Mr
door Mrsx Feb 9, 2020 om 18:05
Geldzaken & recht

Wanneer wordt het NMEF bond 3 fonds failliet verklaard?

De curatoren van de failliete bedrijven van het NMEF bond 1, bond 2, Premium Projects, NIF, NIF1 en van Leeuwenburg (alle met dezelfde bestuurder RW) krijgen amper administratie aangelverd van deze bestuurder.
Ook in het recente faillissementsverslag van van Leeuwenburgh staat: "De curator heeft tijdens de afgelopen verslagperiode geen nadere administratie ontvangen. De wel door de bestuurder ingeleverde administratie voldoet niet aan de daaraan te stellen eisen."
Verderop staat te lezen: "De bestuurder en voormalig bestuurder hebben de curator niet van (verdere) informatie voorzien en hebben niet geantwoord op de door de curtator gestelde vragen. Ook heeft de curator tijdens de afgelopen verslagperiode geen nadere administratie ontvangen. De wel door de huidige bestuurder ingelevere andministratie voldoet niet aan de daaraan te stellen eisen. Derhalve heeft de curator de bestuurder en de voormalige bestuurder aangesproken voor het boedeltekort"
We zien dus bij iedere failliete BV van deze bestuurder hetzelfde (zie ook: [edit-redactie]
Het NMEF bond 3 fonds is nog niet failliet verklaard. Ook inversteerders in dit fonds zullen een advocaat in de arm moeten nemen om dit faillissement uit te laten spreken.

3818 17 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Feb 9, 2020 om 18:27
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Bedankt voor deze info.

tijger1
door tijger1 - Feb 9, 2020 om 18:28
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Bedankt voor de mededeling, maar wat moeten wij met dit bericht?

Th
door Thijs124 - Feb 9, 2020 om 18:41
289 Antwoorden / Vragen

Geld voor een advocaat is meestal goed geld naar slecht geld gooien. Daar zou ik maar eens goed over na denken.

marita5
door marita5 - Feb 9, 2020 om 19:03
11534 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Mrsx ,

Al uw antwoorden gaan over dit fonds , in veel van de antwoorden praat u tegen uzelf .

heremietkreeft
door heremietkreeft - Feb 9, 2020 om 19:27
16885 Antwoorden / 202 Vragen

Bent u zelf ondernemer?  Afgezien van het antwoord daarop: wat let u om zelf een failissementsaanvraag te doen? Zie deze bijv. https://www.actio.nl/blog/insolventie/aanvraag-faillissement/  en deze o.a. https://www.rechtspraak.nl/Uw-Situatie/Schulden/Faillissement/Paginas/procedure.aspx en ook nog deze https://www.absoluteadvocaten.nl/incasso/faillissement-debiteur-aanvragen met nadrukkelijk de melding dat ik niet bedoel dit kantoor aan te bevelen.

aurora1
door aurora1 - Feb 9, 2020 om 19:31
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Ik zou niet weten wanneer, maar ik let daar ook niet op.

tenormin
door tenormin - Feb 9, 2020 om 21:45
16849 Antwoorden / 108 Vragen

Ik zal die bond morgen failliet laten verklaren. Ik hoop dat u daarmee wel tevreden kan zijn.

sw
door swat1500 - Feb 12, 2020 om 00:35
3795 Antwoorden / 0 Vragen

Die vraag zult u aan de curator moeten stellen en niet op dit forum.  U kunt me geloven,  dat geld is echt weg ook met een faillissement komt dit niet boven water.

jo
door jorisw - Feb 12, 2020 om 10:40
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Je schrijft heel veel dus je zal wel veel weten. Dan weet je ook wat nodig is voor een faillisement. Als niemand dat aanvraagt komt het er ook niet. Maar dat wist je al.

Mr
door Mrsx - Aug 16, 2020 om 22:32
10 Antwoorden / 1 Vragen

De FIOD meldt dat donderdag twee mannen (51 en 42 jaar) uit Amsterdam en Leeuwarden zijn aangehouden op verdenking van faillissementsfraude, oplichting en witwassen. Een 32-jarige vrouw uit Amsterdam, die niet is aangehouden, wordt verdacht van witwassen. Er zijn doorzoekingen gedaan in een woning en bedrijfspand in Amsterdam en een woning in Leeuwarden. Daarbij is beslag gelegd op fysieke en digitale administratie, bankrekeningen, een Audi A7, sieraden, designer kleding en tassen. Volgens verschillende media is een van de twee aangehouden verdachten Ruben W., die met beleggingsfondsen het Nederlands Media & Entertainment Fonds (NMEF) en het Nederlands Innovatiefonds (NIF) deelnemers miljoenen uit de zak klopte.
De volledige tekst is hier te lezen: https://www.accountancyvanmorgen.nl/2020/06/05/aanhoudingen-in-fiod-onderzoek-naar-faillissementsfraude-oplichting-en-witwassen/

me
door mein33 - Aug 17, 2020 om 10:07
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Het is toch echt aan de curator om eerst alle feiten, middelen etc. op rij te krijgen.
Het is aan diezelfde curator om te bezien of er een doorstart mogelijk is of er failissement kan/moet worden aangevraagd.

Melden bij de curator, net als alle andere (eventueel) benadeelden.

Mr
door Mrsx - Sep 16, 2020 om 20:55
10 Antwoorden / 1 Vragen

Door de inbeslaglegging van de administratie komen er steeds meer zaken aan het licht.
Er is veel geld rondgepompt tussen de diverse B.V.'s waarvan R.W. de enige aandeelhouder en bestuurder was.
Ook zijn er "bodemloze put leningen" verstrekt. Dit zijn leningenen die onder zodanige omstandigheden zijn aangegaan dat op voorhand duidielijk is dat de hoofdsommen niet kunnen worden terugbetaald. Met andere woorden wanneer de (gelieerde) schuldenaar zo verlieslijdend is dat bij voorbaat duidelijk is dat het geleende geld verdwijnt in een bodemloze put. Van een serieuze belegging met als doel om een goed rendement voor de obligatiehouders te halen is dan ook totaal geen sprake.

Mr
door Mrsx - Sep 21, 2020 om 19:50
10 Antwoorden / 1 Vragen

Vanaf 2014 moesten de verkopers die werkten voor [edit-redactie] verslagen maken van de telefoongesprekken die plaatsvonden met de obligatiehouders. Van iedere klant is dan ook een dossier hiervan bijgehouden.
Deze informatie werd door alle B.V's gebruikt (NMEF, NIF en vanLeeuwenburgh). Hierdoor wisten de verkopers en [edit-redactie] hoe vermogend hun klanten waren en welke ze het beste konden benaderen om nog meer obligaties aan hen te kunnen verkopen.
Mijn inziens overtrad [edit-redactie] hiermeee ook de wet op Privacy.
Onlangs is ook deze informatie in beslag genomen.
Hiermee is dit soort vertrouwelijke informatie "op straat" komen te liggen!

Mr
door Mrsx - Sep 25, 2020 om 22:22
10 Antwoorden / 1 Vragen

Diegene die door Ruben W. (bestuurder NM&EF, NIF en van Leeuwenburgh) gedupeerd zijn via van Leeuwenburgh, moeten dit verhaal maar eens lezen:
http://www.beschouwend.nl/een-grondspeculatie-groter-risico-dan-verwacht/

Er zijn dus tal van dit soort grond-bedrijfjes die je gouden bergen beloven. Als je eenmaal op een "lijst" staat als geïnteresseerd in beleggingen, dan wordt je geregeld benaderd om hieraan deel te nemen. In veel gevallen worden de bedrijfjes na een tijdje failliet verklaard en stappen de mondige verkopers weer over naar het volgend bedrijfje.

tijger1
door tijger1 - Sep 25, 2020 om 23:04
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar zoals al eerder gezegd, het geld is verdwenen. Klaar.

gerbera
door gerbera - Sep 26, 2020 om 12:11
7372 Antwoorden / 14 Vragen

@MRSX, U blijft maar doorzeuren over het geld wat u gewoon kwijt bent, dus stop daar mee en haal dit oude topic niet steeds naar boven.

newmikey
door newmikey - Sep 27, 2020 om 09:04
830 Antwoorden / 0 Vragen

Op 7 augustus 2024, om 16:45 's middags. Zo goed? Houdt u nu op met zeuren over zogenaamde fondsen waarvan iedere halvegare vanaf het begin al kon zien dat ze géén zuivere koffie waren?