bo
door bornsol Sep 5, 2014 om 12:14
Geldzaken & recht

Vliegvertaging

Hallo ,ondanks boekte wij een vliegvakantie vertektijd 07uur toen wij de tickets kregen was de vertrektijd 1600uur,kunnen wij ondanks de voorwaarden waarin staat dat de vliegtijden kunnen veranderen een vertragings-claim indienen en hebben wij een kans van slagen,deze indek methode wordt steeds meer toegepast,passagiers worden steeds meer als levende bagage beschouwd

535 5 Rapporteer

tenormin
door tenormin - Sep 5, 2014 om 13:20
16836 Antwoorden / 108 Vragen

Nee, er valt niet te claimen, toestel vertrekt 'gewoon' later; en de voorwaarden weet u zelf al. M.a.w. er valt niets te 'halen'.

bo
door bornsol - Sep 5, 2014 om 13:45
133 Antwoorden / 35 Vragen

[quote=tenormin schreef op vrijdag 5 sep 2014, 13:20]Nee, er valt niet te claimen, toestel vertrekt 'gewoon' later; en de voorwaarden weet u zelf al. M.a.w. er valt niets te 'halen'.

pi
door pieterwolters - Sep 5, 2014 om 14:19
3610 Antwoorden / 0 Vragen

In dit geval is er geen sprake van een vertraging. Dat zou wel het geval zijn als je een reguliere lijnvlucht had geboekt die om 0700 hoort te vertrekken maar uiteindelijk pas om 1600 de lucht in gaat.

edrick3
door edrick3 - Sep 5, 2014 om 14:58
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo bornsol,

.....,kunnen wij ondanks de voorwaarden waarin staat dat de vliegtijden kunnen veranderen een vertragings-claim indienen......
Ja, dat kun je wel doen, maar .....
.....hebben wij een kans van slagen.....
Nee, totaal niet!

De 1e en laatste dag wordt altijd als reisdag gezien, ongeacht het tijdstip van vertrek.
Zoals het dus ook in de reisvoorwaarden staat.

Lees de info hier.

Fijne vakantie!

pi
door pieterwolters - Sep 5, 2014 om 15:02
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Het is hier al vaker aan de orde gekomen, maar als je volledige controle wilt hebben moet je gewoon lijnvluchten boeken. Dan weet je precies hoe laat je vliegt. Voor het geld hoef je dat tegenwoordig ook niet meer te laten.