na
door naamloos12345 Nov 30, 2015 om 19:42
Geldzaken & recht

Vrijkomende lijfrente

Ik heb een aantal vrijkomende lijfrentes, maar omdat mijn pensioenleeftijd wat verlengd is, wil ik deze verleggen, wat is gunstiger ...verlengen of omzetten in banksparen?

2019 11 Rapporteer

ho
door hopetobehelping - Nov 30, 2015 om 20:18
1289 Antwoorden / 0 Vragen

Beste naamloos12345,

wat het verstandigst is voor u zal helemaal afhangen van uw precieze situatie en wat het beste bij u past (bijv. wel/geen risico nemen).
In de volgende link leest u wat informatie over het uitstellen van de lijfrente via banksparen, klik hier.
U zou uiteraard ook al een lijfrente kunnen afsluiten die later begint met uitkeren.
Ik verwacht dat u 1 à 2 jaar wilt verlengen aangezien u aangeeft dat u wilt verlengen omdat uw 'pensioenleeftijd wat verlengd' is.
De huidige lage rentestand is niet erg voordelig voor het afsluiten van een lijfrente nu maar de verwachting is niet dat de rente de komende 2 jaar veel zal stijgen.
Probeer zelf veel informatie te verzamelen, laat u eventueel voorlichten (let wel op de kosten) en beslis dan. Veel succes met uw keuze.

na
door naamloos12345 - Nov 30, 2015 om 20:46
19 Antwoorden / 6 Vragen

[quote=hopetobehelping schreef op maandag 30 nov 2015, 20:18]Beste naamloos12345,

wat het verstandigst is voor u zal helemaal afhangen van uw precieze situatie en wat het beste bij u past (bijv. wel/geen risico nemen).
In de volgende link leest u wat informatie over het uitstellen van de lijfrente via banksparen, klik hier.
U zou uiteraard ook al een lijfrente kunnen afsluiten die later begint met uitkeren.
Ik verwacht dat u 1 à 2 jaar wilt verlengen aangezien u aangeeft dat u wilt verlengen omdat uw 'pensioenleeftijd wat verlengd' is.
De huidige lage rentestand is niet erg voordelig voor het afsluiten van een lijfrente nu maar de verwachting is niet dat de rente de komende 2 jaar veel zal stijgen.
Probeer zelf veel informatie te verzamelen, laat u eventueel voorlichten (let wel op de kosten) en beslis dan. Veel succes met uw keuze.

klopt, ik wil 2 jaar uitstellen, ik moet dus tussen banksparen of verlengen lijfrente jiezen

na
door naamloos12345 - Nov 30, 2015 om 20:48
19 Antwoorden / 6 Vragen

[quote=hopetobehelping schreef op maandag 30 nov 2015, 20:18]Beste naamloos12345,

wat het verstandigst is voor u zal helemaal afhangen van uw precieze situatie en wat het beste bij u past (bijv. wel/geen risico nemen).
In de volgende link leest u wat informatie over het uitstellen van de lijfrente via banksparen, klik hier.
U zou uiteraard ook al een lijfrente kunnen afsluiten die later begint met uitkeren.
Ik verwacht dat u 1 à 2 jaar wilt verlengen aangezien u aangeeft dat u wilt verlengen omdat uw 'pensioenleeftijd wat verlengd' is.
De huidige lage rentestand is niet erg voordelig voor het afsluiten van een lijfrente nu maar de verwachting is niet dat de rente de komende 2 jaar veel zal stijgen.
Probeer zelf veel informatie te verzamelen, laat u eventueel voorlichten (let wel op de kosten) en beslis dan. Veel succes met uw keuze.

na
door naamloos12345 - Nov 30, 2015 om 20:50
19 Antwoorden / 6 Vragen

[quote=hopetobehelping schreef op maandag 30 nov 2015, 20:18]Beste naamloos12345,

wat het verstandigst is voor u zal helemaal afhangen van uw precieze situatie en wat het beste bij u past (bijv. wel/geen risico nemen).
In de volgende link leest u wat informatie over het uitstellen van de lijfrente via banksparen, klik hier.
U zou uiteraard ook al een lijfrente kunnen afsluiten die later begint met uitkeren.
Ik verwacht dat u 1 à 2 jaar wilt verlengen aangezien u aangeeft dat u wilt verlengen omdat uw 'pensioenleeftijd wat verlengd' is.
De huidige lage rentestand is niet erg voordelig voor het afsluiten van een lijfrente nu maar de verwachting is niet dat de rente de komende 2 jaar veel zal stijgen.
Probeer zelf veel informatie te verzamelen, laat u eventueel voorlichten (let wel op de kosten) en beslis dan. Veel succes met uw keuze. dank voor de link, ik moet het uitzoeken

tijger1
door tijger1 - Nov 30, 2015 om 20:53
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Als er verschillende lijfrente verzekeringen tot uitkering komen, is het in ieder geval verstandig om die samen te voegen. Let op, onder geen voorwaarde via uw eigen bankrekening laten lopen.

Als ik u was zou ik een bankspaarrekening openen en daar de tot uitkering komende lijfrentes op laten storten.

Zodra u wilt dat er uitkeringen plaats moeten gaan vinden, kunt u die rekening omzetten naar een uitkeringssituatie.

U moet voor het openen van een bankspaarrekening betalen en nadien voor het omzetten ook.

Maar dat moet u ook bij uw verzekeraar, nu en straks.

Kijk op Google voor de meest gunstige, en ook de laagste kosten.

Er zijn er waar u alleen administratiekosten moet betalen, maar dan moet u eerst een test afleggen dat u snapt wat u aan het doen bent. Dus informeer u eerst goed.

Met advies openen van zo'n rekening is veel duurder.

tijger1
door tijger1 - Nov 30, 2015 om 21:03
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Bestudeer als voorbeeld deze site eens.

. http://www.123geldzaken.nl/pensioen/banksparen-voor-pensioen/

Het is sowieso onverstandig, om als u de bedragen nu bij de verzekeraars laat, tzt de uitkeringsfase ook bij de verzekeraar af te nemen.

na
door naamloos12345 - Dec 1, 2015 om 13:26
19 Antwoorden / 6 Vragen

[quote=tijger1 schreef op maandag 30 nov 2015, 21:03]Bestudeer als voorbeeld deze site eens.

. http://www.123geldzaken.nl/pensioen/banksparen-voor-pensioen/

Het is sowieso onverstandig, om als u de bedragen nu bij de verzekeraars laat, tzt de uitkeringsfase ook bij de verzekeraar af te nemen.

Interessante site, bedankt allen voor jullie info, veel nieuws geleerd..helpt me in elk geval weer wat verder.
Ik weet nu waar ik ongeveer op moet letten, maar denk toch wel advies te vragen, het is niet heel erg makkelijk allemaal

tijger1
door tijger1 - Dec 1, 2015 om 13:39
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@naamloos

In principe is een bankspaarrekening doodsimpel. Lees u eens een beetje in op het net.

Bijvoorbeeld bij Centraal Beheer moet je die test op internet doen en als je geslaagd bent, kan je zo'n rekening openen voor het laagste bedrag. Is dan niet per se verplicht.

Laat iemand anders eens die test doen en ga er naast zitten, dan weet u wat er zoal gevraagd wordt en kunt u hem later met glans maken.:-))

na
door naamloos12345 - Dec 1, 2015 om 22:13
19 Antwoorden / 6 Vragen

[quote=tijger1 schreef op dinsdag 1 dec 2015, 13:39]@naamloos

In principe is een bankspaarrekening doodsimpel. Lees u eens een beetje in op het net.

Bijvoorbeeld bij Centraal Beheer moet je die test op internet doen en als je geslaagd bent, kan je zo'n rekening openen voor het laagste bedrag. Is dan niet per se verplicht.

Laat iemand anders eens die test doen en ga er naast zitten, dan weet u wat er zoal gevraagd wordt en kunt u hem later met glans maken.:-))

na
door naamloos12345 - Dec 1, 2015 om 22:14
19 Antwoorden / 6 Vragen

[quote=tijger1 schreef op dinsdag 1 dec 2015, 13:39]@naamloos

In principe is een bankspaarrekening doodsimpel. Lees u eens een beetje in op het net.

Bijvoorbeeld bij Centraal Beheer moet je die test op internet doen en als je geslaagd bent, kan je zo'n rekening openen voor het laagste bedrag. Is dan niet per se verplicht.

Laat iemand anders eens die test doen en ga er naast zitten, dan weet u wat er zoal gevraagd wordt en kunt u hem later met glans maken.:-))

goeie tip, ga ik beslist doen!! scheelt weer een paar duiten..

tijger1
door tijger1 - Dec 1, 2015 om 22:50
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U zult ongetwijfeld een bankspaarrekening met een variabel tarief asn rente "moeten" nemen, omdat er van verschillende kanten op gestort gaat worden.

U kunt wel vast van te voren een "einddatum" kiezen, dus wanneer die rekening omgezet moet gaan worden naar een uitkeringsfase.

Let op, als u het kunt lijden is het verstandig te beginnen met de uitkering in het jaar nadat u AOW bent gasn krijgen. Komt de eerste AOW heel vroeg in het jaar, dan maakt het niet veel uit.

Weet ook dat over de uitkering premie voor de ZVW ingehouden moet worden, naast de loonbelasting.

Succes.