co
door conimus Aug 22, 2011 om 10:09
Geldzaken & recht

Vordering Sanoma

Ik ontvang maandelijks van Sanoma Media een boekje van Disney Club. Nu ontving ik een week geleden een brief van GGN Incasso BV omtrent een vordering van Sanoma Media waarin zij stellen dat ik in gebreke ben inzake een boekje dat geleverd zou zijn maar niet betaald. Ik heb het incassobureau direct laten weten de vordering ongegrond te vinden omdat ik het betreffende boekje nooit heb mogen ontvangen van hen. Hierop antwoordde het incassobureau dat zij mijn verweer ongegrond verklaarde en dat ik binnen 5 dagen de vordering betaald moet hebben.

Nu weet ik dat Sanoma Media dient aan te tonen dat ik het betreffende boekje daadwerkelijk heb ontvangen. Echter wil het incassobureau daar niks van weten. Sanoma Media verstuurd de boekjes via de normale brievenpost.

Wat kan ik nu nog doen?

1675 10 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

ee
door eendracht_1 - Aug 22, 2011 om 10:42
30 Antwoorden / 0 Vragen
0

Had u destijds al contact gezocht met Sanoma Media om het boekje opnieuw te laten versturen?

jaapje_1
door jaapje_1 - Aug 22, 2011 om 10:50
315 Antwoorden / 0 Vragen
0

worden de boekjes verzonden met een acceptgiro of gaat de betaling per automatisch incasso en heeft u gestorneerd? Wanneer het het laatste is had u sanoma op de hoogte moeten stellen dat de zending niet ontvangen is en niet moeten storneren.

Blijft een feit dat er pas na levering voldaan hoeft te worden.

co
door conimus - Aug 22, 2011 om 10:58
5 Antwoorden / 9 Vragen
0

[quote=jaapje schreef op maandag 22 aug 2011, 10:50]worden de boekjes verzonden met een acceptgiro of gaat de betaling per automatisch incasso en heeft u gestorneerd? Wanneer het het laatste is had u sanoma op de hoogte moeten stellen dat de zending niet ontvangen is en niet moeten storneren.

Blijft een feit dat er pas na levering voldaan hoeft te worden.

Er zit altijd een acceptgiro bij.

co
door conimus - Aug 22, 2011 om 10:59
5 Antwoorden / 9 Vragen
0

[quote=eendracht schreef op maandag 22 aug 2011, 10:42]Had u destijds al contact gezocht met Sanoma Media om het boekje opnieuw te laten versturen?

Nee, dit omdat wij in de veronderstelling waren dat deze nog wel zou komen. De boekjes van Sanoma komen geregeld later aan...

tdehond
door tdehond - Aug 22, 2011 om 11:07
4744 Antwoorden / 9 Vragen
0

Het incasso bureau vordert namens Sanoma.

U kunt een aangetekende brief sturen naar Sanoma, dat u het betreffende boekje niet ontvangen heeft.

Geeft aan dat tenzij u rechtsgeldig aantoonbaar bewijs van uw ontvangst van het boekje ontvangt binnen uiterlijk 30 dagen, u geen vordering heeft open staan omdat u geen boekje ontvangen heeft.

Sanoma dient de vordering door incassobureau ongedaan te maken. U heeft incassobureau al laten weten dat u geen boekje ontvangen heeft. Dus is nu de beurt aan Sanoma.

Het verbaast mij overigens niets dat u het boekje niet ontvangen heeft als deze boekjes verstuurd worden door PostNL. Deze hebben bezorgers in dienst die erg veel moeite schijnen te hebben met het lezen van de post adressen. Ze bezorgen vervolgens verkeerd. Dat is het probleem van Sanoma, want de verzender is verantwoordelijk voor de zending.

Kopie brief + verzendbewijs goed bewaren.


ee
door eendracht_1 - Aug 22, 2011 om 11:27
30 Antwoorden / 0 Vragen
0

Hoe reageert Samona Media zelf op deze situatie? Heeft u ze al gebeld? Kan -zeker als eerste contact- effectiever lopen dan via email of (aangetekende) post.

Klantenservice via 088 - 5500250.

Vreemd trouwens dat er niet eerst een herinnering wordt verstuurd alvorens een formeler incasso-traject op te starten...

co
door conimus - Aug 22, 2011 om 11:33
5 Antwoorden / 9 Vragen
0

[quote=tdehond schreef op maandag 22 aug 2011, 11:07]Het incasso bureau vordert namens Sanoma.

U kunt een aangetekende brief sturen naar Sanoma, dat u het betreffende boekje niet ontvangen heeft.

Geeft aan dat tenzij u rechtsgeldig aantoonbaar bewijs van uw ontvangst van het boekje ontvangt binnen uiterlijk 30 dagen, u geen vordering heeft open staan omdat u geen boekje ontvangen heeft.

Sanoma dient de vordering door incassobureau ongedaan te maken. U heeft incassobureau al laten weten dat u geen boekje ontvangen heeft. Dus is nu de beurt aan Sanoma.

Het verbaast mij overigens niets dat u het boekje niet ontvangen heeft als deze boekjes verstuurd worden door PostNL. Deze hebben bezorgers in dienst die erg veel moeite schijnen te hebben met het lezen van de post adressen. Ze bezorgen vervolgens verkeerd. Dat is het probleem van Sanoma, want de verzender is verantwoordelijk voor de zending.

Kopie brief + verzendbewijs goed bewaren.


Ik heb het incassobureau wederom geïnformeerd hierover echter moet ik de vordering binnen 5 dagen betaald hebben.

tdehond
door tdehond - Aug 22, 2011 om 11:43
4744 Antwoorden / 9 Vragen
0

@ vraagsteller.

U heeft incassobureau al op de hoogte gesteld.

U heeft een overeenkomst met Sanoma over de toezending van de boekjes. U dient dus bij Sanoma aan te geven dat u het boekje waar een vordering voor open staat niet ontvangen heeft, zie mijn vorige bijdrage.

sa
door sanna_sanoma - Aug 23, 2011 om 12:10
7 Antwoorden / 0 Vragen
0

Graag ontvangen wij uw klacht en adresgegevens op het voglende e-mailadres, sanna@sanomamedia.nl. Wij zullen voor u nakijken wat er aan de hand is.

Indien u een bezorgklacht indient dan ontvangt u binnen 5 werkdagen het boekje alsnog nagestuurd. Een bezorgklacht kan schriftelijk, telefonisch, per e-mail of via onze website doorgegeven worden.

Met vriendelijke groet,

Sanna,
Sanoma Media

sa
door sanna_sanoma - Aug 24, 2011 om 11:45
7 Antwoorden / 0 Vragen
0

Inmiddels hebben wij contact met u gehad en zijn we tot een gezamenlijke oplossing gekomen.

Met vriendelijke groet,

Sanna,
Sanoma Media

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

wi
witteke - Oct 5, 2024 om 22:45
Elektronica & tv

Filmbox bij kpn

Ik kreeg een mail van KPN dat filmbox nu bij hun op kanaal 50 zit,natuurlijk meteen gaan kijken,maar het werkt nog niet
Me wel afgevraagd,moet je hier nu extra voor gaan betalen?
Net zoals bij netflix?
Voor mij heel onduidelijk,want daar heb ik geen zin in,heb al 4 van dit soort,gewoon betaald Lees meer

MartinnitraM
MartinnitraM - Oct 2, 2024 om 15:17
Huishouden & energie

Ben ik verplicht mee te doen aan steekproef Enexis gasmeter?

Een onduidelijke brief gekregen van Enexis om mee te doen aan een steekproef. Deze steekproef stelt vast of mijn gasmeter betrouwbaar meet. Ben ik verplicht daar aan mee te doen en een hele middag thuis te moeten wachten op een monteur van weer een ander bedrijf ? Dus een vrije dag te moeten opnemen hiervoor ? Lees meer

da
daan.s - Mar 15, 2024 om 12:21
Elektronica & tv

Neato robotstofzuiger gekocht bij Albert Heijn, binnen garantie onbruikbaar. Wie is er verantwoordelijk?

Wij hebben Maart 2023 bij Albert Heijn een Neato D8 gekocht voor €199,-. Mooi ding, werkte goed tot een paar weken geleden de app niet meer opstart en verbinding kan maken. Resultaat > stofzuiger kun je niet meer instellen of aanzetten via de app. Na wat onderzoek lees ik dat Neato falliet is. Hij gaat nog wel aan en uit maar uiteindelijk heb je toch de app nodig om de robot in te stellen om ... Lees meer