Ms
door Mseb Sep 28, 2018 om 15:25
Geldzaken & recht

Vodafone en Ziggo

Beste,

Onlangs heb ik een abonnement afgesloten bij Vodafone. De reden hiervan was dat mijn huidige contract bij een andere provider toch afliep en dat de combinatie met Ziggo wel interessant voor mij was. Nu heb ik telefonisch contact gehad met Vodafone en daar werd mij verteld dat mijn huidige abonnement bij Ziggo voldeed aan de eisen om aanspraak te kunnen maken op de extra's zoals een gratis zenderpakket.Ik heb dit toen expliciet gevraagd.

Omdat er problemen waren met het activeren van de simkaart heb ik contact gehad met de klanten service van Vodafone. Ik heb daar gelijk nagevraagd wanneer ik kon kiezen welk extra zenderpakket ik wilde hebben, volgens hen zou dit dezelfde maand nog gebeuren.

Ik kon op Mijnziggo nog steeds niet kon kiezen voor dit extra zenderpakket, dus heb ik contact gehad met de klaten service van Ziggo. Daar werd mij verteld dat mijn abonnement NIET voldeed en dat ik dus geen extra zenderpakket krijg. Bij Ziggo gaven ze mij het advies om contact op te nemen met Vodafone en dat ik dan mijn contract kon laten opzeggen wegens foutive voorlichting.

Aangezien het tot 2x toe telefonisch was toegezegd door Vodafone, lijkt mij dit lastig te bewijzen. Ik heb niets op papier staan. Hebben jullie tips wat ik zou kunnen/moeten doen?

4956 9 Rapporteer

sjjoppy
door sjjoppy - Sep 28, 2018 om 15:48
7210 Antwoorden / 3 Vragen

Misschien nog eens via dit formulier contact opnemen, u wordt dan teruggebeld en kan rustig uw verhaal doen.
https://www.ziggo.nl/klantenservice/abonnement/contact/formulier/

Ge
door Genee - Sep 28, 2018 om 16:13
1509 Antwoorden / 1 Vragen

u zou eens kunnen kijken bij Veel gestelde vragen onder Wat zijn de voorwaarden voor de gratis extra’s of uw abonnementen voldoen voor dat extra zenderpakket.
https://www.ziggo.nl/vodafone/meervoorjou/

Gr
door Grunn1 - Sep 28, 2018 om 16:25
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Ik weet het maar achteraf is makkelijk praten. Waarom telefonisch vragen als de voorwaarden voor gratis extras duidelijk op de site van Vodafone en Ziggo vermeld staan? Voorkom je het welles nietes verhaal wat er telefonisch gezegd zou zijn en wie er gelijk heeft. De voorwaarden op de site zijn juist en wat er telefonisch afgesproken wordt moet schriftelijk of per mail bevestigd zijn wil je zekerheid hebben.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Sep 28, 2018 om 17:04
16885 Antwoorden / 202 Vragen

U heeft een probleem met Vodafone en doet navraag bij Ziggo?
Dat zijn m.i.nog steeds verschillende bedrijven en uw probleem zal dus echt door Vodafone opgelost moeten worden.
'Handig' dat men bij Ziggo probeert uw overeenklomst bij Vodafone te doen ontbinden.
Het lijkt er bovendien op dat men bij Ziggo volstrekt ten onrechte meldt dat uw overeenkomst/abonnement niet zou voldoen om een extra zenderpakket te hebben. Dat lijkt mij meer op foiute / valselijke voorlichting om klanten te behouden.

luci_1960
door luci_1960 Sep 28, 2018 om 19:41
3 Antwoorden / 1 Vragen

Nee hoor ze zijn samen gegaan en als je bij ziggo alles in 1 hebt dan krijg je van vodafone extra's erbij.

heremietkreeft
door heremietkreeft Sep 28, 2018 om 21:59
16885 Antwoorden / 202 Vragen

Nogmaals: zij werken samen m.b.t. het vaste en mobile nrt. Lees de informatie via de link die ik gaf nog eend goed. Zo stsat het nu op inet.

Boesta
door Boesta Oct 1, 2018 om 14:37
27 Antwoorden / Vragen

@GERRITALTENA,

Complete nonsense!

Het zijn niet 2 verschillende bedrijven maar 1 bedrijf dat (nu nog) opereert onder 2 namen. ZIGGO zet alle mobiele telefoonklanten om naar Vodafone. Dat zij zoals u dat noemt "foute / valselijk voorlichting geven om klanten te behouden" is complete nonsense!

heremietkreeft
door heremietkreeft - Sep 28, 2018 om 17:07
16885 Antwoorden / 202 Vragen

Herstel, ik zie nu dit: https://www.vodafone.nl/ziggo/ maar ik laat het antwoord staan omdat men wel samenwerkt maar het toch nog twee bedrijven zijn.
De samenwerking betreft tot op heden alleen samenwerking tussen mobiel en vast (telefoon)netwerk.

Opvallend blijft dat men aangeeft het abonnement bij Vodafone te doen annuleren wegens foutieve info.

panter22
door panter22 - Sep 28, 2018 om 19:01
6599 Antwoorden / Vragen

Heb je die andere extra's dan wel gekregen?
Voor de extras heb je bij Ziggo tv en vast internet nodig.
Wat je moet doen is er voor zorgen dat je aan de eisen voldoet.

heremietkreeft
door heremietkreeft Sep 28, 2018 om 22:00
16885 Antwoorden / 202 Vragen

Bij Vodafone. Daar gaat het over. Nieuw abonnement bij Vodafone en niet bij Ziggo.

Gr
door Grunn1 Sep 28, 2018 om 22:29
1427 Antwoorden / 18 Vragen

@gerrit, wat panter schrijft is correct.

tijger1
door tijger1 Sep 28, 2018 om 23:05
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@gerrit. U snapt er niets van.

marita5
door marita5 - Sep 29, 2018 om 06:43
11534 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Mseb ,

Non-stop gratis extra’s

Heb jij digitale TV en internet (snelheid minimaal 30 Mbps) van Ziggo? En op hetzelfde adres minimaal één van deze abonnementen: Start, Red, Smart, Scherp of Black? Dan krijg je van ons iedere maand non-stop gratis extra’s!

De gratis extra’s gelden voor alle klanten met een geselecteerd abonnement voor vast internet en digitale TV van Ziggo en een geselecteerd mobiel abonnement van Vodafone. Deze abonnementen moeten op hetzelfde Nederlandse adres geregistreerd staan.

De geselecteerde abonnementen van Vodafone:

  • Minimaal één Start, Red, Smart, Scherp of Black abonnement (de € 5 korting geldt alleen op Red, Smart en Black abonnementen aangesloten of verlengd op of na 18 april 2017)
De geselecteerde abonnementen van Ziggo:
  • Een abonnement voor vast internet voor consumenten van Ziggo met een internetsnelheid van minimaal 30 Mbps (waaronder Connect Start, Complete en Max)
  • Een abonnement voor Digitale Televisie voor consumenten van Ziggo met een Ziggo CI+ Module of een Ziggo Mediabox (waaronder Play Start, Complete en Max)
Bekijk de voorwaarden voor non-stop gratis extra’s (PDF)

Wat zijn de voorwaarden voor de gratis extra’s? klik op de rode regel , lees benedenaan veelgestelde vragen .

Ziggo Webcare
door Ziggo Webcare - Sep 29, 2018 om 10:02
78 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo MSEB,

Wat ontzettend vervelend dat je de dupe bent geworden van dit touwtrekkerij. Laten we samen eens kijken of we hier uit kunnen komen.

Kan je mij via een mail naar het volgende adres webcaresupport@vodafoneziggo.com het volgende kunnen beantwoorden?

Wat is je Ziggo klantnummer?

Welk abonnement heb je bij vodafone afgesloten?

En voor welk 06 nummer heb je dit afgesloten?

Vermeld in je mail ook even deze link: https://kassa.bnnvara.nl/vraag-beantwoord/vraag/geldzaken-recht/vodafone-en-ziggo Zodat we het topic makkelijk kunnen vinden.

Met deze gegevens ga ik kijken of ik een antwoord kan vinden op je vraag? Heb ik recht op de gratis extra's en zo niet wat zijn mijn mogelijkheden.

Alvast bedankt.

Alex van Ziggo

ha
door harrybre - Oct 2, 2018 om 13:57
240 Antwoorden / Vragen

Gewoon een schotel plaatsen, liefst met zowel 28.5 O ( veel Britse zenders) als 19,2 O ( m.n. de Duitse zenders). Betere kwaliteit +VEEL meer programma's en.. gratis.