bo
door bomendijk Oct 22, 2005 om 01:35
Geldzaken & recht

Verzekeringen

Ik zit met het volgende probleem sinds twee jaar is er bij mijn diabetis 2 ondekt .Sinds die tijd kunnen wij niet meer over stappen op een goedkoperen hyphotheek, daar de verzekering dan onbetaalbaar is .Buiten dit probleem heeft mijn vrouw al twintig jaar me waardoor zij een invaliditeits pensioen ontvangt daar valt men ook over.

 Mag dit nauw zomaar of zijn er nog wel enkelen menselijke verzekeringen

JJ Pols

402 3 Rapporteer

pekogi
door pekogi - Oct 22, 2005 om 07:42
143 Antwoorden / 1 Vragen

Helaas voor jullie zijn er geen andere maatschappijen die jullie accepteren. Die ME zal nog wel gaan eventueel, maar over die diabetes valt niet te praten. De medische wetenschap stelt dat u een grotere kans heeft op eerder overlijden dan een gezond iemand. (Vergeet de insuline maar eens een tijdje.) En daarom accepteert men u niet meer of tegen een veel hogere premie. Het enige dat u kunt proberen is te vragen aan uw hypotheekgever of hij wil middelen. Dit betekent dat tegen een vergoeding van bv. 125 euro er een ander rentepercentage met u wordt afgesproken. Niet zo laag dan de rente nu, maar ook niet zo hoog als de rente die u nu betaalt. Het spijt me dat ik u geen beter bericht kan geven. Succes ermee hoor.

pekogi
door pekogi - Oct 22, 2005 om 07:49
143 Antwoorden / 1 Vragen

Ik bedoel met de rente nu uiteraard de rente die op dit moment wordt gevraagd. Laat u trouwens niet bedriegen. De rentes die in advertenties worden genoemd zijn basis rentes. En bovendien trekken ze er een belastingvoordeel af alsof u 52 % inkomsten-belasting betaalt. Veel mensen denken heel veel voordeel te behalen bij een andere hypotheek, maar als je het allemaal netto uitrekent en de kosten (notaris, provisie etc.) er af trekt schiet men er over het algemeen niet zoveel mee op.

texmark
door texmark - Oct 22, 2005 om 13:13
20 Antwoorden / 0 Vragen

Als aanvulling op het antwoord van Pekogi wil ik graag het volgende toevoegen. U heeft niet gemeld om welk soort hypotheek het hier gaat. Wanneer het nl. niet om een spaarhypotheek gaat is er heel veel mogelijk. U kunt de hypotheek oversluiten bij een andere bank en de verzekering gewoon laten lopen bij de huidige verzekeraar. U moet dan wel de verpanding laten overschrijven. Het inkomen van uw vrouw vormt daarbij slechts een overkomelijk probleem.

In het algemeen kan ik u zeggen dat verzekeraars en banken als hoofddoel het maken van winst hebben. Zij bieden u een paraplu als de zon schijnt. Zodra er risico is halen zij hem snel binnen. U vormt zo'n verhoogd risico..Aan diabetes type 2 ga je overigens niet dood, maar u loopt het risico binnen 20 jaar orgaanschade te krijgen en aan deze gevolgschade te overlijden. Bij regelmatig medicijngebruik en een aangepaste levensstijl kunt u er echter heel oud mee worden.