mi
door mijntje38 Apr 14, 2012 om 01:15
Geldzaken & recht

UWV verplicht mij mee te werken aan medische expertise

Hallo kan het UWV mij zomaar verplichten om aan een medische expertise mee te werken? Ik heb sinds dat samen ik samenwoon met een nieuw partner niks anders problemen met UWV. Ben voor een jaar geleden verhuist uit de woning van mij ex. Ik en mijn nieuw partner wonen sinds oktober 2006 samen en sinds 21 januarie 2007 hebben we een zoontje. Ik wilde weer gaan werken in septeber 2007. Ik mocht gewoon niet werken. Had een iro in 2008. Deze hebben ze zomaar stop gezet. Heb zoveel kansen mis gegrepen. Ik weet gewoon niet hoe ik online moet soliciteren. Heb dit nog nooit gedaan. Bij het CWI krijg ik geen hulp sta in fase 4. Ik ben een wajonger met vraagteken. Zelfs dat weet ik niet waarom ik er in zit. UWV wil mij geen waarheid vertellen heb al 3 ordners vol met problemen van UWV en als ik vraag naar cleamdosier en medischdosier kreeg ik alleen kopie van rapportage Heb heel wat brieven verstuurd naar UWV Amsterdam, Arnhem, Nijmegen. Mogen ze mij wel zo behandelen als bedrijfarts en verzekeringsarts en stafarts. Kunt u mij vertellen hoe ik hier uit kan komen zonder nog meer schulden te krijgen door UWV en BELASTING. Ik verveel mij rot in de uren dat ik thuis ben. Terwijl mijn zoontje op school zit en partner werkt. Hij werkt alleen voor de schulden dit vind ik oneerlijk ook. Zo zou je kunnen zeggen dat ik vanaf 2009 ziek wordt door UWV wat oneerlijk is Waar zijn mij rechten dan als ik wel iets zou mankeren. Ik hoor soms u heeft te veel baantjes vroeger gehad. Dit zou toch geen reden zijn dat ik geen hulp zou kunnen krijgen bij soliciteren net als ieder ander die wel hulp krijgt bij soliciteren.

4411 10 Rapporteer

ve
door verwijderd - Apr 14, 2012 om 02:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

Geloof nog geen 10% van wat je overkomen is als waar. 1 voorbeeld. Je kunt online wel de weg hier vinden.

ve
door verwijderd - Apr 14, 2012 om 05:08
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik denk dat je in de ambtelijke molen zit, en de molenaar de weg kwijt is, maar kan je stap voor stap beschrijven wat er loos is ?

Solliciteren kan namelijk OOK door te bellen!

Wajong met een vraagteken? wat is dat ?
e.t.c. wees wat duidelijker !

ve
door verwijderd - Apr 14, 2012 om 07:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

U krijgt blijkbaar een uitkering van Uwv, dus bent u m.i. verplicht mee te werken aan medische expertise. Dan kan bekeken worden wat u mankeert, of en hoe lang u per dag kunt werken.

U zou ook kunnen informeren of weer een iro kan afgesloten worden. ( waarom is deze stop gezet?)

ve
door verwijderd - Apr 14, 2012 om 10:02
0 Antwoorden / 0 Vragen

1) Ja, je bent verplicht mee te werken aan een onderzoek naar wat je wel en niet kunt wat betreft werk. Op basis van de uitslagen kun je soms hulp krijgen.

2) Niemand dwingt je verplicht thuis te zitten, en als je online solliciteren eng vindt (dat is net zo eng als hier een vraag plaatsen trouwens), dan ga je naar uitzendbureaus in jouw woonplaats, schrijft je in en vertelt de mensen daar wat je kunt en wilt. Je kunt ook reageren op vacatures van uitzendbureaus, dat is doorgaans niet meer dan op een knop drukken, je naam, mailadres en telefoonnummer invullen en je CV toevoegen.

3) Tegenwoordig is het zo dat het UWV indelingen maakt van werkzoekenden. Schatten ze je als heel kansrijk in, dan krijg je geen hulp, omdat je het dan zelf wel redt. Schatten ze je in als helemaal niet kansrijk, dan krijg je geen hulp omdat ze dat zonde van de moeite beschouwen. Zit je daar ergens tussenin, dan kun je soms trainingen krijgen waar de gemiddelde werkzoekende weinig tot niets aan heeft (als: waar vind ik vacatures, hoe schrijf ik een brief, hoe maak ik een CV). Ook het UWV bezuinigt

4) Bij inzage dossier krijg je altijd een kopie van het dossier, minus eventuele persoonlijke aantekeningen.

Zoals je het verhaal nu vertelt, klinkt het alsof je de hulp die je mogelijk kunt krijgen, zelf tegenwerkt en verwacht dat het UWV alles maar voor je regelt. Zo werkt dat niet.

ve
door verwijderd - Apr 14, 2012 om 10:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

Je kan ook gewoon vrijwilligerswerk gaan doen als verveling je probleem is.

ve
door verwijderd - Apr 14, 2012 om 11:25
0 Antwoorden / 0 Vragen

Kijkt u eens op www.iroadvies.nl/index.php?module=content&conten
Misschien kunt u daar iets uithalen waar u wat mee kunt doen.

ve
door verwijderd - Apr 14, 2012 om 11:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

Online solliciteren is gewoon een mail sturen met je cv als bijlage.
Je maakt in Word een standaard brief en een cv en klaar is Klara.

Je kunt bv kijken op jobtrack.nl of werk.nl is niks moeilijks aan.

Anders kijk je in de krant en schrijf of typ je gewoon een brief en stuurt hem op.

Je kunt ook bij het CWI (bij ons heet het Werkplein) binnenlopen en om hulp bij het solliciteren vragen. Lijkt me stug dat ze je dan niet willen helpen.

Verder ben je verplicht om mee te werken met alles dat het UWV maar verzint.

ve
door verwijderd - Apr 14, 2012 om 12:49
0 Antwoorden / 0 Vragen

Klinkt als dit verhaal, geen touw aan vast te knopen. Eind conclusie, ja u moet meewerken. Het UWV heeft het recht om te kijken of zij terecht een uitkering aan u betalen. En keuringen etc. horen daar nu eenmaal bij.

ve
door verwijderd - Apr 14, 2012 om 13:07
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als meintje38 volgens sonjaatje ook gewoon een e-mail kan sturen als sollicitatie bij een bedrijf hoop ik niet dat ze het "voorbeeld verhaal" van loreleigil: dit verhaal volgt, met al die emoticon figuurtjes? Dan zal het sowieso niets worden. "Begrijp niet dat ik in de wajong zit met vraagteken". Daar begrijp ik dan weer niks van.

ve
door verwijderd - Apr 14, 2012 om 13:08
0 Antwoorden / 0 Vragen

Vraagsteller is nogal wat warrig wat data betreft maar terzijde. Eigenlijk is Mijntje tussen het wal en het schip geraakt. Er was een in,re-integratie traject gestart die stop is gezet dat komt niet uit de lucht vallen. Wajonger ben je of je bent het niet een middenweg is er niet. Mijntje is inmiddels in fase 4 beland wat kan betekenen dat ze onbemiddelbaar is voor werk. De werkwijze van het UWV loopt een beetje vooruit op de nieuwe wet werken naar vermogen, een medische expertise is daar onderdeel van. Voor Mijntje is het noodzaak om daar aan mee te werken want als de nieuwe wet er door komt en dat gaat zeker gebeuren valt ze terug op bijstand. De partner werkt dus geen bijstand voor Mijntje.