ro
door roberta Jan 22, 2014 om 10:53
Geldzaken & recht

Veranderen afdrukken bankafschrift

Via 'mijn ing' kan ik mijn bankafschriften afdrukken, maar wat ik graag zou willen, kan volgens de ING niet.

Als ik de maand dec opgeef, dan zou ik de mutaties van 1/12 graag bovenaan pag 1 en die van 31/12 op pag 2 of 3 zien. Standaard zet ING de meest recente mutaties bovenaan en die van eerdere datum onderaan. Dit vind ik niet prettig lezen.

Telefonisch contact met de helpdesk levert geen oplossing (ze krijgen de vraag wel meer). Iemand van de kassa lezers die wel een oplossing heeft,

14023 17 Rapporteer

me
door mein33 - Jan 22, 2014 om 11:14
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Zodra u in het scherm "afdrukgegevens" bent dan ziet u bij de datums de cursor knipperen.
U kunt hiermee de door u gewenste datum(s) zelf wijzigen.

succes, mein33

jantje7
door jantje7 - Jan 22, 2014 om 11:19
1459 Antwoorden / 23 Vragen

In de originele Adobe afdrukken kunt u niets wijzigen. Zou ook te gek zijn, kunnen ze nergens meer als "bewijs" dienen. Wel kunt u alle boekingen downloaden in bv. een Excel-file. Deze kan wel worden veranderd, door sorteren, zodat de eerste datum boven aan komt te staan.

mahadma
door mahadma - Jan 22, 2014 om 11:39
11559 Antwoorden / 51 Vragen

Je kan bankafschriften in een overzicht downloaden in o.a. een excel(bruikbaar) bestand.
Doe dit. Zet de download in je excel en verander de sortering van de datum van 1 naar 31.

Succes.

mahadma
door mahadma - Jan 22, 2014 om 11:40
11559 Antwoorden / 51 Vragen

Jantje, sorry, je verhaal te laat gelezen.

jantje7
door jantje7 - Jan 22, 2014 om 11:43
1459 Antwoorden / 23 Vragen

@mahadma

Het is je vergeven hoor.....

me
door mein33 - Jan 22, 2014 om 11:45
5658 Antwoorden / 28 Vragen

@jantje7 en @mahadma,

Als u mijn eerder gegeven reactie leest dan ziet u dat het heel eenvoudig is om de gewenste datums eigenhandig te wijzigen.

Vr.gr. mein33

jantje7
door jantje7 - Jan 22, 2014 om 11:51
1459 Antwoorden / 23 Vragen

@mein33

Hebben wij het beide over de ING-Bank?
Ik zie nergens een mogelijkheid bij het printen van de afschriften ook maar iets te wijzigen.

mahadma
door mahadma - Jan 22, 2014 om 12:28
11559 Antwoorden / 51 Vragen

Bij de SNS en ASN kan ik alleen op vast pdf uitdraaien of downloaden voor excel.

edrick3
door edrick3 - Jan 22, 2014 om 12:29
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@jantje7, mein33,

De cursor knippert bij de selectie van de gegevens.
Je kunt - binnen één maand - aangeven vanaf welke datum je een afdruk wilt maken.
Dat neemt niet weg dat de data van hoog naar laag blijven staan!!

Met vr.gr.

ro
door roberta - Jan 22, 2014 om 12:39
25 Antwoorden / 39 Vragen

@jantje7

Dat van excel was ik vergeten, ik ga kijken of me dat beter bevalt.

Iedereen bedankt voor de reacties.

me
door mein33 - Jan 22, 2014 om 13:03
5658 Antwoorden / 28 Vragen

[quote=jantje7 schreef op woensdag 22 jan 2014, 11:51]@mein33

Hebben wij het beide over de ING-Bank?
Ik zie nergens een mogelijkheid bij het printen van de afschriften ook maar iets te wijzigen.

@jantje7,

De vraag gaat over de ING-bank en het antwoord ook.
Probeer het even stap voor stap duidelijk te maken.
1/ Inloggen in "mijn ing".
2/ In het rechter vak : "af en bijschrijvingen" aanklikken.
3/ In de grijze balk : "afdrukken" aanklikken.
4/ In het scherm "afdrukgegevens" knippert bij "van datum tot datum" de cursor en daarmee zijn de datums te wijzigen.

vr.gr. mein33

jantje7
door jantje7 - Jan 22, 2014 om 13:09
1459 Antwoorden / 23 Vragen

@mein33
Dank voor uw duidelijke uiteenzetting.
Dit is me geheel duidelijk. Waar het mij omgaat zijn de originele afschriften van de betaalrekening.
Deze klik je links-onder op de overzicht pagina aan, hierna kunt je een keuze maken tussen betaal en spaarrekening, zelfs jaaropgave kunt u hier kiezen. U krijgt dan in PDF format de originele overzichten, waaraan u niets kunt wijzigen.

me
door mein33 - Jan 22, 2014 om 13:51
5658 Antwoorden / 28 Vragen

@jantje7,

N.a.v. uw antwoord heb ik ook weer iets bijgeleerd, bedankt.
Maar nu ik de vraag van @roberta nog eens goed doorlees blijkt dat ik aan de werkelijke inhoud van de vraag voorbij ben gegaan. Maar gelukkig hebben anderen wel de goede antwoorden gegeven.

vr.gr. mein33

edrick3
door edrick3 - Jan 22, 2014 om 13:55
27632 Antwoorden / 85 Vragen

[quote=mein33 schreef op woensdag 22 jan 2014, 13:03][quote=jantje7 schreef op woensdag 22 jan 2014, 11:51]@mein33

Hebben wij het beide over de ING-Bank?
Ik zie nergens een mogelijkheid bij het printen van de afschriften ook maar iets te wijzigen.

@jantje7,

De vraag gaat over de ING-bank en het antwoord ook.
Probeer het even stap voor stap duidelijk te maken.
1/ Inloggen in "mijn ing".
2/ In het rechter vak : "af en bijschrijvingen" aanklikken.
3/ In de grijze balk : "afdrukken" aanklikken.
4/ In het scherm "afdrukgegevens" knippert bij "van datum tot datum" de cursor en daarmee zijn de datums te wijzigen.

vr.gr. mein33

Tja, nogmaals: dat betreft alleen de datum vanaf wanneer je de afdruk wilt hebben!
Je kunt niet de data van de afschriften op volgorde van 1 - 30 zetten.

Met vr.gr.

me
door mein33 - Jan 22, 2014 om 14:14
5658 Antwoorden / 28 Vragen

@edrick3 schreef,

Tja, nogmaals: dat betreft alleen de datum vanaf wanneer je de afdruk wilt hebben!
Je kunt niet de data van de afschriften op volgorde van 1 - 30 zetten.

Met vr.gr.

@edrick3,

Naar alle waarschijnlijkheid heeft uw reactie de mijne van 4 min. eerder gekruist.
Mijn reactie was goedbedoeld maar niet de juiste omdat ik de vraag niet goed had gelezen.

vr.gr. mein33

pi
door pieterwolters - Jan 22, 2014 om 22:13
3610 Antwoorden / 0 Vragen

De volgorde is toch hetzelfde als hoe de bankafschriften al sinds mensenheugenis worden gedrukt? Ik snap op zich de logica van die volgorde wel: bovenaan staat het huidige saldo, en vervolgens de bij- en afschrijvingen die voor dat saldo hebben gezorgd. Je begint dus bij nu en gaat vervolgens terug in de tijd.

aurora1
door aurora1 - Jan 23, 2014 om 01:12
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Voor de toekomst kunt u eventueel toezending van papieren afschriften aanvragen, toezending eens per maand is gratis. Voor informatie daarover kunt u in het zoekvakje van de Ing. afschriften invullen (een link naar die pagina plaatsen levert alleen de homepagina van de bank op).