heel nieuwe trommel. Omdat die duurder was dan de oude heb ik een bedrag bij moeten betalen, hoeveel weet ik niet meer, maar niet zoveel als een nieuwe kost. Dus het kan wel.

Succes Nyncke

ny
door nyncke - Jul 11, 2013 om 02:40
3 Antwoorden / 1 Vragen

Iedereen heel hartelijk bedankt voor het antwoord.
Ik heb contact gehad met de fa.tupperware, mijn "probleem" uitgelegd, en ze zullen mij in een e-mail berichten van hoe of wat.
Ik ben dus heel benieuwd en wacht af.

wimmi20
door wimmi20 - Jul 11, 2013 om 10:33
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Mooi verhaal, slechte reclame.
Als je voor garantie moet bijbetalen voor een vervangend product, omdat het duurder is geworden, dan is dat geen beste garantie.
Dat heet gewoon: een sigaar uit eigen doos.
U heeft waarschijnlijk de inkoop prijs van de demonstratrice betaald.
Als iets kapot gaat binnen de garantie periode hoef je niet bij te betalen voor een vervangend product.
Garantie is garantie.
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++=================

=an62 schreef op donderdag 11 jul 2013, 00:02: ik had ook zo'n koektrommel met een ster deksel. Dat ging, net als bij Nyncke, stuk. Ik heb het bij een demonstratrice ingeleverd en kreeg netjes een heel nieuwe trommel. Omdat die duurder was dan de oude heb ik een bedrag bij moeten betalen, hoeveel weet ik niet meer, maar niet zoveel als een nieuwe kost. Dus het kan wel.

Succes Nyncke

Cookies
door Cookies - Jul 11, 2013 om 10:44
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=zoekster schreef op woensdag 10 jul 2013, 20:13][quote=carola.83 schreef op woensdag 10 jul 2013, 19:35]

In mijn eerdere reactie staat duidelijk vermeld wat Tupperware onder garantie verstaat.
Met de garantievoorwaarden van 2013 heeft de vraagsteller niets te maken, het gaat om de garantievoorwaarden toen ze de spullen kocht in de jaren 80.

Heeft ze die dan nog ergens zwart-op-wit?

En voor de rest: het sop is de kool niet waard.

Em
door Emmap - Jul 11, 2013 om 16:36
162 Antwoorden / 8 Vragen

@wilmatup en
@lenie55nl
Ik heb ook zo'n oranje koektrommel, ook van schoonmoeder, waarvan het deksel aan de rand stuk is gegaan. Ik zou wel graag een ander deksel willen zodat de trommel weer goed sluit, maar kan op de website van tupperware.nl geen onderdeel vinden 'nabestellen onderdelen' dus mijn vraag is:
hebben jullie een tip hoe ik op het spoor kan komen van iemand die mij een vervangend deksel zou kunnen leveren?

wimmi20
door wimmi20 - Jul 11, 2013 om 23:27
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Gewoon ff belluh met tuppie.
Tupperware Nederland, Loenen aan de Vecht, Rijksstraatweg 113, 3632 AL,
Telefoon : 0294 238111.
Ben ik nou zo slim, of .....
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++=

=emmap schreef op donderdag 11 jul 2013, 16:36: @wilmatup en
@lenie55nl
Ik heb ook zo'n oranje koektrommel, ook van schoonmoeder, waarvan het deksel aan de rand stuk is gegaan. Ik zou wel graag een ander deksel willen zodat de trommel weer goed sluit, maar kan op de website van tupperware.nl geen onderdeel vinden 'nabestellen onderdelen' dus mijn vraag is:
hebben jullie een tip hoe ik op het spoor kan komen van iemand die mij een vervangend deksel zou kunnen leveren?

wi
door wilmatup - Jul 12, 2013 om 09:22
5 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=wimmi20 schreef op donderdag 11 jul 2013, 23:27]Gewoon ff belluh met tuppie.
Tupperware Nederland, Loenen aan de Vecht, Rijksstraatweg 113, 3632 AL,
Telefoon : 0294 238111.
Ben ik nou zo slim, of .....
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++=

[quote=emmap schreef op donderdag 11 jul 2013, 16:36]@wilmatup en
@lenie55nl
Ik heb ook zo'n oranje koektrommel, ook van schoonmoeder, waarvan het deksel aan de rand stuk is gegaan. Ik zou wel graag een ander deksel willen zodat de trommel weer goed sluit, maar kan op de website van tupperware.nl geen onderdeel vinden 'nabestellen onderdelen' dus mijn vraag is:
hebben jullie een tip hoe ik op het spoor kan komen van iemand die mij een vervangend deksel zou kunnen leveren?

wi
door wilmatup - Jul 12, 2013 om 09:29
5 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=wimmi20 schreef op donderdag 11 jul 2013, 23:27]Gewoon ff belluh met tuppie.
Tupperware Nederland, Loenen aan de Vecht, Rijksstraatweg 113, 3632 AL,
Telefoon : 0294 238111.
Ben ik nou zo slim, of .....
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++=

[quote=emmap schreef op donderdag 11 jul 2013, 16:36]@wilmatup en
@lenie55nl
Ik heb ook zo'n oranje koektrommel, ook van schoonmoeder, waarvan het deksel aan de rand stuk is gegaan. Ik zou wel graag een ander deksel willen zodat de trommel weer goed sluit, maar kan op de website van tupperware.nl geen onderdeel vinden 'nabestellen onderdelen' dus mijn vraag is:
hebben jullie een tip hoe ik op het spoor kan komen van iemand die mij een vervangend deksel zou kunnen leveren?
Je kan ook kijken op google zoeken of je iemand in je eigen regio kan vinden.
Ben er inmiddels achter dat er een aantal distribiteurs van Tup het heft in handen nemen en zelf de boel willen regelen en totaal geen garantie bieden. Dat heeft niet met Tupperware holland te maken maar met je regio. Als je zoiets heb ga buiten je regio of inderdaad Tupperware holland bellen, maar meestal verwijzen die je door naar een ophaalpunt in eigen regio.
En geloof het of niet de garantie is echt goed. maar mensen denk eens na, een product wat 30 jaar mee gaat, sorrie maar dan kan je toch zeker wel spreken van slijtage. maar niet geschoten is altijd mis. Je kan het altijd proberen. dus bijbetalen na zoveel jaar gebruik, en zeker als het uit het assortiment is, is toch wel vrij normaal.

wi
door wilmatup - Jul 12, 2013 om 09:38
5 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=valerius-2 schreef op woensdag 10 jul 2013, 13:32]Ja wat is levenslang als garantie? hoelang is een leven of zal het oleven van het artikel bedoelt worden. Het zijn toch allemaal kreten die dienen om het artikel (duur) te verkopen.
Levenslang is gesteld op 20 jaar.
Wel op fabricage fouten. De rest wat toch wordt vergoed is een geluk.
En vaak ligt het er ook aan hoe je de mensen benaderd en behandeld.
Mocht je iets niet vergoed krijgen, probeer het bij een ander in te leveren.
Hellaas zijn er collega's die het wel geloven allemaal.
Ik zit in Zuid Holland. Mag altijd contact zoeken.

wi
door wilmatup - Jul 12, 2013 om 09:48
5 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=wimmi20 schreef op donderdag 11 jul 2013, 10:33]Mooi verhaal, slechte reclame.
Als je voor garantie moet bijbetalen voor een vervangend product, omdat het duurder is geworden, dan is dat geen beste garantie.
Dat heet gewoon: een sigaar uit eigen doos.
U heeft waarschijnlijk de inkoop prijs van de demonstratrice betaald.
Als iets kapot gaat binnen de garantie periode hoef je niet bij te betalen voor een vervangend product.
Garantie is garantie.
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++=================

[quote=an62 schreef op donderdag 11 jul 2013, 00:02]ik had ook zo'n koektrommel met een ster deksel. Dat ging, net als bij Nyncke, stuk. Ik heb het bij een demonstratrice ingeleverd en kreeg netjes een heel nieuwe trommel. Omdat die duurder was dan de oude heb ik een bedrag bij moeten betalen, hoeveel weet ik niet meer, maar niet zoveel als een nieuwe kost. Dus het kan wel.

Succes Nyncke

Dit is echt flauwekul wat je zegt.
Tupperware heeft een heel team lopen en die kunnen goed achterhalen
of de mensen normaal naar behoren met de spullen zijn omgegaan. Ook tegenwoordig met de vaatwassers iedereen gooit alles er maar in.
Tupperware voor 1982 is NIET vaatwas bestendig.
Dus als je dat wel doet kan je problemen verwachten.
Er zijn ook mensen die een mes gebruiken om het te bewerken om het erger te maken.
En nee dan krijg je het niet vergoed. Het is dan de goedheid van tupperware om het toch te vernieuwen. Heb dat al verschillende keren meegemaakt. Iedereen kan geloven wat ze willen maar ik gebruik al 35 jaar tupperware, ben sinds vorig jaar zelf actief bij Tupperware met heel veel plezier.
En heb nog nooit problemen ondervonden in mijn gebruiksjaren. Voor ik begon kreeg ik zelfs het duovergiet vergoed. wat zwaar versleten was door gebruik maar begon te bladeren en dat laatste valt onder de garantie. Het probleem zit niet altijd bij Tupperware maar bij je eigen regio.
En er zijn altijd wel mensen die klagen.

mv
door mvanlaarhoven - Jul 12, 2013 om 11:05
2 Antwoorden / 0 Vragen

Heb laatst ook klachten ingeleverd, voor een mes kreeg ik een ander, wat niet zo gemakkelijk in de hand ligt en groter is dan het vorige mes. Mijn schaar haakt op een punt, maar is geen garantie. Mijn kurkentrekker heb ik verkeerd gebruikt!!!!
Hoe dit mogelijk is is mij onduidelijk, de schroefdraad is helemaal scheef getrokken. Deze zit binnenin, je zet de kurkentrekker op de fles, houdt deze stevig vast aan de ring eromheen en draaien maar. Dit kan je niet anders doen, maar geen garantie.
Ik ben een enthousiast Tupperware gebruikster, maar dit gaat mijn pet te boven.
Zelf heb ik 14 jaar Tupperware verkocht en stond altijd achter het product, tot nu dan.
De kurkentrekker was nogal prijzig en ik heb deze pas een paar jaar. Altijd ben ik erg zuinig op mijn Tupperware artikelen, maar nu wil ik echt niets meer kopen, want deze garantie valt buiten alle proporties.
Inderdaad zal het aan de distributeur liggen, maar het is toch te gek voor woorden, dat je naar een andere regio moet gaan om je klacht op te lossen.
Neen hoor, in mijn tijd was dat heel anders, toen konden we echt achter de garantie staan en werd ook alles vergoed wat stuk was. Dus helaas voor mij GEEN TUPPERWARE meer!!!!!

de eelco
door de eelco - Jul 13, 2013 om 09:02
607 Antwoorden / 92 Vragen

26 jaar geleden een broodtrommel gekocht van tupperware en deze elke dag mee genomen naar me werk/vakantie en ziekenhuis opnamens..was zeer er tevreden mee tot ik met me stomme kop er over heen reed met me auto.deksel paste niet helemaal lekker meer.(((((hahahahahaha)))))))..door toeval kreeg ik te horen dat er een verkoop avond was bij mijn in de buurt.ik er heen en was als enige kerel een beetje een vreemde eend in de bijt maar het was best wel gezellig en toen vroeg de verkoopster wat ik eigelijk dacht te verwachten van deze avond.ik antwoorden ,nou ik heb deze broodtrommel dik 25 jaar geleden gekocht en ben er met me auto overheen gereden en vraag me af of jullie ze nog verkopen en wat ze kosten.de hele kamer lag plat en ik kreeg per direct gratis een nieuwe mee omdat ik zo eerlijk was met een briefje dat hij uit 2013 komt en dat er weer voor jaren en jaren weer garantie op zit..

wi
door wilmatup - Jul 17, 2013 om 00:41
5 Antwoorden / 0 Vragen

Ik ben Tupperware demonstratrice, kan zijn dat je je product net bij een verkeerde hebt ingeleverd.
Heel veel hangt af van de demonstratrice waar je bent geweest op een party.
Onder levenslang wordt tegenwoordig verstaan 20 jaar. Meestal komen er producten terug die door gebruik zwaar zijn versleten en alsnog worden vergoed. Ik zou zeggen probeer het nog een keer in te leveren maar dan via iemand anders. En mensen gooi geen Tupperware producten weg, het is slecht voor het milieu want is slecht afbreekbaar, Tupperware heeft een eigen recycling en dan worden er artikelen gemaakt die buiten de voedselketen vallen. Je kan dat inleveren op elk punt in je buurt.
Daarbij is wel dat Tupperware met de tijd mee gaat. gelukkig hebben we meer tevreden dan ontevreden klanten. Helaas vergeten er wel eens zaken vermeld te worden bij een demonstratie. Mocht je vragen hebben wil ik ze best wel naar behoren beantwoorden. Weet ik het zelf niet ga ik het uitzoeken zodat ik iedereen een goed antwoord kan terug geven. 3 jaar garantie is echt flauwekul. Het probleem zit dan echt bij je demonstratrice. Tupperware geeft hele goede garantie, mits er met de producten op een normale manier wordt omgegaan. Hoop op deze manier je wel een klein beetje geholpen te hebben. mvg Wilma