du
door dustin Nov 2, 2019 om 12:39
Geldzaken & recht

Uwv Sv loon

Wat ik mij afvroeg is dat of het normaal is dat je sv loon elke maand anders kan zijn?

Ik ben nu net een maand werkloos en nu is mijn sv loon 0 euro.

Terwijl dat vorige maand nog rond de 1000 euro was.

Betekend dit nu dat omdat mijn sv loon 0 is ik deze maand 0 euro gestort krijgt of werkt dat niet zo?

1640 4 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Nov 2, 2019 om 13:04
42060 Antwoorden / 21 Vragen

En waar leest u die 0 dan? U bent werkloos, dus het UWV heeft uw WW uitkering al vastgesteld aan de hand van uw SV loon over de afgelopen jaar periode.

Tijdens inkomen uit werk kan het SV loon per maand verschillen ivm het aantal werkdagen in een maand.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Nov 2, 2019 om 16:13
16886 Antwoorden / 202 Vragen

Feitelijk is er maar ';eén instantie die u hier antwoord op kan geven en dat is de UWV, zie https://www.uwv.nl/particulieren/klantenservice/index.aspx

SV loon is overigens wel iets anders dan het uitkeringsbedrag op zich. Staat er niets vermeld over fiscaal loon of is de gehele afrekening € 0,00 (Het kan dus betekenen dat uw loon voor SVW prmies € 0,00 is en er dus geen premies worden ingehouden. Zie in ieder geval ook de info in bijgaande verwijzing: https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/belastingdienst/prive/werk_en_inkomen/zorgverzekeringswet/bijdrage_zorgverzekeringswet/tabel_werkgeversheffing_zvw_of_bijdrage_zvw/  (Link aanklikken) Hierin wordt ook de werknemersheffing genoemd. (Kopie daarvan: Betaalt uw werkgever of uitkeringsinstantie de werkgeversheffing Zvw over uw inkomen, dan hoeft u zelf geen bijdrage Zvw te betalen. Als over (een deel van) uw inkomen geen werkgeversheffing Zvw wordt betaald, betaalt u de bijdrage Zvw zelf via een inhouding op uw nettoloon of uitkering, of via een aanslag. In de tabel 'Werkgeversheffing Zvw of bijdrage Zvw' leest u achter uw situatie wat voor u geldt.)

uwv_webcare
door uwv_webcare - Nov 4, 2019 om 11:20
66 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Dustin,

Goed dat je deze vraag stelt!

Belangrij kin mijn antwoord is inderdaad even waar jij het SV-loon hebt gezien. Dan bedoel ik dus vorige maand die €1000, en deze maand €0. Was dit op de inkomstenopgave? Dan betekent het lagere SV-loon namelijk niets anders dan dat je geen inkomsten hebt gehad in de periode waarin jij gewerkt hebt.

Kwam jij het SV-loon ergens anders tegen? Of wil je toch graag dat we mee kijken in jouw persoonlijke gegevens? Bel dan met 088 898 9294.

Met vriendelijke groet,

Timo

UWV Webcareteam