sp
door spoekie999 Jun 25, 2023 om 19:07
Geldzaken & recht

Valt sparen bij AH onder het deposito garantiestelsel

Wij sparen bij Albert Heijn bij de boodschappen waar je 6% rente krijgt.
Valt dit sparen ook onder het depositogarantie stelsel mocht Albert Heijn b.v. failliet gaan?

5036 11 Rapporteer
hereistom
door hereistom - Jun 25, 2023 om 19:10
740 Antwoorden / 1 Vragen

Nee! Maar neem aan dat u ook niet duizenden euro's aan koopzegels heeft.

Ja
door JannyBoe - Jun 25, 2023 om 20:40
521 Antwoorden / Vragen

Dat stelsel is van toepassing op nederlandse banken. En AH is geen bank.

ju
door juliomariner - Jun 25, 2023 om 20:44
1330 Antwoorden / 2 Vragen

Maar mijn Douwe Egbert spaarpunten, vallen die er wel onder?
Sorry hoor maar hoe verzin je het?

me
door mein33 - Jun 25, 2023 om 20:58
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Digitale zegeltjes sparen valt niet onder het deposito garantiestelsel.

Als het digitale zegelboekje vol is krijgt u er € 3,00 bij en die € 52,00 moet u zeer snel verzilveren (een uitdrukking uit de gulden tijd) en op een echte spaarrekeningen zetten om het verder te laten renderen.
Als u dat niet doet, dan lijdt u al vanaf de eerste dag dat het zegelboekje vol is renteverlies, aangezien een vol boekje u verder niets extra oplevert.  (maar AH dan weer wel).

rj
door rjw Jun 25, 2023 om 21:48
3280 Antwoorden / 5 Vragen

Het levert voor AH niet heel veel op hoor. Hun belangrijkste winst is dat mensen om zegeltjes te sparen zoveel mogelijk bij AH komen kopen. De rente op de spaarsaldi is minimaal. Die ga je niet terug vinden in hun jaarcijfers, zo weinig is dat.

me
door mein33 Jun 26, 2023 om 10:24
5658 Antwoorden / 28 Vragen

@rjw,

ik zou het bedrag toch graag op mijn bankrekening willen hebben. ;-))

gr
door gravin2 Jun 26, 2023 om 10:35
24 Antwoorden / Vragen

Wat vervelend is dat ze het gespaarde fortuin niet willen overmaken, dus via inloggen thuis.

Zo zorgen ze ervoor dat je (een deel van) het geld gelijk weer gebruikt bij hen bij de kassa.

cash uitbetalen kan bij de servicebalie, ook kun je laten storten op je rekening,
Dus wie zijn geld wil moet via de winkel.

M2
door M2022 Jun 26, 2023 om 11:00
33 Antwoorden / 3 Vragen

Tja maar hoe vervelend is dat?! Ik neem aan dat je toch al regelmatig bjj AH komt als je zegels spaart toch ?

gr
door gravin2 Jun 26, 2023 om 11:01
24 Antwoorden / Vragen

@m2022,

ik laat thuisbezorgen, ben wat wrakkig.

rj
door rjw Jun 26, 2023 om 17:56
3280 Antwoorden / 5 Vragen

@mein: hoeveel geld is dat dan? En hoeveel levert dat op voor AH?

tenormin
door tenormin - Jun 25, 2023 om 22:27
16849 Antwoorden / 108 Vragen

Is retorisch, deze 'vraag'. Ik zie AH niet failliet gaan. Tenzij er een akelig mirakel komt.

mo
door mof - Jun 26, 2023 om 11:45
3619 Antwoorden / 3 Vragen
mo
door mof - Jun 26, 2023 om 11:46
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Nee. Sparen doe je bij de bank, trouwens. Niet bij de supermarkt. Daar koop je levensmiddelen.

pr
door prikker - Jun 26, 2023 om 17:32
15 Antwoorden / 1 Vragen

Sparen bij de AH waar je 30-40% meer voor je boodschappen betaalt....

Wie dit doet moet gewoon niet nadenken.