sandy36
door sandy36 Feb 20, 2006 om 10:13
Geldzaken & recht

Turien & Co moet ik me zorgen gaan maken?

12 december heb ik een aanbieding gehad van mijn werkgever. De verzekeringsmaatschappij is VGZ en de tussenpersoon is Turien & Co. Om een lang verhaal kort te maken, ik heb nog steeds niets van ze gehoord. Ik heb al tientallen mailtjes verstuurd waar ik geen enkele reactie op krijg, ik heb al net zo vaak gebeld. Dan word er iedere keer gezegd dat de polissen deze week verstuurd zullen worden. Nog 10 dagen en dan is het 1 maart. Ik begin me nu echt serieus zorgen te maken. Heeft iemand misschien raad? Groet, Sandy

851 7 Rapporteer

freya
door freya - Feb 20, 2006 om 10:31
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo Sandy,

Aangezien de aanbieding via je werkgever loopt zou je natuurlijk ook eens bij je werkgever kunnen informeren over de situatie. Verder is het zo dat alleen het afmelden bij je huidige verzekering vóór  1 maart geregeld moet zijn. Aanmelden bij de nieuwe verzekering kan tot 1 mei.

m.vr.gr. Freya

sandy36
door sandy36 - Feb 20, 2006 om 13:12
11 Antwoorden / 9 Vragen

Hoi Freya, dat is juist het typische. Mijn werkgever zegt dat zij er verder niets mee te maken hebben en dat ik echt bij VGZ moet zijn. Tja, en daar weten ze van niets. Pffff moeilijk.

freya
door freya - Feb 20, 2006 om 13:28
10999 Antwoorden / 1 Vragen

En hoe is de opzegging van de huidige verzekering geregeld? Moet je dat zelf doen, of wordt dat óók door Turien & Co gedaan? Als je dat zelf moet doen kun je dat natuurlijk alvast regelen. Als Turien & Co dat moet doen zou je eens bij je huidige verzekeraar kunnen informeren of er al een verzoek tot opzegging is gedaan. Freya

sandy36
door sandy36 - Feb 20, 2006 om 13:38
11 Antwoorden / 9 Vragen

Ben ik op dit moment mee bezig. Ik sta al 25 minuten in de wacht :)

heremietkreeft
door heremietkreeft - Feb 20, 2006 om 19:14
16966 Antwoorden / 202 Vragen

in reactie op Freya, opzeggen en aanmelden moet je altijd zelf doen. Je bent daar zelf verantwoordelijk voor.

Je kunt er voor kiezen om niets te doen: De huidige verzekeraar zet dan de verzekering door en ik neem aan, omdat het een collectieve verzekering betreft dat dat bij de zelfde maatschappij of zorgverzekeraar blijft.

Ook kun je nog tot 1 maart via diverse internet sites voor je zelf vergelijkingen opvragen en zelf een keuze maken. "Nadeel" daarvan is, dat een collectieve regeling normaliter goedkoper is.

Gerrit

heremietkreeft
door heremietkreeft - Feb 20, 2006 om 20:43
16966 Antwoorden / 202 Vragen

Ronny heeft in die zin gelijk, dat de politie zich veelal er vanaf zal willen maken.

Incasso heeft geen zin, er moet immers iets worden geleverd. Om het bedrag eventueel te recupereren zal eerst de "leverancier moeten worden aangesproken (civile) op grond van wanprestatie, er is immers niet geleverd en vorderen alsnog te leveren. vandaar: advies vragen aan een advocaat. Toch ook aandringen op iopnemen van de aangifte, herhaald ze zijn dat verplicht.

freya
door freya - Feb 20, 2006 om 21:12