ma
door marcennanda Jan 22, 2009 om 20:16
Geldzaken & recht

Uwv

vanaf 1 december heb ik uitkering aangevraagd omdat mijn werkgever geen fulltime contract kon aanbieden.

Dus ik krijg nu aanvullende uitkering voor 10 uur per week.Toen ik de uitkering aanvraagde heb ik ook het contract meegestuurd en nog maals erbij gezegd dat het om een aanvullende uitkering ging dus geen fulltime uitkering.

8 december kreeg ik een voorschoot van 248 euro ,natuurlijk meteen gebeld dat dit  niet klopte.

Het zou verrekend worden.Oke geen probleem mee.

Nu krijg ik dus een brief dat ik 245 euro moet terug betalen.Dus met andere woorden ik heb voor 10 uur  3 euro verdiend.Als je effe narekend kom je tot de conclusie dat dat niet klopt.

Nu heb ik vandaag bijna 1 uur aan de telefoon gehangen met uwv en volgens hun klopt het wel.Ze zeggen dat ze loonheffing hebben betaald en dat ik daarom over de periode van 1 week geen geld krijg.

Maar dit hoef ik toch niet accepteren of wel.Want ik heb zelfs een brief van hun dat ze geen loonheffing hoeven te betalen,omdat mijn baas dat al doet.

Volgens de medewerker moest ik dit maar bij de belasting terug vragen.

Kan dit zomaar wat uwv doet

Groetjes

576 8 Rapporteer

ve
door verwijderd - Jan 22, 2009 om 22:02
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi,

Ik snap het niet helemaal, heb je ontslag gehad voor dat aantal/ 10 uren ? Dan zou je voor die ontslag uren in aanmerking kunnen komen voor WW.

Kun je een alleen partimebaan (vinden) krijgen bij je werkgever dan krijg je geen ww maar moet je voor aanvulling naar de sociale dienst. Dan krijg je aanvulling tot bijstandsniveau.

ve
door verwijderd - Jan 22, 2009 om 22:08
0 Antwoorden / 0 Vragen

Mijn contract is van 40 uur naar 30 omgezet.allemaal geen probleem uitkering is ook rond.Maar ze betalen 248 euro uit voor een week.Maar dit bedrag is voor 1 week voor 40 uur.

Maar ik moet uitbetaalt krijgen maar voor 10 uur.dat is iets van 55 euro netto.

nu krijg ik een terugvordering van 243 euro en dat zou betekenen dat ik voor 10 uur per week 3 euro krijgt en dat klopt niet.

Maar ze doen of ze net achterlijk zijn

ve
door verwijderd - Jan 22, 2009 om 22:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het vervelende is dat u dingen heeft ingevuld en meegestuurd waar ze niet om gevraagd hebben Dan gaat het altijd fout omdat hun systeem niet is ingericht om na te denken.

ve
door verwijderd - Jan 22, 2009 om 22:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

Opstartproblemen ;-(  Misschien even afwachten hoe ze het corrigeren, anders zou ik even afspraak maken voor gesprek om het door te nemen, telefonisch werkt het meestal niet zo goed bij Uwv

Maar je krijgt zowieso niet die 10 uren volledig uitbetaald,

 --Heeft u recht op een WW-uitkering? Dan krijgt u een basisuitkering van 3 maanden. De eerste 2 maanden krijgt u 75% van uw dagloon, de derde maand 70%. Als u langer dan 3 maanden WW krijgt, is de hoogte van de uitkering ook 70% van het dagloon --

Met die loonheffing gaat het niet altijd goed, maar dat kan zoals gezegd bij teveel betaald opgegeven worden bij de belastingaangifte.

ve
door verwijderd - Jan 22, 2009 om 22:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

het klopt dat je in het begin 75% krijgt en daarna 70%

Maar op de een of andere manier krijgt je ze het niet uitgelegd.

Want je ontvangt 248 euro en je moet 243 uitbetalen.En dan probeer je ze dat netjes uit te leggen verbreken ze de verbinding dan denk ik ja moet dat nou.

we maken ze het zo makkelijk door alles netjes door te sturen en nog maken ze fouten en het ergste ervan is ze erkennen het ook nog

ve
door verwijderd - Jan 30, 2009 om 16:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als ik ervan uitga dat u 23 jaar of ouder bent en het wettelijk minimumloon verdiende, dan komt een globale berekening van mij ook uit op een uitkering van rond de € 55,00 netto per week, en per maand rond de € 240,00. Dit is even voor de beeldvorming, want ik heb natuurlijk uw gegevens niet. Het voorschot lijkt dan voor een periode van een maand (december 2008?) te zijn.

Het is gangbaar dat u een beslissing van het UWV ontvangt waarin staat hoe hoog uw uitkering zal zijn, en op welk dagloon dit is gebaseerd. Tegen een beslissing kunt u namelijk ook altijd bezwaar aantekenen, en dat wordt in de beslissing ook genoemd. U heeft dus wel rechten met betrekking tot de toekenning en hoogte van uw WW uitkering. Ik vraag me dan ook af of u een dergelijke beslissing al heeft ontvangen? Dan moet voor u duidelijk zijn waarom een groot deel van het voorschot is teruggevorderd.

Tegen een beslissing met betrekking tot een terugvordering kunt u ook bezwaar aantekenen. In de brief staat binnen hoeveel tijd dit moet gebeuren. U kunt zelf een brief schrijven of gebruik maken van het formulier op de website van het UWV www.uwv.nl Op deze site vindt u meer informatie over bezwaar maken. Bellen is niet handig, maar dit had u zelf al wel aan den lijve ondervonden.

U bent nu bijna twee maanden gedeeltelijk werkloos. Heeft u nadien nog betalingen van het UWV ontvangen?

ve
door verwijderd - Jan 31, 2009 om 11:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

Heeft u inmiddels al een beslissing van het UVW ontvangen? Zoals de vorige schrijver al aangeeft, kunt u op dat moment daadwerkelijk in actie komen door bezwaar aan te tekenen.
Staat er op brief van het UVW wat voor een bericht dit is, kennisgeving / beslissing / voorschot?
Hoe vervelend het ook is, vaak is het inderdaad beter om bij het kantoor langs te gaan.
Er is dan persoonlijk conctact, de medewerker gaat een verplichting met u aan, telefonisch gaat er vaak een notitie naar een afdeling. Die komt netjes op de stapel te liggen.
In ieder geval veel succes ermee!

ve
door verwijderd - Jan 31, 2009 om 12:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

En als ervaringsdeskundige............ !!
Bewaar  alles en vooral uw inkomensverklaringen van die "sociale"dienst zeer zorgvuldig en nauwkeurig !!
Uw loon, niet voldoende, wordt namelijk niet aangevuld, maar voor de volle 100% gekort op die uitkering.
Ook dus het vakantiegeld dat uw werkgever rekent en eventuele extra vergoedingen!
In juni als die "sociale dienst vakantiegeld gaat uitkeren dan wordt nogmaals gekort op dat vakantiegeld,dus dubbelop!

Voorbeeld; loon + maandelijks daarin uitbetaald het vakantiegeld zou moeten opleveren de volle vakantieuitkering van die "sociale"dienst maar... die parttimer krijgt veel minder!
Wat 748 (gulden) had moeten zijn werd 245 (gulden).

Bovendien betaalde de "sociale"dienst regelmatig minder dan die aanvulling tot 100% bijstandsbedrag.
4 jaar later (alle brieven uwerzijds zullen worden genegeerd zal die "sociale" dienst beweren dat u teveel kreeg uitgekeerd.
Zij hebben dan uw inkomstenverklaringen allang weggegooid (5 jaar bewaren is minimaal verplicht) dus zorg dat u van alle inkomstenverklaringen kopieën hebt en de uitkeringsspecifikaties!!

Kortom, die "sociale"dienst belazert u waarschijnlijk net zo hard en over een zeer lange tijd als deze het mij heeft gedaan!

De Vrije Vogel
die blij is met zijn AOW en dus niet meer afhankelijk van die (in dit geval) Amsterdamse "sociale"dienst die zijn naam maar veranderd heeft in DWI.