Verzendkosten Wehkamp
Geacht panel,
Ik ben al heel lang klant bij Wehkamp in Zwolle. Tot mijn verbazing zag ik bij de laatste bestelling, dat de verzendkosten € 5,95 zoals altijd waren, maar daar onder stonden ook nog kosten voor achteraf betalen. Ik krijg altijd een acceptgiro van de firma Wehkamp en betaal via internet dus ik vind dit niet redelijk. Je kunt natuurlijk met de bestelling meteen betalen, maar als de kleding niet past en ik het terug stuur zouden ze mij dus mijn geld terug moeten betalen. Dit is voor hun toch veel meer werk.Ook de bezorger vindt het raar zei hij.
Graag hoor ik uw commentaar. Bij voorbaat dank
Marann,
onderstaand bij de aanvullende algemene voorwaarden van Wehkamp:
"Betalen
U betaalt ineens en ontvangt bij of na de
levering een rekening. Het totaalbedrag,
verminderd met eventuele retouren, moet u
vóór de vermelde uiterste datum betalen. U
kunt hiervoor gebruik maken van een van de
volgende betaalwijzen:
betalen met de acceptgirokaart;
betalen met een eenmalige
incassomachtiging. Dit kan via
wehkamp.nl of via de Betaaltelefoon® 038
- 4 264 345;
betalen via internet bankieren, kies de
optie ‘acceptgiro’;
betalen met iDEAL. U kunt dan direct
tijdens het bestelproces de betaling
afhandelen met uw eigen bank.
Voor achteraf betalen worden kosten in
rekening gebracht."
Dit is de verklaring.
Voor zover ik me kan herinneren is er al een topic hierover. Volgens mij bij discussies. Gebruik de zoekfunctie.
Ook op het Tros Radar forum las ik een topic hierover.
Een belachelijke regeling.
[quote=sonjaatje schreef op woensdag 15 dec 2010, 15:33]Voor zover ik me kan herinneren is er al een topic hierover. Volgens mij bij discussies. Gebruik de zoekfunctie.
Ook op het Tros Radar forum las ik een topic hierover.
Een belachelijke regeling.
Ben ik niet met je eens, er zijn talloze manieren, zoals Ideal, waarmee je kosteloos kan betalen. Eigen keuze zou ik zeggen.
Dat ze de mensen (vooral de vaste klanten) er niet van op de hoogte hebben gesteld is een ander verhaal.
Deze discussie hebben we onlangs ook al gehad. Zal mijn standpunt dus maar herhalen: Nee, het is juist raar dat de verkoper de koopprijs en betalingsrisico moet voorfinancieren. Vroeger werd er wel meer op de pof gekocht, maar dat is niet meer van deze tijd. Je kunt immers ook niet meer bij de bakker een brood halen en later afrekenen. "Boter bij de vis" is het adagium.
Je kunt immers ook niet meer bij de bakker een brood halen en later afrekenen.
Hier in het dorp wel hoor, daar zijn ze niet zo moeilijk.
Maar Wehkamp zal zien dat het ze klanten gaat kosten. De meeste mensen bestellen nl meer maten of artikelen zodat ze thuis rustig een keuze kunnen maken. Moeten ze dit alles vooruit betalen met het idee dat ze ik weet niet hoelang moeten wachten totdat ze hun geld weer terug hebben, dan zullen ze niks meer bestellen.
Bovendien is het voor veel mensen niet haalbaar om alles van tevoren te betalen.
En 7,50 kosten voor een bestelling zullen veel mensen terecht te duur vinden.
........Maar Wehkamp zal zien dat het ze klanten gaat kosten.......
Dat zijn dan waarschijnlijk vaak klanten die anders 'op de pof' kopen, scheelt ze mooi een hoop rente en financiële ellende.
Zullen ook veel klanten zijn die direct betalen (achteraf).
Ik persoonlijk zou het er niet voor over hebben, 7,50 om iets te bestellen.
[quote=sonjaatje schreef op donderdag 16 dec 2010, 10:28] Je kunt immers ook niet meer bij de bakker een brood halen en later afrekenen.
Hier in het dorp wel hoor, daar zijn ze niet zo moeilijk.
Maar Wehkamp zal zien dat het ze klanten gaat kosten. De meeste mensen bestellen nl meer maten of artikelen zodat ze thuis rustig een keuze kunnen maken. Moeten ze dit alles vooruit betalen met het idee dat ze ik weet niet hoelang moeten wachten totdat ze hun geld weer terug hebben, dan zullen ze niks meer bestellen.
Bovendien is het voor veel mensen niet haalbaar om alles van tevoren te betalen.
En 7,50 kosten voor een bestelling zullen veel mensen terecht te duur vinden.
Mwah... niet helemaal hoor. Ik ben ook al jaren klant bij Wehkamp en ik bestel veel artikelen (kleding) ineens. Bijna alle artikelen die ik bestel, bestel ik in meerdere maten en zelfs kleuren, puur om te passen.
Ik krijg de hele stapel met een ontvangstbon erbij en na het passen gaat een dikke 75% of meer retour.
Mijn ervaring is dat Wehkamp vrij vlot is met het verrekenen van de retourgezonden artikelen (er zit voldoende tijd zit tussen de "voorlopige bon" en de uiteindelijke werkelijke nota), zodat ik de werkelijke bon bijna altijd nog voor de vervaldatum ontvang en die gewoon direct per Betaaltelefoon of via Internetbankieren kan voldoen.
De bezorgkosten lijken hoog, maar dat is vooral wanneer je weinig bestelt. Als je net al ik een hekel heb aan kleding zoeken en passen in winkels en winkelen via Internet leuk vindt, is een webwinkel als Wehkamp best okay en valt die € 7,50 best mee.
Ik wil alle mensen bedanken voor uw antwoorden en wil nog even zeggen dat je voor 1 bestelling dus € 5,95 + € 2,50 = € 8,45 kwijt bent. Ik zal dus alleen bij hoge uitzondering nog iets bestellen bij Wehkamp. Het was namelijk makkelijk voor mij omdat ik gehandicapt ben en niet altijd lang kan staan. Bestel wel kleding bij de concurrent! Wens u allen een fijn weekend!
[quote=sonjaatje schreef op donderdag 16 dec 2010, 10:28] Je kunt immers ook niet meer bij de bakker een brood halen en later afrekenen.
Hier in het dorp wel hoor, daar zijn ze niet zo moeilijk.
Maar Wehkamp zal zien dat het ze klanten gaat kosten. De meeste mensen bestellen nl meer maten of artikelen zodat ze thuis rustig een keuze kunnen maken. Moeten ze dit alles vooruit betalen met het idee dat ze ik weet niet hoelang moeten wachten totdat ze hun geld weer terug hebben, dan zullen ze niks meer bestellen.
Bovendien is het voor veel mensen niet haalbaar om alles van tevoren te betalen.
En 7,50 kosten voor een bestelling zullen veel mensen terecht te duur vinden.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Webwinkel
Ik heb dinsdag 7 mei 2024 een tafellamp besteld.
Ik heb een bevestigingsmail van Bol.Com ontvangen.
De lamp zou de dag erna, maar uiterlijk 10 mei bezorgd worden.
Nu blijkt na diverse keren bellen met Bol.com., dat er iets fout is gegaan bij het verzenden.
Bol.com belde mij hierover terug en ze konden niks anders dan mijn bestelling annuleren en dan zou ik de lamp g
...
Lees meer
Liander wil mijn meter vervangen
Ik kreeg vorige week een brief van Liander dat ik mijn huidige goed funtionerende meter voor de stroom moet vervangen vanwege een vage wet .
Ben ik verplicht om dit op te volgen of probeert Liander via druk en halve leugens die nieuwe meter geinstalleerd te krijgen ?
Lees meer
LOQED slim slot
Ik ben in het bezit van een slim slot van LOQED waar ik zeer veel plezier van heb krijg ik zojuist een mailt binnen dat ze genoodzaakt zijn de cloud dienst betaald te maken voor een bedrag van € 4,95 per maand. Mag dit zo maar?!!!
Het slot heb ik uitgekozen gezien de functionaliteiten die er op zitten en dat er geen abonnement op zat en nu wordt er toch een abonnement door je strot gedrukt.
...
Lees meer
Populair in Geldzaken & Recht
Wie is aansprakelijk voor doodbijten hond
Vorige week is het hondje van mijn zus in een paar minuten doodgebeten door een pitbull Die pitbull was ontsnapt uit de tuin van een buurman wiens dochtertje de poort open had laten staan. Mijn zus heeft de buurman aansprakelijk gesteld en 400 euro verlangd om een nieuwe hond te kunnen kopen (haar hondje was nog maar net een jaar oud). Nu wil het geval dat de buurman niet de eigenaar is van de ... Lees meer
Mag mijn huurbaas de woning incl mijn inboedel fotograferen bij het verkopen van de woning?
Mijn huurbaas heeft kenbbaar gemaakt de woning waar ik met mijn vriendin 3 jaar woon, te willen verkopen.
Nu wil ze ook foto's komen maken voor op internet, terwijl er al oude foto's zijn van toen hun hier nog woonde.
Deze woning heeft toen namelijk al eens te koop gestaan.
Ik vroeg mij af of dit zomaar mag en wat mijn rechten zijn. Zelf heb ik dit liever niet ivm privacy.
...
Lees meer
Gesjoemeld met mijn uren
Hallo allemaal,
Ook ik heb een vraag die ik graag wil stellen.
Afgelopen 2 en half jaar ben ik dienst geweest bij een groot bedrijf in de detailhandel. Nu ben ik de afhelopen maand helaas in de ziektewet beland en heb ik besloten om afscheid te nemen en ergens anders te gaan werken. Nu heb ik mijn laatste loonstrook ontvangen waar op staat dat ik in mijn ziektewet verlof uren heb staan e
...
Lees meer