da
door dagous Sep 17, 2009 om 19:23
Geldzaken & recht

Visa card Fraude

Ik heb vorige week ontdekt dat er in februari misbruik is gemaakt van mijn visa-card die door Laser Cards is uitgegeven. Er zijn uitgaven mee gedaan om vliegtickets mee te betalen vanuit londen en in Azie. Ik heb deze transacties echter nooit gemaakt. De kaart is nog steeds in mijn bezit, dus het is ook geen gestolen kaart !! Na melding van de Fraude bij Laser Cards kreeg ik een brief thuisgestuurd waarin staat vermeld dat ik zelf nalatig geweest ben door niet in maart mijn rekeningafschrift van februari te bekijken, en dus zelf verantwoordelijk ben voor deze kosten. Aangezien ik de VISA card alleen in noodgevallen gebruik, en er erg weinig uitgaven mee doe, ook niet via internet, heb ik deze inderdaad pas na thuiskomst van onze zomervakantie (omdat ik getankt had met de kaart) bekeken. Ik ben het niet eens met de stelling van Laser Cards dat het mijn " eigen schuld"  is. Tenslotte krijg ik ook geen rekeningoverzichten thuisgestuurd, maar een (door mail als SPAM beoordeeld) mailtje met een link naar een online rekeningoverzicht. Heeft iemand hier ervaring mee? Kan iemand mij verder helpen, en aangeven welke stappen ik kan ondernemen om toch nog het niet door mij besteedde geld terug te krijgen?

3345 5 Rapporteer

ve
door verwijderd - Sep 17, 2009 om 19:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het bellangrijkste is wat staat hier over de voorwaarden bij visa kaart staat hier in dat u binnen een bepaalde tijd u afschrif moet controleren en krijgt u deze dus ook toe gestuurd de verplichting omdat via het inter zopu moeten is dus voor beoaalde personen niet haalbaar omdat zij dus geen internet hebben lijk mij toch een belangrijk punt om dit dus met de visa onderneming op te nemen.

Sukses Valerius

ve
door verwijderd - Sep 17, 2009 om 20:31
0 Antwoorden / 0 Vragen

Vervolg:

Artikel 7 - Aansprakelijkheid
7.1 De Maatschappij is niet
aansprakelijk voor gebreken aan de door de Leverancier verkochte c.q.
geleverde goederen en/of diensten of voor
andere tekortkomingen in
de nakoming door de Leverancier van de overeenkomst met de
Rekeninghouder, dan wel indien de Rekeninghouder
ontevreden is over
de verkochte c.q. geleverde goederen en/of diensten. De Rekeninghouder
zal dergelijke klachten alleen tot de betreffende
Leverancier kunnen
richten en diens betalingsverplichtingen jegens de Maatschappij als
vermeld in de Overeenkomst zullen ongewijzigd blijven.
De Rekeninghouder kan zich jegens de Maatschappij niet beroepen op korting of verrekening.
7.2
De Maatschappij is niet aansprakelijk voor schade als gevolg van
buitengebruikstelling of storing van het Elektronisch betalingsverkeer
of het
door welke oorzaak dan ook niet, niet tijdig en/of onvolledig
gebruik kunnen maken van de (faciliteiten van) de Creditcard, noch is
de Maatschappij
gehouden om enige transactie op de Rekening te boeken indien de Leverancier weigert de Creditcard te accepteren.
7.3
In geval van niet-naleving van de Overeenkomst door de Rekeninghouder
is de Maatschappij gerechtigd de door haar als gevolg daarvan
geleden
of te lijden schade, anders dan de schade als gevolg van het niet of
niet tijdig nakomen van de betalingsverplichtingen, te verhalen op de
Rekeninghouder.
Hieronder is onder meer begrepen schade als gevolg van het niet of niet
tijdig doorgeven van wijzigingen als bedoeld in artikel
13.5.
7.4.
Ten aanzien van het Uitstaand Saldo zal de Rekeninghouder zich houden
aan het door de Maatschappij overeenkomstig haar administratie aan
de
Rekeninghouder verstrekte Rekeningoverzicht, welke opgave tegenover de
Rekeninghouder tot volledig bewijs zal strekken, behoudens het
recht
van de Rekeninghouder om tegenbewijs te leveren. Indien de
Rekeninghouder de inhoud van het Rekeningoverzicht (deels) betwist, op
andere
gronden dan genoemd in artikel 7.1, dient de Rekeninghouder dit zo
spoedig mogelijk, maar in elk geval binnen 30 (dertig) dagen na
de
datum van dat Rekeningoverzicht schriftelijk aan de Maatschappij
kenbaar te maken. De Maatschappij zal na ontvangst van de klacht een
onderzoek
instellen. Indien en nadat de Maatschappij de klacht terecht heeft
bevonden zal zij het bedrag crediteren. Indien de Rekeninghouder
het
Rekening-overzicht niet binnen 30 (dertig) dagen heeft betwist, geldt
de inhoud van het Rekeningoverzicht als door de Rekeninghouder te zijn
goedgekeurd, onverminderd het recht en de plicht van de Maatschappij om na deze termijn eventuele (reken)fouten te herstellen.
7.5
Voor verschillende producten kan de Maatschappij verschillende
Rekeningoverzichten (met verschillende periodes waarop zij betrekking
hebben)
hanteren. De Maatschappij kan voor een Rekeningoverzicht kosten in rekening brengen.

Denk dat ze zich beroepen op art. 7.4!!

Met vr.gr.

ve
door verwijderd - Sep 17, 2009 om 20:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

@dagous

Zou in ieder geval info ophalen bij een Juridisch Loket.

Klik hier   < bellen/mailen/langsgaan

In februari is er misbruik van de kaart gemaakt en je komt er nu pas achter, en in de tussen-tijd? Is inmiddels 7 maanden geleden. Mogelijk kan dat je opbreken. Neem aan dat als de kaart is 'overgenomen' er méér betalingen mee zouden zijn verricht. Ik geloof je verhaal, maar toch ... 2x een ticket en that's it? En nalatig geweest? Ik ga ook niet elke dag de bankrekening controleren of ik niet geript ben. Ik vind dat een kul stelling.

Wens je succes om alsnog je geld terug te krijgen.

ve
door verwijderd - Sep 17, 2009 om 22:16
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo,

Klachtenprocedure
Als u niet tevreden bent over de dienstverlening van Laser Cards kunt u schriftelijk een klacht
indienen. Uw klacht wordt dan in behandeling genomen door de afdeling Consumentenservice,
Postbus 3369, 5203 DJ ‘s-Hertogenbosch. Mocht het probleem niet naar uw tevredenheid
worden opgelost, dan kunt u contact opnemen met de onafhankelijk geschilleninstantie
waarbij Laser Cards is aangesloten: Klachteninstituut Financiële Dienstverlening, Postbus
93257, 2509 AG Den Haag, www.kifid.nl.

Artikel 6 - Diefstal, verlies, misbruik e.d. van de Creditcard
6.1 De Rekeninghouder dient de aan hem door de Maatschappij uitgereikte bescheiden, waaronder begrepen de Creditcard, de daarop vermelde
gegevens en verdere documentatie, zorgvuldig te bewaren en is aansprakelijk voor elk gebruik daarvan. Indien de Creditcard wordt gebruikt
voor transacties via internet, zal de klant maatregelen treffen om (elektronisch) misbruik (door derden) te voorkomen. Alle volgens de administratie
van de Maatschappij aan de Rekeninghouder verstrekte bescheiden als hiervoor bedoeld, worden geacht door hem te zijn ontvangen,
niettegenstaande het recht van de Rekeninghouder om tegenbewijs te leveren.
6.2 De Rekeninghouder zal verlies, diefstal, misbruik, vervalsing, vernietiging of andere omstandigheden met betrekking tot de Creditcard en/of
Pincode die kunnen leiden tot enige schade zo snel mogelijk na ontdekking respectievelijk nadat hij dit redelijkerwijs had kunnen of behoren te
ontdekken, telefonisch melden bij de Maatschappij, gevolgd door een schriftelijke bevestiging, alsmede aangifte doen bij de politie. De Rekeninghouder
verstrekt een kopie van het proces-verbaal van aangifte aan de Maatschappij. Tot deze melding aan de Maatschappij is de Rekeninghouder
aansprakelijk voor alle uitgaven, kosten en schade als gevolg van gebruik of misbruik van de Creditcard. De Rekeninghouder is altijd
aansprakelijk indien sprake is van opzet, schuld, nalatigheid of een transactie verricht met de Pincode.
De in dit lid bedoelde aansprakelijkheid vervalt indien naar het oordeel van de Maatschappij blijkt dat bij het verrichten van een transactie gebruik
is gemaakt van een andere handtekening dan op de Creditcard is vermeld.
6.3 De Rekeninghouder dient zich te houden aan alle aanwijzingen van de Maatschappij om schade als gevolg van het bepaalde in artikel 6.2 te
voorkomen dan wel te beperken.

ve
door verwijderd - Sep 19, 2009 om 07:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

toen er bij mij een vreemde uitgave gedaan was via mijn visa card (ohra visa card) werd ik meteen gebeld en gevraagd of ik een nadere toelichting wilde geven. toen bleek dat ik er niet verantwoordelijk voor was werd het bedrag meteen terug gestort.