sa
door sanneklok Sep 26, 2007 om 17:36
Geldzaken & recht

Wanneer cadeautjes??

Als ik in de bladen waarop ik een abonnement heb lees wat ze voor leuke prijzen hebben voor mensen die lid worden denk ik vaak "wat leuk, dat is een leuk welkomstgeschenk". Maar.....tegenstrijdig is het wel. Mensen die bijvoorbeeld al jaren lid zijn van "een blad"  moeten (volgens mij beloond worden in plaats van iemand die nieuw komt met een flink cadeau te verwelkomen. Met hebberigheid heeft het niet te maken maar wel met rechtvaardigheid. Als ik al jaren lid ben van de consumentenbond heb ik ze ook financieel gesteund om testen te doen en daar geniet ook iedereen van mee die geen lid is. Zo iemand wordt dan uiteindelijk (misschien) ook nog eens binnen gehaald met een leuk presentje. Raar toch? (In dit geval gebeurt het niet maar daarom kies ik deze even.)
Is dit een rare kronkel of hebben meer mensen dat gevoel?
Groet,Sanne

607 12 Rapporteer

ve
door verwijderd - Sep 26, 2007 om 18:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag sanne,

Je schrijft: Is dit een rare kronkel of hebben meer mensen dat gevoel?

Het komt nogal eens voor dat consumenten een bericht plaatsen met dezelfde strekking als die van jou. Eigenlijk is dit meer een forum onderwerp dan een vraag. In de praktijk blijkt vaak dat bedrijven toch deze strategie volgen om nieuwe abonnee's binnen te halen, immers de trouwe klanten gaan niet zo gauw weg. Een beetje kortzichtig is het wel, want ze scoren op de korte temijn en uiteindelijk vertrekken de trouwe klanten wèl (zoals momenteel bij de consumentenbond).

Vriendelijke groet, Read2.

ve
door verwijderd - Sep 26, 2007 om 18:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi,

Bijna alle nieuwe leden worden binnen gehaald met presentjes...

dus jij wellicht dan ook destijds ;-) en dat geldt dan ook voor andere``oud`leden. Je kunt ook opzeggen en na een bepaalde termijn weer als nieuw aanmelden als je om een kadootje verleggen zit ............. ;-) (meestal moet je min. 1 jaar geen lid zijn geweest dan).

Ik vindt het persoonlijk raar dat mensen enkel om een kadootje ergens lid van worden, zelf kadootje kopen is veelal goedkoper en meestal is het ook nog iets waar je niet echt op te wachen zat.......

Wat de consumentenbond betreft, niet leden krijgen minder info dan jij als lid, dus heb je wel degelijk een voordeel hiervan als je betaald.

Groetjes,

ve
door verwijderd - Sep 26, 2007 om 18:29
0 Antwoorden / 0 Vragen

Vorig jaar heb ik lidmaatschap consumentenbond schriftelijk opgezegd , daarop kreeg ik een telefoontje van ze met de vraag waarom ik had opgezegd waarop ik zei dat ik het niet meer kon betalen.

De reaktie was meneer ik kan uw lidmaatschap een jaar verlengen voor de helft van de normale prijs, toen heb ik even hard gelachen en de telefoon neergelegd.

ve
door verwijderd - Sep 26, 2007 om 18:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Sanne , Ik mag toch wel hopen dat u het presentje van de kassa redactie al hebt ontvangen.n.a.v. deelname aan dit spel .?

ve
door verwijderd - Sep 26, 2007 om 19:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

beste Sanne,

de slogan is al jaren (in alle maketing, acquisitie en public relations):

De enige klant die je energie, aandacht en geld waard is, is de klant die je nog niet binnen hebt.

Dus helaas voor ons, trouwe leden, welkomstcadeaus zijn voor de binnenkomers en niet voor de blijvertjes.

Linda

ve
door verwijderd - Sep 26, 2007 om 19:13
0 Antwoorden / 0 Vragen

werd ooit gebeld door callcenter medewerker  `dat ze me een kado mochten aanbieden als ik iets bestelde......` ik zei, Nee dank je ik heb niets nodig, waarop ze reageert met `u wilt geen kadootje ?????? ` Nee dus!  Blijkbaar was ze mijn reactie niet echt gewend, ze was helemaal van slag, iedereen wil blijkbaar altijd wel een kadootje zeker ;-(

ve
door verwijderd - Sep 26, 2007 om 19:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik geloof niet dat mensen een abonnement nemen om het cadeautje (behalve één jaar boekenclub). Mensen die ergens al langer over nadenken zullen happen als er een cadeau komt dat zij mooi vinden.
Dwaas natuurlijk maar dat mensen overstag gaan voor iets dat er duur uit ziet geloof ik wel. De kwaliteit is voor hen later denk ik wel een tegenvaller. Wat de info van de consumentengids betreft hebben wij dat uitgeprobeerd. Je kan overal achter komen wat je weten wilt want internet doet heel veel....
Inmiddels sprak ik mensen uit mijn omgeving die om deze reden een keer een abonnement hebben beëindigd om dit uit te proberen. Ze kregen een half jaar gratis abonnement aangeboden én een cadeautje dat niet misselijk was...                                                           Groet, Sanne

ve
door verwijderd - Sep 27, 2007 om 08:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Sanne,

Dit heeft in mijn ogen alles te maken met het fenomeen van de stilzwijgende verlengingen. Abonnementen lopen elk jaar automatisch door, zonder dat je het door hebt. Zodra je een abonnement wilt opzeggen, blijkt er alweer een nieuw jaar te zijn ingegaan en moet je nog een jaar van het abonnement genieten.

De politiek wil hier wel wat aan veranderen. In de VS is er al wat aan gedaan (niet alles uit de VS is slecht). Tijdschriften (bijvoorbeeld) schrijven tegen het einde van een loopjaar (maar nog voor de opzegtermijn ingaat) de abonnee een brief met het verzoek om nog een jaar lid te blijven. Hierbij worden cadeautjes en koringen niet geschuwd om je als lid te behouden.

Kwestie van tijd voordat een dergelijk systeem hier ook wordt ingevoerd, hoop ik.

Mvgr - B

ve
door verwijderd - Sep 27, 2007 om 11:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo, dat is een goed idee. Soms denk ik inderdaad dat Nederland zich er voor schaamt om goeie ideeën van andere lande over te nemen.  Ik mail ook rustig naar den haag (info@regering.nl) als ik vind dat ik iets heb dat waardevol genoeg is om voor te gáán.
Misschien is dit mail-adres wat voor meer mensen die graag wat doen met hun ideeën die ze heel serieus aan de man willen brengen.
Groet,                                                                                            sanne

ve
door verwijderd - Sep 27, 2007 om 13:31
0 Antwoorden / 0 Vragen

Anders moeten we tot de tijd dat autom.verleningen worden afgeschaft maar gebruik maken van dit soort sites, dan krijg je een email om je eraan te herinneren dat een abo opgezegd moet worden als je het verlengd wilt ;-)

----   niksvergeten.nl is:  gratis , jouw persoonlijke online agenda, jouw eigen reminder services, jouw ondersteuning voor het opzeggen van abonnementen en verplichtingen,  Op tijd je verzekering of je abonnement opzeggen, of overstappen naar een nieuwe provider.      niksvergeten.nl

Of deze;

Deze meldmeter maakt een eind aan de zogenaamde stilzwijgende abonnementen door jou tijdig een gratis meldmeter waarschuwingsmail te sturen voordat een abonnement afloopt. Dit meldmeter bericht geef je de mogelijkheid tot direct downloaden van de juist opzegbrief

meldmeter - opzegbrief - Abonnementenopzeggen.nl –

ve
door verwijderd - Sep 27, 2007 om 13:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik gebruik de site www.abo-nee.nl, die sturen je per E-mail ook en voorgedrukte opzeggingsbrief ruim 3 maanden voor dat een abonnement afloopt.

hans

ve
door verwijderd - Sep 27, 2007 om 14:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

Goed idee zeg!!
Bedankt,
Sanne