jc
door jcaspers Oct 19, 2005 om 19:06
Geldzaken & recht

Vloer en legkosten via internet

Een kennis van me heeft een vloer besteld via internet en daarbij het leggen. Door onduidelijkheid dacht zij dat de legservice+ plinten betekende, dat dit één bedrag was. Bovendien heeft zij het aantal m2 van de ruimte opgegeven, en wist niet, of dacht dat verlies hierbij gerekend zou worden. Uiteindelijk werd vloer met ondervloer. zonder plakplinten geleverd. De leggers kwamen, dit ging niet vlekkeloos, en zij kwamen uiteindelijk plinten en vloer tekort. Bovendien werd er gezeurd over meubelen die in huis stonden, nergens in de AV staat dat deze weg moeten zijn en zij heeft enkele keren gebeld, mondeling is toegezegd dat de leggers wel even kunnen helpen de meubels te verzetten. De leggers leken misbruik te maken en wilde extra geld terwijl zij slechts een halve dag bezig zijn geweest, de baas denkt een hele dag. Al met al een rampzalige ervaring.


Wat gelegd is is okay na alle bangmakerij dat de betonvloer niet goed zou zijn.


Ze heeft betaald voor het leggen van de vloer en het plakken van de plinten.


Mag en kan ze er nu op staan dat de leggers terug komen om hun karwei af te maken? Mevrouw koopt juist een vloer en legservice inclusief om dit als een geheel goed af te krijgen. Nu zit ze nog in de troep, aan twee kanten in huis is het laminaat niet af en de plinten zijn niet gedaan.


Samengevat; er is betaald voor het leggen en plakken van plinten voor 38 meter vloer


er was echter een tekort besteld, meedenken is er duidelijk niet bij


Kan zij de leggers terug laten komen?

564 3 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

scroogy
door scroogy - Oct 19, 2005 om 22:31
367 Antwoorden / 20 Vragen
0

Als er een vloer gelegd moet worden kon zij toch wel aannemen dat het beter opschiet als de ruimte leeg is, de leggers gaan er niet vanuit dat ze meubels moeten verplaatsen. Er mag daar wel wat extra's voor gegeven worden maar ze mogen het niet eissen.


Is er rekening mee gehouden dat 2 man een halve dag gelijk is aan 1 man een hele dag ?


Natuurlijk kan zij de leggers terug laten komen als het tekort aan materiaal is aangevuld (of brengen ze dat mee ?). Houd er wel rekening mee dat het afmaken van de vloer een kleiner klus is dan het leggen van een hele vloer en de leggers zullen dan ook in een "overgebleven uurtje" moet afspreken. 


Als zij de leggers terug laat komen zal haar dat ook extra kosten, zij heeft zelf te weinig gemeten.


 

td
door tdejonge - Oct 22, 2005 om 17:52
1 Antwoorden / 0 Vragen
0

1. Er kan mijns inziens aannemelijk gemaakt worden dat het tekort ook een fout is van leverancier en legservice


2.Er is telefonisch toegezegd dat meubelen in huis aanwezig mochten zijn, ook mondelinge toezeggingen zijn rechtsgeldig. In de AV staat niets hierover, daar kan naar verwezen worden


3. Als betaald is voor het leggen van de vloer, dan dient dit ook naar behoren uitgevoerd te worden, of ze dit nu in 1 of 2 dagen doen


4. Als de ondervloer niet goed zou zijn is het aan de zaak die garantie verleent, om hier voor een passende oplossing te zorgen, dit kan bijvoorbeeld zijn een andere ondervloer oid. Dit moet in onderling overleg plaatsvinden


 


Scroogy, je hebt ongelijk betreffende " kon zij toch wel aannemen dat het beter opschiet als de ruimte leeg is'" mevrouw heeft hierover namelijk contact gehad, het gaat niet over het al dan niet beter opschieten


Punt 2 doet er niet toe: is er rekening mee gehouden dat 2 man een halve dag gelijk is aan 1 man een hele dag ? want er is betaald voor het leggen van  x m2 vloer, of ze dit nu in 1 uur doen met 6 man of 3 dagen alleen. Als dit niet genoemd is in de AV, je kunt als klant wel aangeven dat het aannemelijk is dat dit in 1 dag uitgevoerd zal worden.


zij heeft NIET zelf te weinig gemeten, zij heeft het opp. doorgegeven en de zaak en het legbedrijf hebben haar niet gewezen op het verlies dus het is aannemelijk te maken dat een klant dan tekort besteld.


Mr de Jong


 


 


 

ma
door mark1962 - Oct 23, 2005 om 17:31
11 Antwoorden / 12 Vragen
0

Al met al is weer duidelijk;


Zorg dat alle afspraken duidelijk op papier staan!! Mondelingen afspraken zijn rechtgeldig maar o zo moeilijk te bewijzen als je alleen staat. Een mailtje of briefje naar diegen met wie je in zee gaat met de gemaakte afspraken voorkomt een hoop tramelant achteraf.


succes.


Mark

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

wi
witteke - Oct 5, 2024 om 22:45
Elektronica & tv

Filmbox bij kpn

Ik kreeg een mail van KPN dat filmbox nu bij hun op kanaal 50 zit,natuurlijk meteen gaan kijken,maar het werkt nog niet
Me wel afgevraagd,moet je hier nu extra voor gaan betalen?
Net zoals bij netflix?
Voor mij heel onduidelijk,want daar heb ik geen zin in,heb al 4 van dit soort,gewoon betaald Lees meer

MartinnitraM
MartinnitraM - Oct 2, 2024 om 15:17
Huishouden & energie

Ben ik verplicht mee te doen aan steekproef Enexis gasmeter?

Een onduidelijke brief gekregen van Enexis om mee te doen aan een steekproef. Deze steekproef stelt vast of mijn gasmeter betrouwbaar meet. Ben ik verplicht daar aan mee te doen en een hele middag thuis te moeten wachten op een monteur van weer een ander bedrijf ? Dus een vrije dag te moeten opnemen hiervoor ? Lees meer

da
daan.s - Mar 15, 2024 om 12:21
Elektronica & tv

Neato robotstofzuiger gekocht bij Albert Heijn, binnen garantie onbruikbaar. Wie is er verantwoordelijk?

Wij hebben Maart 2023 bij Albert Heijn een Neato D8 gekocht voor €199,-. Mooi ding, werkte goed tot een paar weken geleden de app niet meer opstart en verbinding kan maken. Resultaat > stofzuiger kun je niet meer instellen of aanzetten via de app. Na wat onderzoek lees ik dat Neato falliet is. Hij gaat nog wel aan en uit maar uiteindelijk heb je toch de app nodig om de robot in te stellen om ... Lees meer