He
door Henkmartens Jun 19, 2016 om 12:45
Geldzaken & recht

Vriendin uit filippijnen naar nederland halen

Nou ik heb al twee jaar een vriendin in de filippijnen nou is mijn vraag hoe zou ik haar naar nederland kunnen krijgen om hier met mij te komen wonen en te trouwen

29114 7 Rapporteer

marita5
door marita5 - Jun 19, 2016 om 12:50
11512 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo HenkMartens ,

Daar gaat een heel traject en procedure aan vooraf , lees deze informatie eens door , klik op de rode regels

http://plazilla.com/page/4295038220/partner-naar-nederland-halen-om-hier-te-komen-wonen-wat-moet-je-doen

Ik wil iemand naar Nederland halen zie hier IND

https://kdw.ind.nl/Dialog.aspx?knowledge_id=%2fdialoogreferent%3finit%3dtrue%26prefill%3dtrue%26WensKlant%3dIemandNaarNederlandLatenKomen

Informatie Juridisch loket , klik op echtgenoot of partner

https://www.juridischloket.nl/verblijf-en-immigratie/verblijf-in-nederland/buitenlandse-partner

me
door mein33 - Jun 19, 2016 om 14:29
5658 Antwoorden / 28 Vragen

@henkmartens,

Hoe vaak bent u in de periode dat u uw Filipijnse vriendin kent al bij haar op bezoek geweest.
Is uw relatie inmiddels dermate sterk en "betrouwbaar" om goed gefundeerd, verantwoord, weloverwogen en gemotiveerd een zo ingrijpende en langlopende procedure te willen/kunnen opstarten.
Een brutale vraag misschien en die hoeft u, net als de andere vragen, uiteraard niet te beantwoorden, maar hoe vaak stuurt u uw vriendin een financiële bijdrage om in haar (en daarmee ook haar familie) levensonderhoud te voorzien.
De reden van deze vraag is nl. de grote mate van misbruik (lees: oplichting) die op deze wijze plaats heeft om Westere liefjes geld en goederen afhandig te maken.

tenormin
door tenormin Jun 19, 2016 om 21:21
16829 Antwoorden / 108 Vragen

Gaat meestal over (wat) oudere mannen die inderdaad daar de rest van haar familie gaat onderhouden. Maar de meeste Filipijnse (jongere) vrouwen kunnen hier niet aarden. Ken inmiddels 3 van die mannen: alle 3 weer alleen en behoorlijk wat lichter, zij het niet in gewicht. ;-((

tijger1
door tijger1 Jun 19, 2016 om 23:18
42060 Antwoorden / 21 Vragen

En die hier met geen mogelijkheid aan de vrouw komen, maar denken dat die jonge vrouwen als een blok voor hen vallen.

tenormin
door tenormin Jun 20, 2016 om 00:09
16829 Antwoorden / 108 Vragen

Doen ze ook @tijger1, "hullie zijn buidel". ;-) dan..

tijger1
door tijger1 - Jun 19, 2016 om 14:31
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Toch heel wonderlijk. Al die Filipijnse vrouwen die verliefd worden op een Nederlander. Blijkbaar zijn Nederlandse mannen zeer aantrekkelijk. :-))

Cookies
door Cookies Jun 19, 2016 om 15:02
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Ben ik zeker te kritisch, want ik zie ze niet.;-))

hansje klein
door hansje klein Jun 19, 2016 om 15:17
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Een imago......is altijd een schijnwerkelijkheid. Nederlanders zijn wereldmeester in imago's creeëren. Het probleem is, dat ze er intussen zelf in zijn gaan geloven (en er slachtoffer van worden). Ik vind ze totaal on-zichtbaar! Vrouwen vinden die lachebekjes zelfs onaantrekkelijk: http://www.nu.nl/wetenschap/2522774/lachende-man-niet-aantrekkelijk-vrouwen.html

tijger1
door tijger1 Jun 19, 2016 om 16:34
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Heel Nederland vol met George Clooney's, maar ja, die koffie gaat ook vervelen. :-))

tenormin
door tenormin Jun 19, 2016 om 21:24
16829 Antwoorden / 108 Vragen

Natuurlijk zijn ze veel aantrekkelijker. De Euro mag voor ons niet zo goed in de markt liggen: daar wel.

jo
door jorisw Jun 19, 2016 om 21:25
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Wat je van ver haalt is toch altijd lekker? Ik vraag me ook altijd af wat buitenlandse toeristen (en dan vooral toeristen uit bijvoorbeeld Azie die hier geen roots hebben) zo leuk vinden aan Nederland, maar de meesten vinden het toch echt mooi hier.

tijger1
door tijger1 Jun 19, 2016 om 21:31
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dat gaat dan over bollevelden, de deltawerken en de musea.
Bij die vrouwen die gehaald worden, werkt het twee kanten heen. Hij een tijdje een voordelige huishoudster en beddekruik, zij na verloop van tijd een verblijfsvergunning. En surprise, dan is de liefde over. En hij soms nog uitgeschud.

ja
door jackyh Jun 19, 2016 om 21:50
953 Antwoorden / 4 Vragen

Het zijn wel een speciaal soort mannen die van aziatische vrouwen houden. Ze hebben er een voorstelling van - zorgzaam en opkijken naar de man - maar dat valt na een tijdje flink tegen maar dan is het te laat. (alle spaargeld weg)

Cookies
door Cookies Jun 19, 2016 om 23:24
13336 Antwoorden / 36 Vragen

@tijger1: bij mij verveelt die koffie nooit, zeker niet als ik die met George mag nuttigen.

tijger1
door tijger1 Jun 19, 2016 om 23:32
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Kan me er iets bij voorstellen, maar ze zijn in Nederland helaas heel dun gezaaid. En het zijn ook maar hele kleine bakkies. :-))

tenormin
door tenormin Jun 20, 2016 om 00:12
16829 Antwoorden / 108 Vragen

Daarom zo lekker om er meerdere te drinken: die Clooney lijkt me wel de zonde waard, hoor! Lekker stuk, unie kaas dan....

hansje klein
door hansje klein - Jun 19, 2016 om 14:40
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Is dit inmiddels ook al een consumentenprobleem geworden?

tijger1
door tijger1 Jun 19, 2016 om 14:49
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Natuurlijk. De Ts wil consumeren. :-))

diumenge
door diumenge - Jun 19, 2016 om 14:50
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Dat kan je allemaal zelf uitzoek via de klantdienstwijzer van de IND.

ja
door jackyh - Jun 19, 2016 om 14:59
953 Antwoorden / 4 Vragen

Waarom ga je daar niet wonen? Prachtig weer en er is nog natuur en ruimte.  Kunnen ze eventueel jou onderhouden i.p.v. jij de hele familie. Kom je er ook achter of de liefde echt is.

ri
door richardHu - Jun 19, 2016 om 15:19
1 Antwoorden / Vragen

Zoals veel mensen aangeven, is het verstandig om voorzichtig te zijn. Zeker gezien de Filipijnen een land is waar er vaak misbruik van de liefde wordt gebruikt. Dat neemt niet weg dat dit in uw geval helemaal niet zo hoeft te zijn. Maar zelfs als het heel zeker voelt, is een beetje voorzichtigheid wel aan te raden.

Mijn advies is daarom om het rustig op te bouwen. iemand kan altijd voor de duur van drie maanden een visum aanvragen. Drie maanden is een lange tijd en meer dan genoeg om elkaar echt te leren kennen. Ook als u bijv. al eens bij haar op de Filipijnen is geweest, dan is het nog aan te raden om haar eerst kortere tijd naar Nederland te laten komen. Wellicht kan ze niet tegen de Nederlanders, het klimaat of de cultuur. dus in eerste instantie raad ik een drie maanden visum aan. Daarna zal ze weer terug moeten (ook dat is goed om te testen of de verliefdheid echt is, hoe veel mis je haar en zij jou).

Als dat helemaal zeker is, kun je iemand langdurig naar Nederland halen. Hier zijn een aantal voorwaarden aan verbonden (o.a. voldoende inkomen). U dient garant voor haar te staan. Ze mag gewoon op zoek naar werk, maar moet dan wel, zodra dat gevonden is, de verblijfsvergunning omzetten naar een werkvergunning. U hoeft dan niet langer garant te staan. Ook door te trouwen kunt u dit oplossen.

Er zitten nogal wat haken en ogen aan de garantstelling en het kan als een molensteen om jullie nek hangen. Ook daarom mijn advies om eerst voor de drie maanden optie te gaan. Dan kunnen jullie je ook samen op het gemak laten informeren.