ma
door martin641 Dec 23, 2015 om 19:53
Geldzaken & recht

V en D Airmiles

Wij hebben 25-11-2015 bij V&D Alkmaar gordijnen gekocht voor een totaal bedrag van € 596,02.
Wij hadden toen de afspraak/actie dat wij de helft in airmiles zouden kunnen betalen.
Vandaag 23-12 kon ik de gordijnen halen.
Echter bij afhalen werd ik geconfronteerd met het feit dat de "airmilesactie" door de problemen bij V&D was ingetrokken.
Ik had de keuze of alles laten staan en dan €120 aanbetaling kwijt, of 15% korting en dan het restant VOLLEDIG in euros betalen.
Ik heb toen voor het laatste gekozen.
Ik heb hier een slecht gevoel over, als toentertijd de zg actie niet van kracht was had ik sowieso nooit deze gorijnen gekocht.
Kan V&D dit zomaar doen ? Heb ik dit te accepteren of zou ik hier nog wat mee kunnen ?

4102 11 Rapporteer

Topantwoord

jo
door jorisw - Dec 23, 2015 om 19:58
4340 Antwoorden / 1 Vragen

V&D heeft momenteel niet zoveel meer te willen en te bepalen. Het zijn de bewindsvoerders die nu proberen te redden wat er te redden valt. Airmiles zijn dan geen betaalmiddel waar ze wat aan hebben. Ik denk dat de 15% korting netjes is in deze situatie. Wees in ieder geval blij dat je de gordijnen hebt en je aanbetaling niet kwijt bent. Dat had ook nog kunnen gebeuren.

ma
door martin641 - Dec 23, 2015 om 20:02
2 Antwoorden / 3 Vragen

Begrijp ik maar dan had ik misschien nog naar het CBW gekund

me
door mein33 Dec 24, 2015 om 10:38
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Nee, natuurlijk niet, het bedrijf staat op failliet gaan en dan houdt alles op.

tijger1
door tijger1 - Dec 23, 2015 om 20:36
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U hebt nog "mazzel", om het zo maar te zeggen. Zou u per ongeluk ook nog in het bezit geweest zijn van cadeaubonnen van V & D, had u die meteen in de vuilnisbak kunnen gooien.

En als er nu eventueel iets aan de gordijnen mankeert, kunt u fluiten naar garantie.

De winkels blijven open, maar ik kan mij toch werkelijk niet voorstellen dat iemand daar nu nog iets van belang zal kopen.

Het geeft ook wel aan dat men als het even kan niets of zo weinig mogelijk moet aanbetalen, want een klant is aan de heidenen overgeleverd, dat blijkt nu maar weer en ook toen bij Neckermann en dergelijke zaken.

pi
door pieterwolters Dec 24, 2015 om 10:07
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Als je cadeaubonnen had, dan hoor je geloof ik het personeel te gaan bedreigen in ons mooie tokkieland: http://www.telegraaf.nl/binnenland/24911843/__Extra_beveiliging_bij_VD__.html

Cookies
door Cookies - Dec 23, 2015 om 20:43
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Wees blij dat de gordijnen net binnen waren! Er wordt helemaal niks meer uitgeleverd. Had je of heel lang moeten wachten op je geld terug of je had het nooit meer terug gezien.

Ik vind dat ze het zo netjes mogelijk hebben opgelost. Meer mogelijkheden hebben ze nu gewoon niet.

CBW kan hier verder ook niks mee.

ma
door martin641 - Dec 23, 2015 om 20:50
2 Antwoorden / 3 Vragen

V&D is/ was een CBW erkend bedrijf....... zegt dat niets dan?

Cookies
door Cookies Dec 23, 2015 om 21:18
13336 Antwoorden / 36 Vragen

In jouw geval niet. Bovendien ben je ook al akkoord gegaan met een oplossing, daarmee is de zaak afgehandeld. Als V&D echt failliet gaat, hebben mensen die nooit hun bestelling hebben ontvangen maar wel betaald, er hopelijk wel wat aan.

tijger1
door tijger1 - Dec 23, 2015 om 21:41
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Zoveel zou u trouwens niet gehad hebben aan die CBW garantie. U moet dan bij aangewezen bedrijven die gordijnen kopen, maar die kunnen dan best duurder zijn en die airmiles kan u daar ook niet kunnen inleveren.

tenormin
door tenormin - Dec 23, 2015 om 21:49
16843 Antwoorden / 108 Vragen

Natuurlijk is het 'fijn' dat u nog kon kiezen. Dit alles is toch plotseling gekomen, de werknemers vanavond in het nieuws gehoord te hebben; die wisten ook van niets. Maar dit alles zal toch een probleem in de toekomst worden ben ik bang; mijn advies is: als consument toch de stenen winkel positie iets meer in het oog houden, d.w.z. de financieele rubrieken in kranten lezen. Droge kost, ik weet het, maar toch... een 'blik slaan op'; 't geeft enig inzicht.

pi
door pieterwolters Dec 24, 2015 om 10:09
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Op zich kan dit voor niemand als een verassing komen, zeker na het gedoe van begin dit jaar. Het personeel moet gemerkt hebben dat het al tijden extreem rustig is, klanten zien dat toch ook. Hier wordt V&D vooral gebruikt als shortcut van de ene naar de andere straat. Dat zegt genoeg.

tijger1
door tijger1 - Dec 24, 2015 om 10:20
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik begrijp niet dat ze de boel niet meteen dicht gegooid hebben. Niemand koopt daar toch iets anders meer dan iets wat meteen opgegeten kan worden, of waarvan je 100% zeker weet dat het goed is en in de smaak valt en om daar nu de tent voor open te houden? Zinloos.

me
door mein33 - Dec 24, 2015 om 10:37
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Er blijft u weinig over om uit te kiezen lijkt mij.
Een bedrijf dat uitsel van betaling heeft kan zelf het financiële beleid niet meer bepalen, dat doet de curator.
De airmiles kunt u t.z.t. ook elders besteden en het aanbod om u, ter compensatie, 15% korting te bieden is in dit geval toch mooi meegenomen.
Zelf zou ik dit voorstel accepteren aangezien ik dan de gewenste gordijnen had, m'n aanbetaling niet kwijt ben en m'n airmiles nog bezit.
Nood breekt wet moet u maar denken.

marita567
door marita567 - Dec 24, 2015 om 10:38
1576 Antwoorden / 17 Vragen

het gaat slecht met VD , maar er worden deze maand wel 10 paradigitshops geopend in Vd .https://support.paradigit.nl/hc/nl/articles/207131405-Paradigit-opent-shop-inshops-in-V-D

Cookies
door Cookies Dec 24, 2015 om 11:19
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Dat was VOOR dit hele gedoe de bedoeling. Of het nu nog door gaat, is nog maar de vraag. Hoorde van een verkoopster gister (ja, tijger1, ik koop er gewoon nog) dat ze gistermorgen te horen kregen, dat ze niet wisten of V&D de volgende dag nog open zou gaan. Verder dan 1 dag kunnen ze niet kijken.

tijger1
door tijger1 - Dec 24, 2015 om 11:16
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dan zal Paradigit wel blij zijn met die samenwerking. Komt daar ook geen hond meer. :-((