ik
door ikkuh63 Jul 20, 2016 om 22:01
Geldzaken & recht

Vervolg OTTO

Op 10 februari heb ik de volgende vraag gesteld: Wij wonen al 13 jaar op ons adres, gisteren ontvingen wij een sommatie van OTTO, of wij bedrag X onmiddelijk willen betalen. De sommatie staat op naam van een ons volkomen onbekend persoon. Ik heb per mail contact opgenomen met OTTO, en kreeg de volgende reactie:

"Volgens onze gegevens is er op 25.11.2015 een levering aangeboden van een camera. Deze hebben ze niet aan kunnen bieden en hierna is er een kaartje in de brievenbus gestopt om het op een Postnl punt op te halen. Dit is opgehaald en hier is ook voor getekend voor ontvangst. Wij gaan dus een verklaring van een niet ontvangen levering sturen die wij graag ingevuld en ondertekend van u willen ontvangen. Wij gaan dan een onderzoek opstarten en dit verder uitzoeken. Mocht u onlangs pas op dit adres zijn komen wonen dan kan het inderdaad informatie zijn van de vorige bewoner en horen wij dit graag van u." Wij hebben nooit een camera besteld bij dit bedrijf, en ook nooit opgehaald bij een Postnl punt. Overigens ook nooit die verklaring ontvangen om in te vullen.....Wat zijn nu onze rechten/plichten? Hierop hebben wij diverse reacties ontvangen, waarvoor onze dank.
Echter: tot op heden blijven wij post ontvangen voor de (niet op ons adres wonende) persoon,
inmiddels hebben ze (naar mijn mening) een deurwaarder ingeschakeld (de brieven heb ik NIET geopend). Vandaag weer een brief ontvangen, ik ga 'm maar niet meer terugsturen (al twee keer naar dit postbusnummer in Barendrecht retourgezonden). Is er nog iets wat ik verder kan doen, behalve een brief versturen? Vast dank voor uw reactie(s)

673 5 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

da
door datzoekikop - Jul 20, 2016 om 22:06
251 Antwoorden / Vragen
0

Dit is opgehaald en hier is ook voor getekend voor ontvangst.

Als er getekend is voor ontvangst, is er ook een id card nummer genoteerd. En hebben ze een handtekening.

Laat ze eens bewijzen dat U de (niet bestelling) heeft afgehaald en dat het uw handtekening is.

Cookies
door Cookies - Jul 20, 2016 om 22:07
13336 Antwoorden / 36 Vragen
1

Het beste is om helemaal NIKS te doen, want jij bent, zoals al eerder aangegeven, de geadresseerde niet. Laat de deurwaarder maar rustig komen, dan kan deze zelf vaststellen dat jij iemand anders bent en dus niks met deze zaak te maken heeft.

ne
door neodutchio - Jul 20, 2016 om 23:25
5245 Antwoorden / 12 Vragen
0

Helaas komt het vaker voor dat er op andermans adres besteld wordt en 'gevist' wordt in brievenbussen om afhaalberichten te bemachtingen. 
Dit tip van datzoekikop is wat u moet doen. Stuur een aangetekend schrijven dat u bewijs wilt hebben dat met uw ID kaart het pakket is afgehaald. Zonder dit bewijs ziet u een mogelijke rechtzaak graag tegemoet.

aurora1
door aurora1 - Jul 20, 2016 om 23:33
15645 Antwoorden / 6 Vragen
0

U had dit beter onder uw eerdere topic kunnen melden i.p.v. voor hetzelfde een nieuw topic te openen.
U heeft destijds ook ruimschoots reacties gekregen.

ik
door ikkuh63 Jul 20, 2016 om 23:45
6 Antwoorden / 5 Vragen

Aurora1: daarom heb ik het ook 'vervolg OTTO' genoemd en de datum in de eerste zin vermeld.... 

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Ka
Karina Kamp - Sep 28, 2024 om 13:47
Computers & telefonie

(On)bereikbaarheid Postnl voor bezorgklachten

Waarom is Postnl onbereikbaar voor klachten van mensen met een visuele handicap?
Mijn alleenwonende zwager (68 jaar) is visueel gehandicapt en zeer slecht ter been. Hij heeft daarom geen internet of mobiel. Hij heeft klachtenover de bezorging van zijn post. Die kunnen alleen via een chatbox worden ingediend.
Wij proberen hem te helpen, door te vragen of Postnl heb kan bellen hierover, ma ... Lees meer

jane55
jane55 - Sep 23, 2024 om 12:04
Geldzaken & recht

Verkeerde Lounge bank geleverd

Op 12 september, na 3 maanden wachttijd werd mijn bank bezorgd, helaas de verkeerde.
Direct doorgegeven aan het bedrijf, het zou uitgezocht worden, daarna nog verschillende keren gebeld, tot nu toe, 11 dagen verder, nog geen resultaat.
Wel werd er gezegd dat als zij de bank opnieuw gaan bestellen ik er weer 3 maanden op moet wachten.
Mijn vraag is, kan ik de koop ontbinden, omdat ik ... Lees meer

Ka
KassaTim - Sep 25, 2024 om 22:43
Geldzaken & recht

Kan een bedrijf mij na 2,5 jaar nog een factuur sturen?

Beste mensen van "Vraag & Beantwoord",

Ik zit met het volgende probleem: begin van het jaar 2022 tm 6 april 2022 heb ik een verbouwing gehad thuis. Hierbij is onder andere de badkamer vernieuwd. Het probleem gaat over de douchecabine die ik daarvoor gekocht heb.

Op donderdag 12 september 2024 (dus zo'n 2 jaar en 5 maanden nadat mijn verbouwing voltooid was) ontving ik ee ... Lees meer