ok
door okkievanos May 17, 2012 om 16:23
Geldzaken & recht

Turkisch airways-creditkaart eis

Voor een vriendin (70), die in het buitenland woont, heb ik een reis betaald bij Turkisch Airways. Betaald met mijn VISA creditkaart.
Nu wil Turkisch Airways dat ik persoonlijk aanwezig ben als ze inboekt, met mijn creditkaart. Anders moet opnieuw betaald worden.
Dit betekent dat ik naar het buitenland moet om naast haar te gaan staan bij het inboeken.
Ze kunnen toch zien dat het betaald is!!!!!!!!!!!

3487 22 Rapporteer

ve
door verwijderd - May 17, 2012 om 16:30
0 Antwoorden / 0 Vragen

Waarom hebben ze die creditcard nodig bij het inchecken? Je hebt toch alleen maar de e-ticket nodig (of papieren ticket als ze die nog geven)?

ve
door verwijderd - May 17, 2012 om 16:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ja, dat is ook mijn vraag, WAAROM????? moeten ze weer eens mijn creditkaart zien, het is toch betaald.

ve
door verwijderd - May 17, 2012 om 16:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

En wat is daarop hun antwoord?

ve
door verwijderd - May 17, 2012 om 16:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

okkievanos schreef op donderdag 17 mei 2012, 16:35: Ja, dat is ook mijn vraag, WAAROM????? moeten ze weer eens mijn creditkaart zien, het is toch betaald.

Kan je hier de exacte tekst eens plaatsen die je van Turkish Airways hebt ontvangen?

ve
door verwijderd - May 17, 2012 om 16:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

•The total amount has been charged to the indicated credit card during the payment.
•Your ticket has been issued as an electronic ticket. You will not receive a paper ticket.
•Credit card used for the payment (if it is a virtual card, please have the related credit card with you) and an identification card (Passport , driving license, personal identity card , marriage certificate) that belongs to the credit card holder must be presented at thy check-in counter. All the passengers within a single booking must apply to check-in counter at the sametime. Individual applications will not be accepted. If the credit card holder is not the passenger, credit card holder must be present with the passenger(s) at the check-in counter with his/her credit card (used for the payment) and his/her valid identification card. (If it is a virtual card, please have the related credit card with you).
•If you do not present the credit card you used for the payment, you will not be accepted to the flight.
•For rebooking,rerouting,cancellation/refund please apply to Turkish Airlines sales offices with the credit card used for the payment (if it is a virtual card, please have the related credit card with you) and a picture identification card ( passport , driving license, personal identity card , marriage certificate ). Otherwise your request will not be accepted.
•You may apply to the nearest Turkish Airlines Office to take your electronic invoice document which is accepted as an official invoice by Turkish Law, no later than 7 days after your flight.
•Please, insert the credit card which you used for the payment for Self Check-in. If the credit card holder is not the passenger and/or if it is a virtual card it is impossible to use Self Check-in

ve
door verwijderd - May 17, 2012 om 16:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

In mijn oren klinkt het als een misverstand.
Als u een ticket (of uw vriendin) heeft ontvangen dan is dat samen met een betalingsbewijs afdoende.

Is het wellicht een reis die kort van tevoren geboekt is ?
Wellicht is Turkish Airways om de een of andere reden bang dat (mocht het een kort van tevoren geboekte vlucht zijn) u binnen 30 de betaling annuleert ( de 30 dagen die gelden bij een credit-card ).
Hoop dat u vriendin een fijne vlucht heeft.

ve
door verwijderd - May 17, 2012 om 16:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dit is een eis die volgens mij alle luchtvaartmaatschappijen stellen, om creditcard fraude te voorkomen (dus ticket betaald met gestolen creditcard gegevens). Ze willen bij het inchecken zien dat de houder van de creditcard akkoord is.

Ik heb zoiets een keer meegemaakt en toen kon ik een verklaring naar de luchtvaartmaatschappij faxen dat het ticket inderdaad terecht met mijn creditcard was betaald, daardoor was het niet nodig de creditcard te laten zien bij inchecken.

Dus je zou eens kunnen vragen of bij hen ook zoiets mogelijk is.

ve
door verwijderd - May 17, 2012 om 17:05
0 Antwoorden / 0 Vragen

Al jaren boek ik voor mijn moeder of vriendin, die geen creditkaart hebben hun ticket (Transavia/KLM/Ryanair of Air Berlin) en heb het nog nooit eerder meegemaakt dat ik daar persoonlijk bij aanwezig moet zijn ( in dit geval in het buitenland)

De reis is een maand van te voren geboekt en financieel al afgerekend.

ve
door verwijderd - May 17, 2012 om 17:13
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik zou toch maar even contact opnemen met ze, om te kijken of je wat kan regelen. Het staat in hun voorwaarden en dat je daar met Transavia/KLM/Ryanair of Air Berlin nooit mee te maken hebt gehad zal ze denk ik niet overtuigen.

ve
door verwijderd - May 17, 2012 om 17:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik werk bij een luchtvaartmaatschappij en wij hebben ook deze regel, dit om fraude te voorkomen. Bij ons is het mogelijk om (voordat de passagier vertrekt) bij elk kantoor wereldwijd langs te gaan voor de credit card verificatie. Misschien is dit bij Turkisch Airlines ook mogelijk dus het beste kunt u contact opnemen met het kantoor in Nederland.

ve
door verwijderd - May 17, 2012 om 17:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik vlieg behoorlijk vaak, maar heb het eerlijk gezegd nog nooit meegemaakt dat ik mijn credit card na de boeking nog nodig heb. Ik boek online, betaal met mijn credit card, en met de boekingscode die in de bevestiging staat check ik via internet in. Vervolgens op het vliegveld direct door naar de security checks en douane.

Het enige wat misschien verschil zou kunnen maken is dat ik met een zakelijke CC betaal, maar die is gewoon aan mijn eigen bankrekening gekoppeld, dus voor de vliegtuigmaatschappij is er in principe geen verschil met een consumenten CC.

ve
door verwijderd - May 17, 2012 om 17:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dat is omdat je zelf reist, het gaat om de situatie dat de passagier niet de houder van de creditcard is.

okkievanos schreef op donderdag 17 mei 2012, 16:57: ...If the credit card holder is not the passenger, credit card holder must be present with the passenger(s) at the check-in counter with his/her credit card (used for the payment) and his/her valid identification card. ...

ve
door verwijderd - May 17, 2012 om 19:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wat zijn de leverlings en betalingsvorwaarden van Turkeys Airways?

ve
door verwijderd - May 17, 2012 om 19:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wat zijn de leverings en betalingsvoorwaarden van Turkeys Airways?

ve
door verwijderd - May 17, 2012 om 22:02
0 Antwoorden / 0 Vragen

okkievanos schreef op donderdag 17 mei 2012, 16:23: Voor een vriendin (70), die in het buitenland woont, heb ik een reis betaald bij Turkisch Airways. Betaald met mijn VISA creditkaart.
Nu wil Turkisch Airways dat ik persoonlijk aanwezig ben als ze inboekt, met mijn creditkaart. Anders moet opnieuw betaald worden.
Dit betekent dat ik naar het buitenland moet om naast haar te gaan staan bij het inboeken.
Ze kunnen toch zien dat het betaald is!!!!!!!!!!!

If the credit card holder is not the passenger, credit card holder must be present with the passenger(s) at the check-in counter with his/her credit card (used for the payment) and his/her valid identification card or the credit card holder must apply one of the Turkish Airlines Sales Offices to show the credit card (used for the payment) and his/her valid identification card before the first flight.

Bovenstaande staat op site airline vrij vertaald via bing translation

Als de eigenaar van de creditcard niet de passagier is, credit card houder moet met de passagiers bij de check-in balie aanwezig met zijn credit card (gebruikt voor de betaling) en zijn/haar geldige identiteitskaart of de credit card houder moet een van de verkoopkantoren van Turkse luchtvaartmaatschappijen te tonen van de creditcard (gebruikt voor de betaling) en geldige identificatie kaart voor de eerste vlucht van toepassing.

Dus ga naar een verkoop kantoor met credit card en geldig legitimatie bewijs

gr Henk

ve
door verwijderd - May 18, 2012 om 02:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

Zoals de Turken hun eigen volk vertrouwen zo vertrouwen ze ook de gasten.

Een goede raad. Annuleer die reis en ga met je vriendin een dagje Amsterdam want daar zitten meer turken dan in Turkijen zelf.

ve
door verwijderd - May 18, 2012 om 08:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

@macwouter Wat een goede raad! Dan zal die vriendin wel eerst naar Nederland moeten komen, maar dat terzijde. Het zijn daarnaast ook niet alleen de Turken die dit doen, maar veel ander luchtvaartmaatschappijen kennen een soortgelijk beleid.

ve
door verwijderd - May 18, 2012 om 09:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

Neem contact op met de vliegtuigmaatschappij waar je geboekt hebt. Heel vaak is een kopie van je paspoort + kopie van de betreffende creditcard wel voldoende.

ve
door verwijderd - May 18, 2012 om 11:31
0 Antwoorden / 0 Vragen

je moet een creditcard laten zien bij inchecken, mijn eerste gedachte was dan ook: niet naar een check-in balie gaan maar online inchecken !
ik weet niet of dat bij Turkish Airlines kan, zo ja: gewoon doen, en je print dan zelf de boarding-pass uit
de andere tip die hierboven staat lijkt me ook een optie: Turkish Airlines in NL bellen, situatie uitleggen, en vragen of je desnoods deze gegevens naar hun kan emailen

ve
door verwijderd - May 18, 2012 om 11:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dat is geen optie in dit geval.

okkievanos schreef op donderdag 17 mei 2012, 16:57: •Please, insert the credit card which you used for the payment for Self Check-in. If the credit card holder is not the passenger and/or if it is a virtual card it is impossible to use Self Check-in

ve
door verwijderd - May 18, 2012 om 13:09
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wat een dom advies,een dagje Amsterdam is net zo duur als 2 week vakantie all in Turkije.Bovendien is het daar lekker weer en is de kans dat je mes in je ribben krijgt of gerold wordt in Turkije erg klein. Dagje Amsterdam als taakstraf is al erg genoeg.

macwouter schreef op vrijdag 18 mei 2012, 02:48: Zoals de Turken hun eigen volk vertrouwen zo vertrouwen ze ook de gasten.

Een goede raad. Annuleer die reis en ga met je vriendin een dagje Amsterdam want daar zitten meer turken dan in Turkijen zelf.

ve
door verwijderd - May 18, 2012 om 14:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dat is omdat het ticket is geboekt in Nederland met een Nederlandse creditcard bij een buitenlandse maatschappij.
Wij hadden in Nederland tickets geboekt bij een maatschappij in India, bij de boeking stond hetzelfde , creditcard waar de betaling mee is gedaan bij inchecken met legitimatie laten zien, zo gezegd zo gedaan.
Het beste is in Nederland informeren bij de Turkse maatschappij. Succes !