ti
door tien Jan 14, 2021 om 13:24
Geldzaken & recht

Wanneer is de betaalinitiatiedienst bij de ING ingegaan?

Laatst moest ik mijn daglimiet ING aanpassen en stuitte toevallig op ""daglimiet betaalinitiatiedienst"". Ik had hier nog nooit van gehoord en kon info hier over amper vinden op de site. De ING kon mij niet vertellen wanneer dit ingevoerd was en ik had hier nog nooit een bericht over gelezen.
De stappen over betaalinitiatiedienst zijn: Klik op ""Service"", dan op ""daglimiet mijn ING wijzigen"", dan ""mijn digitale daglimiet, dan op ""bekijken en wijzigen"", dan op ""daglimiet betaalinitiatiedienst"" en dan op "" bekijken en wijzigen"". Deze dienst staat standaard op € 5000,00.

Weet iemand wanneer dit is ingevoerd?

7959 8 Rapporteer

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer - Jan 14, 2021 om 13:30
1765 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Tien,

Als het goed is heeft u hierover in december een brief gehad van ING.

Alles gaat in vanaf 1 maart 2021.

Donuts
door Donuts Jan 14, 2021 om 13:36
1203 Antwoorden / 2 Vragen

Brief?? Wat is dat? Bericht stond op 15 december in de app.

Donuts
door Donuts - Jan 14, 2021 om 13:33
1203 Antwoorden / 2 Vragen

Betaalinitiatiedienst?
Met de betaalinitiatiedienst kun je via andere bedrijven een betaling doen, bijvoorbeeld via een webshop. Dit kan alleen als jij daar toestemming voor geeft. Bovendien geef je die toestemming per betaalopdracht.

Misschien staat hier https://www.ing.nl/particulier/digitaal-bankieren/psd2/index.html wat meer informatie over.

ti
door tien - Jan 14, 2021 om 13:51
32 Antwoorden / 21 Vragen

Op 10-12-2020 heb ik inderdaad bericht gekregen over wijzigingen maar nergens kan ik het woord ""betaalinitiatiedienst"" vinden.

marita5
door marita5 - Jan 14, 2021 om 13:58
11513 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Tien ,

Lees hier meest gestelde vragen , klik op de rode regel .

https://www.dnb.nl/betalingsverkeer/psd2/nieuwe-diensten/betaalinitiatiediensten/index.jsp#!

gerbera
door gerbera - Jan 14, 2021 om 14:01
7364 Antwoorden / 14 Vragen

maar nergens kan ik het woord ""betaalinitiatiedienst"" vinden.

Ik kan dit woord zelfs niet bij "Mijn ING" onder service vinden, u heeft niet toevallig een bedrijf zodat u op verschillende wijze betalingen kan regelen voor zowel uitgave alsook inkomsten?

gerbera
door gerbera Jan 14, 2021 om 14:16
7364 Antwoorden / 14 Vragen

@sprietje, Dit bericht had ik, nu ik het weer zie, al eerder gelezen maar is mij de term "betaalintiatiedienst" niet echt opgevallen. Wil ik mijn limiet aanpassen staat er gewoon "daglimiet" dus is er feitlijk een mooier (duur)woord voor in de plaats gekomen☺

ti
door tien - Jan 14, 2021 om 14:16
32 Antwoorden / 21 Vragen

Net keek ik weer op de site van de ING en ineens kun je er alles van vinden. Gewoon zoals het hoort: Bij ""zoeken"" betaalinitiatiedienst intypen en voila.
Blijkbaar hebben medewerkers van de ING mijn vraag op KASSA óók gelezen en het snel gewijzigd op de site van ING. Dank daar voor.

tijger1
door tijger1 Jan 14, 2021 om 15:20
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dat gelooft u toch zelf niet?

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum Jan 14, 2021 om 18:58
1389 Antwoorden / 10 Vragen

Als je 1 leter faut tikte  zoalz  nu......  vint dese neits

Betaal nogwat dienst?
moeilijke en langere namen gaat vaker fout,  ook bij mijn regelmatig.

Donuts
door Donuts Jan 14, 2021 om 19:07
1203 Antwoorden / 2 Vragen

Die tekst stond al op de site toen ik 9 minuten later dan uw vraag de link plaatste! Volslagen nonsens dus om te denken dat de ING die tekst even snel had aangepast.

rj
door rjw Jan 15, 2021 om 13:18
3262 Antwoorden / 5 Vragen

Ik denk eerder dat beter naar de zoekresultaten hebt gekeken dan de vorige keer. Of een betere zoekopdracht hebt gegeven. Informatie wordt niet "zomaar" gepubliceerd op dit soort website, daar zijn diverse stappen voor nodig.

mi
door miennaamishaaz - Jan 14, 2021 om 20:37
725 Antwoorden / 1 Vragen

En waarom moest u uw limiet wijzigen?

Werdt u soms gebeld door een Vriendelijke bank medewerker die u vertelde dat Hackers uw rekening probeerde te hacken, en u het geld op een "Kluis" rekening moest zetten?

Als het bovenstaande klopt, dan is dat gedaan uit veligheids overwegingen om te voorkomen dat u teveel geld overmaakt naar oplichters

ti
door tien - Jan 15, 2021 om 01:40
32 Antwoorden / 21 Vragen

MIENNAAMISHAAZ  Mijn limiet wijzigen is een normale handeling en die oplichters, ik lust ze rauw.

mi
door miennaamishaaz Jan 15, 2021 om 11:45
725 Antwoorden / 1 Vragen

Ik gaft het alleen als opmerking, we anders berichten krijgen van Help ik ben opgelicht door de ING wat kan ik doen?

rj
door rjw Jan 15, 2021 om 13:18
3262 Antwoorden / 5 Vragen

Dat zegt iedereen die nog geen slachtoffer is geworden van oplichters of andere criminelen....