ke
door kevinmanon Jun 27, 2009 om 14:56
Geldzaken & recht

Verzendkosten Bolcom

Hallo


Ik heb bij Bol.com een boek verkocht, er is 2/3 voor mij en 1/3 voor Bol.com voor de bemiddeling (logisch) Van Bol.com krijg je als het boek verkocht is een bericht voor een uitdraai van de rekening van het boek + 1,95 verzendkosten, deze verzendkosten komen ten goede van Bol.com, ik heb voor het boek 1,76 verzendkosten moeten betalen. Nu lijkt het mij logisch dat Bol.com die 1,95 aan mij uitbetaald omdat ik die kosten gemaakt heb, maar het rare is dat die 1,95 voor Bol.com is boven op hun provisie, en de 1,76 van mijn 2/3 afgaat, in een ongustig geval moet je zelfs nog bijbetalen.


'Hebben hier meer mensen ervaring mee?


Groeten Cornelia


 

2491 19 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

kroonmeester
door kroonmeester - Jun 27, 2009 om 15:28
457 Antwoorden / 45 Vragen
0

Wat zegt de algemene (leverings)vooraaerden van BOL.com hierover?


Zonder de voorwaarden kan ik niet oordelen.


Weergave zoals u de situatie schetste lijkt mij iets onredelijks zijdens BOL.com, doch zonder voorwaarden is het voor mij op dit moment koffiedik kijken, daarvoor zal ik eerst op BOL.com naar hun voorwaarden kijken.


 


 


 

kroonmeester
door kroonmeester - Jun 27, 2009 om 15:45
457 Antwoorden / 45 Vragen
0

Onder paragraaf 12 stond bij de aanbodhandleiding het volgend:


Kosten en opbrengsten


Het aanbieden van 2ehands boeken op de site van bol.com is gratis.


Verkopers betalen alleen aan bol.com voor de bemiddeling als een boek ook


daadwerkelijk wordt verkocht.


Bol.com houdt bij uitbetaling aan de verkoper een bemiddelingsbijdrage in


(incl. btw) (met een maximum van 15,-):


1. 0,99 per verkocht artikel


2. + 15% van de artikelprijs


Bol.com keert een pakketpostbijdrage uit van 2,95 per artikel als


tegemoetkoming in de verzendkosten, maar alleen in het geval dat het artikel


naar oordeel van bol.com per pakketpost moet worden verzonden


(gebaseerd op gegevens over formaat en gewicht van het artikel).

kroonmeester
door kroonmeester - Jun 27, 2009 om 15:54
457 Antwoorden / 45 Vragen
0

U betaalde voorzending naar BOL.com € 1,76 verzendkosten; BOL.com heeft ook verzendkosten gemaakt door het boek naar kopen te sturen voor € 1,95.


BOL.com hoeft u die € 1,95 niet aan u te betalen, ten slotte heeft BOL.com verzendkosten gemaakt.


Uw €1,76 verzendkosten komt bovenop de ontvangst verkoop, minus de besmiddelingsbijdrage.

kroonmeester
door kroonmeester - Jun 27, 2009 om 15:56
457 Antwoorden / 45 Vragen
0

In dit geval was het dus de € 1,76 verzendkosten + evt. verpakkingskosten.


Die € 1,95 heeft BOL.com gemaakt en verrekend met koper.

stacey
door stacey - Jun 27, 2009 om 16:25
10352 Antwoorden / 12 Vragen
0

Hoi,


Al een keer eerder over geklaagd hier, maar staat duidelijk in de voorwaarden, je kunt dit incalculeren en je boek bv 1,76 hoger prijzen dan wat je wilde vragen/vangen eventueel.


Kijk anders eens bij gewone boekwinkel, zijn er wel die ook inkopen, misschien hou je er dan wat maar aan over. Maar over het algemeen zijn `gewone`leesboeken helaas 2e hands niet zo veel (meer) waard.


Succes,

ke
door kevinmanon - Jun 27, 2009 om 17:15
18 Antwoorden / 2 Vragen
0

Hallo Kroonmeester


Gedeeltelijk ben ik het met je eens, de voorwaarden heb ik inderdaad gelezen, maar daar ben ik het niet mee eens, het is toch niet reeel om 1,95 verzendkosten te innen en er niets voor hoeven  te versturen, terwijl ik als verkoper 1,76 of meer kwijt ben aan verzendkosten, dan is het toch logisch dat die 1,95 die zij krijgen van de koper door te sluizen naar de verkoper. 


Het boek ligt bij mij thuis, ik stuur het naar de koper voor 1,76 en Bol.com krijgt van de koper 1,95 verzendkosten, als het boek niet door de brievenbus past krijg je van Bol.com 2,95 maar de werkelijke kosten zijn dan 6,75 voor de verkoper (ik dus in dit geval) als je een boek van 5,00 verkoopt, dat niet door de brievenbus past kun je het beter weggooien want dan moet je er geld op toe leggen.


 


 

kenwel2
door kenwel2 - Jun 27, 2009 om 17:17
1574 Antwoorden / 13 Vragen
0

Hallo Cornelia, op bol.com staat toch heel duidelijk, dat u de verzendkosten betaald: Dit staat er letterlijk,


U bepaalt de verkoop- prijs. Bij verkoop zijn de verzendkosten voor uw rekening en bij het vraagtekentje staat nog de volgende tekst:


Bij pakketten die niet door de brievenbus passen krijgt u van bol.com een pakketbijdrage van 2,95


Calculeer dus bij de verkoop het bedrag van de 1,95 verzendkosten in...Voor de volgende keer?


Gr. Succes met de verkoop van uw boek(en) bij bol.com


Henri

ke
door kevinmanon - Jun 27, 2009 om 17:21
18 Antwoorden / 2 Vragen
0

Het klopt wat je zegt, maar er staat niet bij dat zij ook nog eens 1,95 aan de koper vragen voor mijn boek om te verzenden, zij verzenden helemaal niks want dat doe ik, dus is het toch logisch dat die 1,95 naar mij overgemaakt wordt samen met mijn deel dat het boek oplevert, het is allemaal een beetje krom, zo wil ik ook wel aanbieden om boeken te verkopen, wat betreft de prijs, deze geven zij aan door middel van het ISBN nummer in categorieen van staat. de verzendkosten kun je niet mee rekenen dat wordt dan teveel want Bol.com krijgt daar dan ook weer 1/3 van.

kenwel2
door kenwel2 - Jun 28, 2009 om 08:27
1574 Antwoorden / 13 Vragen
0

Hallo Cornelia, bedankt voor je snelle terugmelding.


Stacey gaf hier overigens (m.i) ook een goede optie....


Tenminste, als je vindt dat je 'onrecht' wordt aangedaan, dan zou je een andere weg moeten zoeken, om je 2e hands boeken te verkopen. En, inderdaad: Zelf komen we boeken tegen nu, die eens bij bijv. Readers Digest zo'n 100 gulden destijds gekost hebben (o.a 'voeding die schaadt voeding die baat') die kwam ik laatst tegen voor 3,50 euro...in prima konditie,op een rommelmarkt, direct gekocht natuurlijk, al is het maar om aan een van onze kinderen te geven.., we hebben dit boek dus al in de kast staan, van jaren geleden, in de guldens-tijd nog...vandaar dat ik die prijs nog wist...


Wens je veel succes met de verkoop van je boeken verder,


Gr. Henri

bo
door bolcom - Jun 30, 2009 om 17:35
3 Antwoorden / 0 Vragen
0

Beste Cornelia,


Wij zagen dat je een vraag had over het verkopen van een 2ehands boek via bol.com. Daar willen we graag wat meer uitleg over geven:


De koper van een 2ehands boek betaalt de verkoopprijs van het boek plus een servicebijdrage van EUR 1,95. De verkoper betaalt aan bol.com een bemiddelingsbijdrage van EUR 0,99 per verkocht boek plus 15% van de verkoopprijs van het boek. Beide partijen betalen een servicebijdrage aan bol.com omdat bol.com als tussenpersoon tussen beide partijen fungeert.


De verkoper kan tevens van bol.com een pakketbijdrage van EUR 2,95 ontvangen. Deze pakketbijdrage wordt uitgekeerd als het bestelde boek volgens TNT Post als pakket verzonden dient te worden. Dit is dus afhankelijk van de afmetingen van het boek. De pakketbijdrage is dan ook niet standaard voor de verkoper en is een extra service die bol.com verleent. De verkoper is verder geheel zelf verantwoordelijk voor de verzendkosten.


Mocht je hier nog vragen over hebben, dan kun je contact op nemen met de klantenservice van bol.com via klantenservice@bol.com.


Groeten,


Bol.com

ke
door kevinmanon - Jun 30, 2009 om 22:46
18 Antwoorden / 2 Vragen
0

Ik moet een rekening uitdraaien die ik van Bolcom krijg via de site.


Op deze rekening, die bestemd is voor de koper staat terdege dat het om verzendkosten gaat en niet om servicekosten, Bolcom vraagt altijd 1,95 verzendkosten, dus dat wordt automatisch meegerekend, als het echt om servicekosten gaat is het wel veel boven op de provisie.


Mijn tip voor Bolcom is om het woord verzendkosten dan wel te veranderen op de rekening die uitgeprint moet worden, voor de koper maakt het niet uit, maar voor de verkoper heeft het geen zin om tweedehandsboeken te verkopen via Bolcom.


Samengevat, ik heb een boek van 5,50 verkocht, de koper heeft hier 7,45 voor betaald, ik heb 1,92 aan overgehouden. Ik bedoel maar !!!  (Bolcom heeft hier 3,77 mee verdiend, dat is haast 70% van de vraagprijs)


Groeten Cornelia


 


 

bo
door bolcom - Jul 1, 2009 om 11:20
3 Antwoorden / 0 Vragen
0

Hallo Cornelia,


We zouden je graag verder willen helpen en wat meer uitleg willen geven. Zou je daarvoor je bestelnummer en e-mailadres kunnen sturen naar klantenservice@bol.com met daarbij ook in het kort de vermelding van het probleem? Dan zorgen wij ervoor dat je zo snel mogelijk antwoord krijgt.


Groeten,


Bol.com

ke
door kevinmanon - Jul 1, 2009 om 11:44
18 Antwoorden / 2 Vragen
0

Ik heb al contact gehad met Bol.com over dit bericht, (vorige week), krijg steeds van een ander persoon antwoord en alle antwoorden slaan op hetzelfde maar niet op mijn vraag, (robotjes? antwoorden die al klaar staan om verzonden te worden) daar wordt je ook niet wijzer van)


Nummer heb ik in mijn email, (lijkt mij niet handig om het nu op te schrijven) dit had ik ook al afgesloten totdat jullie weer reageerden, het enige wat ik nog te zeggen heb is dat jullie dan toch beter moeten aangeven op de rekening naar de koper (die ik moet printen) dat het om servicekosten gaat en niet om verzendkosten want met dit antwoord kom je er wel heel makkelijk vanaf.


Groeten Cocky

kenwel2
door kenwel2 - Jul 1, 2009 om 11:58
1574 Antwoorden / 13 Vragen
0

@Bol.com: Nu verteld u hier zomaar eventjes, dat die 1,95 'service' kosten zouden zijn! Op uw site staat toch heel duidelijk de volgende tekst vermeld:


U bepaalt de verkoop- prijs. Bij verkoop zijn de verzendkosten voor uw rekening en bij het vraagtekentje staat nog de volgende tekst:


Bij pakketten die niet door de brievenbus passen krijgt u van bol.com een pakketbijdrage van 2,95


Het wordt tijd, dat jullie eens met z'n allen om tafel gaan zitten, en eens praten moeten, compleet met jullie managers! Wat is het nu?


Verrzendkosten, sevicekosten, winstmaken! Het is te zot voor woorden...Bol.com pakt zo wel flink wat meer winst...dat noemen ze de klant 'uitpersen' denk daar met z'n allen eens goed over na: Bol.com moet die 1,95 geven aan de verkopende partij, als tegemoetkoming en als service naar de klant toe, dat zou veel netter van Fa. Bol.com zijn, denk daar maar eens goed over na!


Gr. Henri (Verkoopt GEEN boeken op zo'n manier.)

ke
door kevinmanon - Jul 1, 2009 om 12:40
18 Antwoorden / 2 Vragen
0

Hoi Henri


Met jou kan ik praten, ik heb dan ook mijn boeken direct van de site gehaald, ik gooi ze dan liever weg, dan ze op zo'n manier te verkopen. Het zijn inderdaad praatjes, ze beroepen zich steeds op de voorwaarden, maar daar hoef je het niet mee eens te zijn, dus doe ik geen zaken meer met Bolcom (alleen nieuwe boeken koop ik nog)


Ik heb ook eens een equette ingevuld hoe het verloop was gegaan bij Bolcom, ik zou dan een bon krijgen van 1,95 voor de volgende zending, de verloopdatum was al verstreken toen ik hem aangeboden kreeg, heb ik direct op gereageerd, maar daar hoor je niks op, maar ik stop er nu mee ik ben er klaar mee !!


Groeten Cocky

kenwel2
door kenwel2 - Jul 1, 2009 om 12:47
1574 Antwoorden / 13 Vragen
0

Hallo Cornelia, gelijk heb je! Hoop dat Bol.com deze berichtjes ook even oppikt, en eens aan de leidinggevenden  doorgeeft. Althans, degene die hier namens Bol.com heeft gereageerd, maar denk, (zoals dat in veel gevallen gaat) , dit niemand door durft te spelen aan de grote(re) jongens, bang voor hun baantje etc....


Maar goed, u heeft een eigen konklusie getrokken, alsook ikzelf...


Gr. en succes verder met de verkoop van uw boeken, elders dan..


Henri

bo
door bolcom - Jul 1, 2009 om 12:55
3 Antwoorden / 0 Vragen
0

Hallo,


Wij nemen uw klachten zeer serieus en zullen deze dan ook behandelen. Wij zullen dit doorspelen naar de betreffende personen binnen de organisatie.

Mocht u in het vervolg een probleem hebben met een levering van bol.com, dan verzoek ik u om contact op te nemen met de klantenservice van bol.com: klantenservice@bol.com.


Groeten,


Bente

kenwel2
door kenwel2 - Jul 1, 2009 om 13:09
1574 Antwoorden / 13 Vragen
0

@Bol.com: Hartelijk dank voor Uw terugmelding, en hoop dat wat ik als suggestie heb gegeven, betreffende de 1,95 aan verzendkosten, dit als tegemoetkoming aan uw klanten te gaan geven, als korting dan, bij ELK verkocht 2e hands boek via jullie website, dan ook werkelijkheid kunnen laten gaan worden, het zal veel mensen verheugen, en, u verkoopt daarmee beter...m.i althans.


Ik wens U nog een Prettige dag, en succes met Uw voornemens, goed dat U het doorgeeft aan Uw leidinggevenden, prima!


Gr. Henri


 

ke
door kevinmanon - Jul 1, 2009 om 13:17
18 Antwoorden / 2 Vragen
0

Ik sluit me hier aan bij Henri en hoop van Bolcom toch nog te horen hoe het verloop is gegaan met het bespreken van dit probleem, het is niet alleen mijn probleem maar voor velen die ook tweedehandsboek verkopen via Bolcom.


Groeten Cocky

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Mikske10
Mikske10 - May 15, 2024 om 16:07
Winkels & webshops

Webwinkel

Ik heb dinsdag 7 mei 2024 een tafellamp besteld.
Ik heb een bevestigingsmail van Bol.Com ontvangen.
De lamp zou de dag erna, maar uiterlijk 10 mei bezorgd worden.

Nu blijkt na diverse keren bellen met Bol.com., dat er iets fout is gegaan bij het verzenden. 
Bol.com belde mij hierover terug en ze konden niks anders dan mijn bestelling annuleren en dan zou ik de lamp g ... Lees meer

wi
witteke - May 16, 2024 om 12:47
Geldzaken & recht

Sns 2008 afschrift

Mijn stiefmoeder is overleden
En nu beginnen dus de problemen,ik heb een hele lieve stiefzus trouwens
Mijn vader is sinds 2008 dood
En om een heel lang verhaal kort te maken,mijn erfdeel gaat over wat er op 2008 op de rekening van mijn vader en zijn vrouw stond op het moment van overlijden,volgens hun testamenten
Dat moet nu dus verrekend worden

En we gaan er echt ge ... Lees meer

Fr
Fred Mennen - Apr 17, 2024 om 13:07
Geldzaken & recht

Post.NL geeft je geen mogelijkheid om je Post.NL afhaalpunt te wijzigen. Dit wor

Wanneer je een pakket ontvangt via Post.NL kun je alleen je afhaalpunt wijziggen bij de bestelling.
Als ontvanger kun je niet via de Post.NL App en de Klantenservice niet je afhaalpunt van Post.NL bepalen.
Post.NL doet dit voor jou en wel via je postcode.
Als ontvanger kun je dat niet zelf bepalen.
Wel bij het plaatsen van je bestelling bij de verzender.
Je mag dus als ont ... Lees meer