Vordering Sanoma
Ik ontvang maandelijks van Sanoma Media een boekje van Disney Club. Nu ontving ik een week geleden een brief van GGN Incasso BV omtrent een vordering van Sanoma Media waarin zij stellen dat ik in gebreke ben inzake een boekje dat geleverd zou zijn maar niet betaald. Ik heb het incassobureau direct laten weten de vordering ongegrond te vinden omdat ik het betreffende boekje nooit heb mogen ontvangen van hen. Hierop antwoordde het incassobureau dat zij mijn verweer ongegrond verklaarde en dat ik binnen 5 dagen de vordering betaald moet hebben.
Nu weet ik dat Sanoma Media dient aan te tonen dat ik het betreffende boekje daadwerkelijk heb ontvangen. Echter wil het incassobureau daar niks van weten. Sanoma Media verstuurd de boekjes via de normale brievenpost.
Wat kan ik nu nog doen?
Had u destijds al contact gezocht met Sanoma Media om het boekje opnieuw te laten versturen?
worden de boekjes verzonden met een acceptgiro of gaat de betaling per automatisch incasso en heeft u gestorneerd? Wanneer het het laatste is had u sanoma op de hoogte moeten stellen dat de zending niet ontvangen is en niet moeten storneren.
Blijft een feit dat er pas na levering voldaan hoeft te worden.
[quote=jaapje schreef op maandag 22 aug 2011, 10:50]worden de boekjes verzonden met een acceptgiro of gaat de betaling per automatisch incasso en heeft u gestorneerd? Wanneer het het laatste is had u sanoma op de hoogte moeten stellen dat de zending niet ontvangen is en niet moeten storneren.
Blijft een feit dat er pas na levering voldaan hoeft te worden.
Er zit altijd een acceptgiro bij.
[quote=eendracht schreef op maandag 22 aug 2011, 10:42]Had u destijds al contact gezocht met Sanoma Media om het boekje opnieuw te laten versturen?
Nee, dit omdat wij in de veronderstelling waren dat deze nog wel zou komen. De boekjes van Sanoma komen geregeld later aan...
Het incasso bureau vordert namens Sanoma.
U kunt een aangetekende brief sturen naar Sanoma, dat u het betreffende boekje niet ontvangen heeft.
Geeft aan dat tenzij u rechtsgeldig aantoonbaar bewijs van uw ontvangst van het boekje ontvangt binnen uiterlijk 30 dagen, u geen vordering heeft open staan omdat u geen boekje ontvangen heeft.
Sanoma dient de vordering door incassobureau ongedaan te maken. U heeft incassobureau al laten weten dat u geen boekje ontvangen heeft. Dus is nu de beurt aan Sanoma.
Het verbaast mij overigens niets dat u het boekje niet ontvangen heeft als deze boekjes verstuurd worden door PostNL. Deze hebben bezorgers in dienst die erg veel moeite schijnen te hebben met het lezen van de post adressen. Ze bezorgen vervolgens verkeerd. Dat is het probleem van Sanoma, want de verzender is verantwoordelijk voor de zending.
Kopie brief + verzendbewijs goed bewaren.
Hoe reageert Samona Media zelf op deze situatie? Heeft u ze al gebeld? Kan -zeker als eerste contact- effectiever lopen dan via email of (aangetekende) post.
Klantenservice via 088 - 5500250.
Vreemd trouwens dat er niet eerst een herinnering wordt verstuurd alvorens een formeler incasso-traject op te starten...
[quote=tdehond schreef op maandag 22 aug 2011, 11:07]Het incasso bureau vordert namens Sanoma.
U kunt een aangetekende brief sturen naar Sanoma, dat u het betreffende boekje niet ontvangen heeft.
Geeft aan dat tenzij u rechtsgeldig aantoonbaar bewijs van uw ontvangst van het boekje ontvangt binnen uiterlijk 30 dagen, u geen vordering heeft open staan omdat u geen boekje ontvangen heeft.
Sanoma dient de vordering door incassobureau ongedaan te maken. U heeft incassobureau al laten weten dat u geen boekje ontvangen heeft. Dus is nu de beurt aan Sanoma.
Het verbaast mij overigens niets dat u het boekje niet ontvangen heeft als deze boekjes verstuurd worden door PostNL. Deze hebben bezorgers in dienst die erg veel moeite schijnen te hebben met het lezen van de post adressen. Ze bezorgen vervolgens verkeerd. Dat is het probleem van Sanoma, want de verzender is verantwoordelijk voor de zending.
Kopie brief + verzendbewijs goed bewaren.
Ik heb het incassobureau wederom geïnformeerd hierover echter moet ik de vordering binnen 5 dagen betaald hebben.
@ vraagsteller.
U heeft incassobureau al op de hoogte gesteld.
U heeft een overeenkomst met Sanoma over de toezending van de boekjes. U dient dus bij Sanoma aan te geven dat u het boekje waar een vordering voor open staat niet ontvangen heeft, zie mijn vorige bijdrage.
Graag ontvangen wij uw klacht en adresgegevens op het voglende e-mailadres, sanna@sanomamedia.nl. Wij zullen voor u nakijken wat er aan de hand is.
Indien u een bezorgklacht indient dan ontvangt u binnen 5 werkdagen het boekje alsnog nagestuurd. Een bezorgklacht kan schriftelijk, telefonisch, per e-mail of via onze website doorgegeven worden.
Met vriendelijke groet,
Sanna,
Sanoma Media
Inmiddels hebben wij contact met u gehad en zijn we tot een gezamenlijke oplossing gekomen.
Met vriendelijke groet,
Sanna,
Sanoma Media
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Filmbox bij kpn
Ik kreeg een mail van KPN dat filmbox nu bij hun op kanaal 50 zit,natuurlijk meteen gaan kijken,maar het werkt nog niet
Me wel afgevraagd,moet je hier nu extra voor gaan betalen?
Net zoals bij netflix?
Voor mij heel onduidelijk,want daar heb ik geen zin in,heb al 4 van dit soort,gewoon betaald
Lees meer
Ben ik verplicht mee te doen aan steekproef Enexis gasmeter?
Een onduidelijke brief gekregen van Enexis om mee te doen aan een steekproef. Deze steekproef stelt vast of mijn gasmeter betrouwbaar meet. Ben ik verplicht daar aan mee te doen en een hele middag thuis te moeten wachten op een monteur van weer een ander bedrijf ? Dus een vrije dag te moeten opnemen hiervoor ? Lees meer
Neato robotstofzuiger gekocht bij Albert Heijn, binnen garantie onbruikbaar. Wie is er verantwoordelijk?
Wij hebben Maart 2023 bij Albert Heijn een Neato D8 gekocht voor €199,-. Mooi ding, werkte goed tot een paar weken geleden de app niet meer opstart en verbinding kan maken. Resultaat > stofzuiger kun je niet meer instellen of aanzetten via de app. Na wat onderzoek lees ik dat Neato falliet is. Hij gaat nog wel aan en uit maar uiteindelijk heb je toch de app nodig om de robot in te stellen om ... Lees meer
Populair in Geldzaken & Recht
Wie is aansprakelijk voor doodbijten hond
Vorige week is het hondje van mijn zus in een paar minuten doodgebeten door een pitbull Die pitbull was ontsnapt uit de tuin van een buurman wiens dochtertje de poort open had laten staan. Mijn zus heeft de buurman aansprakelijk gesteld en 400 euro verlangd om een nieuwe hond te kunnen kopen (haar hondje was nog maar net een jaar oud). Nu wil het geval dat de buurman niet de eigenaar is van de ... Lees meer
Mag mijn huurbaas de woning incl mijn inboedel fotograferen bij het verkopen van de woning?
Mijn huurbaas heeft kenbbaar gemaakt de woning waar ik met mijn vriendin 3 jaar woon, te willen verkopen.
Nu wil ze ook foto's komen maken voor op internet, terwijl er al oude foto's zijn van toen hun hier nog woonde.
Deze woning heeft toen namelijk al eens te koop gestaan.
Ik vroeg mij af of dit zomaar mag en wat mijn rechten zijn. Zelf heb ik dit liever niet ivm privacy.
...
Lees meer
Gesjoemeld met mijn uren
Hallo allemaal,
Ook ik heb een vraag die ik graag wil stellen.
Afgelopen 2 en half jaar ben ik dienst geweest bij een groot bedrijf in de detailhandel. Nu ben ik de afhelopen maand helaas in de ziektewet beland en heb ik besloten om afscheid te nemen en ergens anders te gaan werken. Nu heb ik mijn laatste loonstrook ontvangen waar op staat dat ik in mijn ziektewet verlof uren heb staan e
...
Lees meer