b.
door b.hagen Dec 21, 2009 om 11:37
Geldzaken & recht

Vooruitbetaling lidmaatschappen

Het stoort mij mateloos dat contributies en premies steeds eerder (in oude maand/jaar) worden afgeschreven.VOORBEELDEN:
ANWB - reeds 16 december
Univee - 27e van de maand. Kunt u hier aandacht aan geven ? DANK

4286 14 Rapporteer

stacey
door stacey - Dec 21, 2009 om 11:54
10352 Antwoorden / 12 Vragen

Is niet zo bijzonder, je diend (veelal) vooruit te betalen bij dit soort dingen...........
zelfde geldt voor energie, zorgverzekering en huur.

Dat ANWB het nu 16 december doet is wellicht noodzakelijk om er zeker van te zijn dat ze het voor 1 januari ook echt binnen hebben, verwerking van betalingen stopt of vertraagd na 20 december bij de banken veelal.

stacey
door stacey - Dec 21, 2009 om 11:55
10352 Antwoorden / 12 Vragen

Dit soort dingen (oa vooruitbetaling) staat overigens ook altijd geregeld/te lezen in de algemene voorwaarden, waarmee je accoord gaat als je iets afsluit..........

b.
door b.hagen - Dec 21, 2009 om 12:11
1 Antwoorden / 1 Vragen

Bij vooruitbetaling bedoel ik de1e of 2e van de maanden NIET DE VORIGE MAAND.
Dat bedoek ik met vooruitbetalen !
Ik bedoel: is het de moeite om hier aandacht aan te besteden?

stacey
door stacey - Dec 21, 2009 om 12:25
10352 Antwoorden / 12 Vragen

---Bij vooruitbetaling bedoel ik de1e of 2e van de maanden NIET DE VORIGE MAAND--

In December betalen zodat het 1 Januari ook echt op Hun rekening staat IS vooruitbetalen................verwerking duurt enkele dagen dus moet altijd in vorige maand om 1e van de maand rond te zijn.
1 of 2e van Januari betalen is dus niet vooruit, maar feitelijk al te laat.

En Nee, verwacht niet dat Kassa hier Ooit aandacht aan gaat besteden omdat hier Niets ongewoons aan is, en dit geldt overal ook al jaren zo.........

stacey
door stacey - Dec 21, 2009 om 12:34
10352 Antwoorden / 12 Vragen

Staat ook te lezen bij voorwaarden AMWB:

--De contributie moet voor een heel jaar
vooruit worden betaald
. --
----de contributie moet
betaald zijn op 1 januari van het nieuwe
kalenderjaar
.----

stacey
door stacey - Dec 21, 2009 om 12:43
10352 Antwoorden / 12 Vragen

---Veel van onze verzekerden betalen hun premie per automatische incasso. Elke maand incasseren wij uw premie op de 27e van de maand eraan voorafgaand. Door zon- en feestdagen kan deze datum iets verschillen. In de voorwaarden wordt namelijk aangegeven dat de verzekerde verplicht is de premie bij vooruitbetaling te voldoen.--
Betalingsvoorwaarden Unive

ho
door houwelw - Dec 21, 2009 om 13:54
1 Antwoorden / 0 Vragen

Willem,

Mij stoort dit niet, uitbetalingen zoals AOW en pensioenen worden ook al rond 25e van de maand gedaan, en daar hoor ik niemand over.

johnny99
door johnny99 - Dec 21, 2009 om 14:27
12 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=houwelw schreef op maandag 21 dec 2009, 13:54]Willem,

Mij stoort dit niet, uitbetalingen zoals AOW en pensioenen worden ook al rond 25e van de maand gedaan, en daar hoor ik niemand over.

Maar dat is, net als een "gewoon" salaris wel van de lopende maand en niet een maand vooruit.

hu
door husky44 - Dec 21, 2009 om 15:15
1 Antwoorden / 0 Vragen

Tijdschriften maken het ook bont. Neem de Libelle bijvoorbeeld. Sanoma verlangt dat het abonnementsgeld voor het 1e kwartaal 2010 al op 1 december 2009 bij hen binnen is. En daar mag ik dan met een acceptgiro nog 2 Euro extra voor betalen ook.

kl
door klusman - Dec 21, 2009 om 17:16
91 Antwoorden / 9 Vragen

Het is inderdaad een belachelijke zaak dat alles (althans veel zaken) vooruit betaald dient te worden. Je hebt per saldo nog niets geleverd gekregen.
Betalen op de helft van de lopende maand lijkt mij een normale zaak.
Maar helaas, het staat in veel voorwaarden.

Mede om deze reden laat ik niet alles automatisch incasseren.
Ik wacht wel op een aanmaning.
Misschien leren deze leveranciers ervan.

pi
door piet limburg - Dec 21, 2009 om 17:47
232 Antwoorden / 15 Vragen

Tja......,,veel zaken''.........als je met de bus of trein reist,dien je vooruit te betalen.
Als je met de taxi reist betaal je aan het eind van de rit.
Als je alles bij elkaar optelt,is de vraag ,,waar maakt men zich druk over''
Als je abonnee of lid ergens van bent,weet je al het hele jaar wanneer of omstreeks wanneer de premie of contributie geïnd gaat worden.
Uitspraak van een ambtenaar van ,,gemeentelijke belastingen'' ..Betalen moet je toch...

Groeten van Piet.

offermanns
door offermanns - Dec 21, 2009 om 18:12
3 Antwoorden / 5 Vragen

Vooruit betalen is niet het grote probleem.
Het is meer de automatische incasso of acceptgiro wat niet meer van deze tijd is.
Als je een abonnement hebt en je wilt het houden dan is een vooruitbetaling niet zo’n probleem, denk ik zo.

Omdat automatische incasso handiger(voor het bedrijf) is, minder drukwerk heeft, geen papier, geen porto en weet ik veel welke voordelen het oplevert , kiest men meestal voor deze betalingswijze. Mede omdat het voor de klant ook goedkoper is. Echter. De incasso vindt steeds vroeger plaats en vaak op tijdstippen dat het niet zo gelegen komt.

Acceptgiro is helemaal niet meer van deze tijd, hoewel ik ze nog veelvuldig ontvang. Voor mensen die niet met een computer overweg kunnen (en dat zijn er meer dan we denken) is dit nog de enige mogelijkheid tot betalen.

Ik zou het toejuichen als ik mijn rekeningen gewoon per e-mail zou ontvangen en dan betalen gewoon via internetbankieren. Dan zijn er voor niemand nauwelijks kosten aan verbonden en het is meteen verwerkt.

Of een nota gewoon op je bureaublad en betalen via Ideal.

Met onze huidige technieken is zoveel mogelijk, alleen het betalingsverkeer blijft ver achter.

Voor mensen met een beperkte hand- en armfunctie zou dit een enorme oplossing zijn. Geen gedoe met klappers meer.

Ja, als Kassa, de Consumentenbond, Radar, het hele Bankwezen hier nu eens snel werk van zouden maken….

Prettige Kerstdagen

an
door ankhor - Dec 22, 2009 om 12:53
122 Antwoorden / 0 Vragen

Ik vertrouw mijn bankzaken niet aan mijn computer toe. En inderdaad, incasso's worden steeds vroeger gedaan. En dat is lekker voor hen want elke dag rente extra, is lekker meegenomen. erger vind ik vooruit betalen van gemeentelijke belastingen
en waterschaps heffingen, wie zegt dat ik het hele jaar blijf wonen waar ik woon?

stacey
door stacey - Dec 22, 2009 om 14:13
10352 Antwoorden / 12 Vragen

[quote=ankhor schreef op dinsdag 22 dec 2009, 12:53]Ik vertrouw mijn bankzaken niet aan mijn computer toe. En inderdaad, incasso's worden steeds vroeger gedaan. En dat is lekker voor hen want elke dag rente extra, is lekker meegenomen. erger vind ik vooruit betalen van gemeentelijke belastingen
en waterschaps heffingen, wie zegt dat ik het hele jaar blijf wonen waar ik woon?

Dat maakt niet uit........die belasting is 1x per jaar en die betaal je voor adres waar je woont ten tijde van de aanslag, verhuis je dan veranderd dat daar niets aan.