amsalemink
door amsalemink Jul 15, 2007 om 14:02
Geldzaken & recht

Uitvaartverzekering Yarden

Hallo experts. Ook ik maak me ongerust over mijn verzekering bij Yarden. Heb deze al plus minus 35 jaar. En nu al die veranderingen. En ik snap het ook allemaal niet meer zo goed. Hoe kom ik in contact met die advocaat uit Friesland die zich met deze zaak bezig houdt? Bij voorbaat mijn dank. Solo

762 6 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

ve
door verwijderd - Jul 15, 2007 om 14:17
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Dag amsalemink,


Advocaat Beilen heeft momenteel een deelnemersstop. Daar kun je dus nu even niet terecht. Wel kun je de KIFID inschakelen, nadat je Yarden een aangetekende brief met bewijs van ontvangst hebt geschreven, waarin de aangeeft det je NIET accoord gaat met hun voorstellen.


Gegevens KIFID:


Klachten Instituut Financiële Dienstverlening


http://www.kifid.nl/consumenten/


Voordat er een klacht bij het Kifid kan worden ingediend, moet men eerst een officiële klacht neerleggen bij de desbetreffende bedrijf. Als die klacht niet naar behoren wordt afgehandeld of helemaal niet wordt behandeld binnen een redelijke termijn van bijvoorbeeld 30 kalenderdagen, dan kun je een klacht indienen bij het Kifid.


Kifid
Postbus 93257
2509 AG DEN HAAG
Telefoon 0900-fklacht ofwel 0900-3552248


Sukses, groeten, Read2.


 

ve
door verwijderd - Jul 15, 2007 om 15:27
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

een klacht indienen heeft eerst zin als er iets te klagen is.

ve
door verwijderd - Jul 16, 2007 om 11:03
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

amsalemink@ heeft u dan enig bericht ontvangen van Yarden met betrekking tot het (eenzijdig) wijzigen van polisvoorwaarden? (Het omzetten van een natura polis naar een vaste uitkeringspolis) Als dat niet zo is behoeft u zich naar mijn uitdrukkelijke mening niet ongerust te maken. Ik hoor dat graag van u, met name omdat ik zelf als al eerder gemeld nog vorig jaar een naturapolis afsloot en aan mij niets bekend is mbt eenzijdige wijziging en aan mij een voorstel als kennelijk wordt bedoeld niet is gedaan.

ve
door verwijderd - Jul 16, 2007 om 12:30
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Jazeker heb ik een brief ontvangen, op 23 april j.l. met als onderwerp WIJZIGING. Alleen maar voordelen, geen nadelen (natuurlijk). In het kort komt het er op neer dat Yarden gaat uitbetalen i.p.v. de crematie te verzorgen. En dat verzorgen wilde ik nu juist. Ik heb 1 zoon die in het buitenland woont en die wil ik het zo makkelijk mogelijk maken. En ik ben al ruim 35 jaar lid. En dan eenzijdig zomaar die veranderingen. Ik snap er niets van. Bovendien betaalt Yarden ruim 15oo euro meer uit als de uitvaart via hun gaat en niet via een ander. Snap ik ook niks van. Ik ben toch bij hun verzekerd waarom zou ik het via een ander (laten)doen. Snap U het gerritaltena? Groet, Solo.

ve
door verwijderd - Jul 16, 2007 om 12:56
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Ja, ik begrijp het. Ingaande op het laatste: Als u kiest voor een crematorium waarmee Yarden geen overeenkomst heeft (bijv. Dieren i.p.v Doetinchem) dan is er een kostenverschil.


Hoe het ook zij, Yarden mag net als ieder ander niet een overeenkomst eenzijdig wijzigen. Ik gaf al aan dat mij een dergelijk wijzigingsverzoek niet heeft bereikt. Zoalang het een voorstel is behoeft u ook niets te doen, eventueel aangeven dat u niet wenst te wijzigen resp. op hun voorstel in wenst te gaan.


Ik zal één dezer dagen nog eens even binnen lopen bij een Yarden kantoor en nog eens navraag doen.

ve
door verwijderd - Jul 16, 2007 om 13:57
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Ik zou het zeer op prijs stellen als U met nieuws mij op de hoogte wilt brengen. Groet, Solo

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

su
susaneggen - Oct 1, 2024 om 12:02
Vakantie & reizen

AirBNB

Ik heb een boeking gemaakt via AIRBNB, die moet je vervolgens meteen betalen anders vervalt de boeking.
De knop van het betalen deed het niet. En daarom heb ik handmatig geld overgemaakt naar AIRBNB.
Ik heb een boekingsnummer en ik heb een rekeningnummer van hen.

Echter doordat de betaalknop niet is gebruikt is de boeking geannuleerd. Zij hebben mijn geld niet op de correcte m ... Lees meer

ha
halicaphi - Oct 6, 2024 om 11:13
Vakantie & reizen

Refund mails alitalia???

Nu, na meer als twee jaar na het faillissement van Alitalia krijg ik een reactie van Alitalia mbt een refund voor twee geannuleerde tickets.
Men vraagt hiervoor een copie van mijn ID en mijn bankgegevens.
ik vertrouw dit niet helemaal.
Zijn er meer mensen die een mail hebben gehad of ervaring hiermee hebben? Lees meer

wi
witteke - Oct 5, 2024 om 22:45
Elektronica & tv

Filmbox bij kpn

Ik kreeg een mail van KPN dat filmbox nu bij hun op kanaal 50 zit,natuurlijk meteen gaan kijken,maar het werkt nog niet
Me wel afgevraagd,moet je hier nu extra voor gaan betalen?
Net zoals bij netflix?
Voor mij heel onduidelijk,want daar heb ik geen zin in,heb al 4 van dit soort,gewoon betaald Lees meer