di
door dirtybootman Apr 11, 2012 om 12:48
Geldzaken & recht

Verbintenisrecht

Goedemiddag,

Medio maart 2012 had een meubelwinkel een showroom uitverkoop, die 3 dagen duurde. (vr-za-zo)
Wij heben op zaterdagmiddag de winkel bezocht en hebben na lang twijfelen enkele meubelstukken gekocht. Voor en tijdens de verkoop is ons herhaaldelijk medegedeeld, dat wij gedurende de 3 daagse verkoop nog altijd mochten veranderen of wisselen. Wij moesten een aanbetaling doen van € 65,00. Na een nachtje erover geslapen te hebben zijn wij de volgende ochtend naar de winkel getogen en hebben een tweede verkoper medegedeeld, dat wij liever hadden geannuleerd omdat wij bang waren, dat het geheel onze woonkamer te donker zou maken. (De eerste verkoper was nl. druk bezig met andere klanten en rende druk heen en weer) De verkoper deelde ons mede, dat dat geen probleem was. Hij zou de bestelbon apart leggen en de kaartjes met onze naam van de meubelstukken verwijderen. Er was immers niets besteld. Op onze vraag of wij iets moesten tekenen of een bewijs kregen, antwoordde de verkoper dat dit bij hun niet nodig was. (voor en tijdens de verkoop is niets gezegd over de CBW bepalingen, alsook niet bij annulering). Thuisgekomen twijfelden wij of alles in orde zou komen en hebben ter bevestiging de verkoper mobiel gebeld (wij hadden nl. zijn mobiele nummer gekregen). Op onze vraag antwoordde hij, dat de annulering bij hem bekend was. Op mijn vraag wat er gebeurde met de aanbetaling, kregen wij als antwoord, dat dit in mindering gebracht zou worden, wanneer wij weer iets zouden kopen. Wij vonden dit meer dan redelijk. Vervolgens vroeg ik of ik daar een bewijs van kreeg in de vorm van een tegoedbon. Hij antwoordde mij, dat hij mij aan het einde van de dag zou terugbellen (ivm drukte en hij zou dan het een en ander geregeld hebben). Helaas zijn telefoontje bleef uit. Twee weken later heb ik een mail gestuurd naar het bedrijf, waar ik geen antwoord op kreeg. Vorige week gebeld en kreeg (vermoedelijk) de directrice aan de lijn. De zaken zouden volgens haar anders liggen. De verkopers waren niets bekend over de annulering. Zij verplicht ons nu tot afname van de meubels of een schadevergoeding van 50% zonder dat wij hier iets voor terugkrijgen. Wij waren volgens haar volledig bij zinnen en in staat om te tekenen en moeten daar nu voor betalen (woordelijk gezegd). Wij kregen daar 2 weken de tijd voor om alles af te handelen. Zoniet, dan volgt incasso en rechtzaak. Aanvullende informatie: de meubelen zouden binnen een week geleverd worden, echter drie weken lang niets gehoord. Misschien dom van ons om te informeren naar de tegoedbon???

399 1 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

loreleigil
door loreleigil - Apr 11, 2012 om 17:51
678 Antwoorden / 3 Vragen
0

Nee, informeren naar de tegoedbon was niet dom. Eerst meubels kopen en je een dag later bedenken en vervolgens geen bewijs van kosteloze annulering vragen echter wel. Iemand zou u terugbellen en doet dit niet. Vervolgens wacht u twee weken met een mail sturen? Ik vrees dat u inderdaad nat gaat, u heeft vast een aankoopbon? Dus schriftelijk bewijs van uw aankoop? En geen bewijs van annulering, dus heeft u inderdaad een afnameplicht. Mondelinge toezeggingen zijn leuk, maar niet bewijsbaar.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Mu
Murp - May 19, 2024 om 15:32
Garantie & verzekeringen

Verkeerd framenummer van (gestolen) fiets doorgegeven bij verzekering

Hoi iedereen,

Helaas is afgelopen week mijn e-bike gestolen.
Ik heb de fiets verzekerd na aankoop.

Na het indienen van de aangifte werd ik gebeld door de politie met de mededeling dat er al een fiets geregistreerd staat als gestolen met het hetzelfde framenummer/merk/type. Sterk verbaasd, want de fiets heb ik bij levering zelfs in elkaar moeten zetten. Zo nieuw was 'ie. ... Lees meer

Iv
Ivone - May 18, 2024 om 19:07
Huishouden & energie

Hoeveel dopjes Formil Rood gebruiken per wasbeurt?

Het flacon Formil zegt voor 42 wasbeurten inhoud te hebben, maar hoeveel gebruik je per wasbeurt? Lees meer

wi
witteke - Mar 5, 2024 om 14:40
Voeding & gezondheid

Extreme tandarts angst

Deze keer eens niet een vraag waar ik zelf mee te maken heb,maar voor een buurvrouw,die nauwelijks kan lezen en schrijven,sorry

Ze heeft extreme tandarts angst,wat ook is vastgesteld
En ze heeft zich laten vertellen dat in bepaalde gevallen de narcose bij de tandarts in de basisverzekering zit

Voor ze dit doet,wil ik dit zeker weten voor haar
Wat ik vind is
... Lees meer