Wat kan ik doen als ik gedupeerd ben door post nl

Hallo, zeg ik word nu steeds opgelicht door de post nl, ik verzend en ontvang zn 250 pakjes per jaar, en het latste jaar word er steeds zilver of goud uit mijn pakketten gestolen, die ik via Marktplaats of andere sites gekocht en dus al betaald heb, soms gaat dit over grote bedragen, en dat laat ik dan ook aangetekend bezorgen, nou dat gebeurde dus laatst weer is niet, een aangetekend pakket laten verzenden, waar ik voor betaald heb E350,., en nu sturen ze mij inderdaad naar de afzender, maar die heeft geen zin in al dat gedoe, want die heeft zijn geld al gevangen, maar ik ben de E350,. aan zilver bareb en munten nu wel kwijt, er staat een valse handtekening en dat het bezorgd is, nou ten 1ste is de handtekening niet van mij, er is hier niemand aan de deur geweest, dus mijn handtekening vervalst en mijn pakket gestolen blijkbaar, en ik neem contact op, de post nl, die start een onderzoek, maar ik mag mij er niet mee bemoeien, en ze hangen mij zelfs op, en zeggen dat de verzender de begunstige is vd E350,. die ik dus al betaald heb, terwijl ik betaald heb voor aangetekende verzending, verzekerd tot 500E, en ik heb geen contact met de verkoper, die heeft mij geblokkeerd omdat hij vond dat ik het zelf maar moest regelen, en nu krijgt hij dus zo meteen nog eens E350,. als ze uitkeren, dan heeft de verkoper dus 700E voor zijn 350E zilver, en ik, die alles betaald heeft blijf met lege handen achter, zo werkt het bij de post nl, ik heb hier ook nog door hun zelf verzegelde enveloppen liggen, waarvan duidelijk de hoeken zijn afgescheurd de munten eruit gehaald zijn, en dan krijg je ingeseald een lege envelop thuis gestuurd, met uw envelop is beschadigd, wij hebben de inhoud niet beken en het u terug gezonden, maar er zat geen inhoud meer in, die muntenm waren eruit gehaalt, en nog 1 voor beeld, heb er wel 20, ik koop op Catawiki via de veiling een lot van weer 170 zilveren Oude Ottomaanse Rijk munten, en ik krijg bezorgd een opengereten pakket met daarin, een zakje snoep, enmunten weer weg, ik krijg zn 150 pakjes per jaar aan zilver en goud, en er verdwijnt veel, en ik heb echt nog nooit, wat gehad vd post nl, alleen maar afgepeoierd tot je het zo zat bent, dat je ze wel wat aan kan doen, ik moet steeds mn klanten dubbel betalen, loop zo mijn kleine winsmarge op het zilver en goud mis, zo ga ik faiiet, ik heb maar een uitkering, en probeer wat geld te investeren in zilver en goud, voor mijn zoontje van 10 zijn toekomst, daarbij ben ik nog ernstig ziek ook, en ben ik al 100 den Euros kwijt aan hun telefoon nummer, dat 1E per meinuut kost, dat komt er ook nog bij, en de ergernis van mijn verkopers en opkopers moet ik steeds maar weer goedpraten, of zelfs wat zilver gratis geven om ze maar klant te houden, allemaal fdoor de post nl, ze maken mij kapot zo

[edit - persoonlijke gegevens - moderatie]

10131 16 Rapporteer

ju
door juliomariner - Apr 13, 2022 om 13:50
1330 Antwoorden / 2 Vragen

Zo, hopelijk bent u nu een deel van uw frustatie kwijt.
Zou u dan uw verhaal leesbaar kunnen maken door gebruik te maken van pounten, alinea;'s en niet zoveel komma's.
Tevens zou ik proberen uw emotie uit het verhaal te halen, dit maakt het allemaal niet duidelijker op en voegt weinig toe.

sira
door sira - Apr 13, 2022 om 13:54
2361 Antwoorden / 24 Vragen

Een enorm lang en onleesbaar verhaal, maar om het kort te houden, u moet inderdaad bij de verkoper zijn.

Thecla58
door Thecla58 - Apr 13, 2022 om 14:00
862 Antwoorden / 3 Vragen

Mijn beste,

Op het gevaar af dat ik je schoffeer tik ik het toch.

Hoe kom je erbij om zilver, goud en/of munten via PostNL te laten versturen? Als ik eerlijk ben is dat erg dom. Waarom, als het zo belangrijk en waardevol voor je is, vraag je niet aan de verzender om het per koerier te versturen? Dat zal dan meer aan verzendkosten zijn, maar er wordt - is mijn ervaring - veel zorgvuldiger met de pakjes omgegaan.

Je beschuldigt PostNL dat zij je pakketjes leeg roven, maar heb je wel eens gedacht aan het feit dat er in de sorteercentra van PostNL het gooi- en smijtwerk eerder regel dan uitzondering. Dus pakketjes kunnen daar beschadigd raken en dan kan de inhoud eruit vallen.
Overigens vraag ik me af of jij, überhaupt, kun bewijzen dat PostNL je berooft en oplicht. Zou met dergelijke beweringen oppassen want stel, ik zeg stel, dat PostNL het genoeg vindt dat wat jij verkondigt dan kun je nog een proces smaad en laster op je bordje krijgen.

Tot slot, als ik jou was, maar dat ben ik niet want ik zou die gegevens hoedanook niet plaatsen, haal je naw-gegevens weg. Want iedereen kan op dit forum kijken en bedenken dat er wellicht veel van waarde te halen is bij je.

sira
door sira Apr 13, 2022 om 14:18
2361 Antwoorden / 24 Vragen

Verzenden met Post.nl kan wel, mits verzekerd. Groothandels van juwelen doen het op die wijze al vele jaren.
Post.nl heeft tegenwoordig micropakket, dat is een beveiligd transport en het transport kan door de klant m.b.v. de track en trace middels gps gevolgd worden. Pakketten zijn standaard voor € 500,- verzekerd, maar kunnen tot max. € 50.000,- bijverzekerd worden.

ne
door neodutchio - Apr 13, 2022 om 14:48
5165 Antwoorden / 12 Vragen

Hoe weet PostNL wat er in de pakjes zit? Het is wel heel toevallig dat ze precies de waardevolle pakjes er tussenuit kunnen halve , de inhoud eruit halen, het pakje weer netjes dicht maken en dan weer op de band leggen.
Profressionele verkopers zullen altijd een claim indienen als de klant iets niet ontvang. En dergelijke verkopers zullen ook nooit zo goedkoop mogelijk verzenden. Als de verkoper niets wil ondernemen, dan zal u daar te rade moeten gaan. Op depots worden geen pakjes leeggehaald en op verschillende punten worden pakjes gewogen. Bezorgers hebben geen röntgen ogen en gaan echt niet willekeurig pakjes open maken. Of de verzender verpakt het zo slecht, maar dan zal u een gehavend pakje moeten ontvangen, of de verzender neemt u in het ootje. Meerdere pakjes alleen van u met een waardevolle inhoud klinkt heel vreemd.

pe
door pebk - Apr 13, 2022 om 14:58
583 Antwoorden / 0 Vragen

Uit uw relaas maak ik twee dingen op:

1. U beschuldigt PostNL van diefstal. Het kan best dat de bezorger zaken ontvreemdt, maar de verzender is verantwoordelijk voor het aankomen van de verzending. De verzender is inderdaad de begunstigde van de verzekering, niet de ontvanger. Misschien is het goud en zilver wel nooit echt verzonden en wordt u door de verkopers opgelicht. Marktplaats lijkt mij nou niet de beste plek om goud en zilver te kopen.

2. U bent ondernemer, want hu heeft het over het leveren aan uw klanten. Dit is een consumentenplatform. Probeer het eens op https://www.higherlevel.nl/.

Franske1958
door Franske1958 - Apr 13, 2022 om 15:58
433 Antwoorden / 2 Vragen

"Hoe weet PostNL wat er in de pakjes zit?"
Wat dacht U van een metaaldetector.
Sommige exemplaren kunnen zelfs weergeven op welk metaal dat die reageert.
Voor een criminele die hierop uit is "verdient" zo een ding zichzelf terug.

ne
door neodutchio Apr 13, 2022 om 16:55
5165 Antwoorden / 12 Vragen

De kans dat er edelmetalen zo verstuurd worden zal niet zo groot zijn. Dan het volgende probleem, hoe krijg je die detector mee de werkvloer op? Je staat niet alleen in een depot, wat denkt u dat er gebeurd als een medewerker pakjes gaat openmaken of wegneemt van de werkvloer? En dat opnieuw dichtmaken van het pakje, die medewerker heef ook ongezien plakband meegenomen?
Of is het de chauffeur die steelt? Die gaat elke 200 pakjes per shift eerst screenen?

Het word steeds spannender hier en steeds meer een wonder dat er überhaupt nog pakjes aankomen.

ju
door juliomariner Apr 13, 2022 om 18:52
1330 Antwoorden / 2 Vragen

Tuurlijk mogen de medewerkers een metaaldetector meenemen, waarom niet. [sarcasme uit]
Ik neem aan dat de medewerkers voor begin van een shift hun persoonlijke dingen in hun kluisje moeten opbergen, en dat ze na de shift ook gecontroleerd kunnen worden. De kans dus dat het pakket in het distruibutiecentrum gejat wordt is dus gewoon miniem.

rj
door rjw Apr 17, 2022 om 14:25
3280 Antwoorden / 5 Vragen

Buiten de zaken die Neodutchio en Juliomariner al noemen: als het zo gaat zoals je zegt moet er binnen postnl een compleet netwerk van criminelen zijn in meerdere sorteercentra die dit doen. De kans dat medewerker A (die met de metaaldetector) meerdere malen pakketen van verkoper B naar koper C langs zich krijgt is ca. nul gezien de grote hoeveelheid paketten die postnl verwerkt.

Er zijn makkelijkere manier om als crimineel je geld te verdienen.

va
door vanlotjegetikt - Apr 13, 2022 om 16:10
809 Antwoorden / Vragen

Wij versturen en ontvangen al jaren  onze spullen via Hizkia van Kralingen. Geen klachten.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Apr 13, 2022 om 17:53
16885 Antwoorden / 202 Vragen

Tja, als al gezegd, u moet dan toch echt bij degene zijn die dit aan u verzend endaar claimen dat de verz\ending niet bij u is aangekomen en daar de schade claimen!
Een belangrijk aspect daarbij is dat degene die aan u verkoopt de zending kennelijk dan onverzekerd doet.

Als al gezegd: de verzender is aansprakelijk voor juiste en adequateverzending. Zie ook dit waarin o.a. wordt gesteld dat u zelf verantwoordelijk bent omdat u kunt aangeven hoe het verzonden moet worden https://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?t=1537966 en dan uiteraard ook nog de tipo: niet betalen voor dat het is ontvangen.

U bent zoals ik begrijp ook ondernemer en dan is het ook nog eens een keer 'ondernemersrisico' (u kreeg al een verwijzing naar www.higherlevel.nl , het forum voor ondernemers. Dit is een consumentenforum.)

justmeagain
door justmeagain - Apr 13, 2022 om 23:35
623 Antwoorden / 8 Vragen

U begint met 250 pakketjes, verderop zijn het er 150.
Dan vertelt u een marge te maken en failliet te gaan door deze omstandigheden.
En als kers op de taart vertelt u bij te beunen naast uw uitkering.
Nu maar hopen dat uwv of Belastingdienst dit topic ook geeft gelezen toen u uw gegevens eronder had staan

ro
door ronny530 - Apr 14, 2022 om 20:29
2794 Antwoorden / 41 Vragen

U begeeft zich met de aan en verkoop van goud/zilver en munten op verkoopsites in een risicovol gebied en trapt ook nog eens in de smoezen van de aan en verkopers want die stellen dat post.nl de pakketten leeg maken en ook nog eens met een sticker die lijkt op die van post.nl leeg retour sturen. Post.nl sorteerd machinaal de pakketten op verzendadres en geen enkele medewerker weetvan wie de zending afkomstig is en het adres van de ontvanger. In mijn optiek wordt u gewoonweg opgelicht en dat bijkt ook uit de reactie van deze koper ' en zeggen dat de verzender de begunstige is vd E350,. die ik dus al betaald heb, terwijl ik betaald heb voor aangetekende verzending, verzekerd tot 500E, en ik heb geen contact met de verkoper, die heeft mij geblokkeerd omdat hij vond dat ik het zelf maar moest regelen'. Deze aangehaalde zin riekt sowieso naar oplichting maar wie de gene die opgelicht heeft gaat net zolang door want er zijn altijd nog mensen te vinden die in de mooie praatjes trappen. Als eerste zou ik aanraden om voorlopig met de handel te stoppen en met uw verhaal de politie te stappen en aangifte van oplichting te doen want het kan er bij niet in dat een medewerker van post.nl expiliciet uw pakketten leeg rooft.

1paul
door 1paul - Apr 15, 2022 om 11:09
3173 Antwoorden / 0 Vragen

u moet bij de verzender zijn en nergens anders, als zij geen aktie ondernemen spreekt u hen aan dat u binnen 15 dagen de goederen alsnog wilt ontvangen of uw geld teruggestort  wilt hebben en als zij hier niet aan voldoen dat u dan een deurwaarder in zult schakelen om uw geld terug te halen....

verzender is verantwoordelijk voor de goederen en niet u als ontvanger, als u dus niets ontvangt, verzekerd verzonden of niet, heeft u recht op uw geld terug!

Mikske10
door Mikske10 - Apr 15, 2022 om 11:32
10 Antwoorden / 2 Vragen

Ik heb ook wel eens eens beschadigde envelop met inhoud ontvangen van PostNL.
Dan was de envelop keurig in plastic verpakt door PostNL.
De zin 'met uw envelop is beschadigd, wij hebben de inhoud niet beken en het u terug gezonden', heb ik daar nooit bij zie staan.
Wel excuses voor de beschadiging.
Het is m.i. ook niet zo slim om zilver en goud per post te laten bezorgen en dan ook nog zoveel moeten betalen voor het aangetekend en verzekerd verzenden. Als u het zou ophalen bij de verkoper zou dat veiliger en goedkoper zijn lijkt mij.
Daar komt bij dat goud en zilver ook kunnen dalen in waarde ... wat houdt u dan nog echt over voor de toekomst van uw 10 jarige zoon?
Iemand beschuldigen zonder aanwijsbare reden is strafbaar.
250 Pakketjes per jaar ... honderden euro's aan telefoonkosten ... misschien kunt beter advies vragen aan een deskundige hoe u bv geld kunt beleggen?

Het is op deze manier zonde van uw uitkering ... geld dat u nu besteedt aan zilver en goud, zou u ook kunnen sparen. Wellicht heeft u dan in één jaar meer opzij gelegd voor de toekomst van uw zoon?

He
door Helen 66 - Apr 15, 2022 om 13:30
119 Antwoorden / Vragen

Als iemand weet dat u regelmatig goud en zilver krijgt toegestuurd, bent u een kwetsbaar potentieel slachtoffer. U kunt dan beter het zelf gaan ophalen. U kunt niets bewijzen, dus ook niet beschuldigen.
En ja, ook ik heb wel eens een pakketje ontvangen dat open was gemaakt en waaruit iets was ontvreemd.  Het bedrijf dat dit had verzonden, heeft mij alsnog het betreffende artikel gratis toegezonden. Maar dat is pure service/coulance
En ook eens eens kapotte envelop (met officiele formulieren), besmeurd met bloed in de bus gekregen.  Daarover geklaagd bij Post.nl en excuses gekregen.
Maar dat was 1 x.

M.
door M. Borgwit - Apr 17, 2022 om 11:08
6 Antwoorden / Vragen

Na alle reacties over PostNL kan ik het niet laten even te reageren. Het verhaal is inderdaad niet goed te begrijpen. Desondanks denk ik dat we niet te snel met ons oordeel klaar moeten staan. We weten immers niet wat er achter zit.

(Kijk ook eens naar de reviews op www.trustpolit.nl). Ook mij verstuurde pakketjes door Post.nl met waardebonnen voor verjaardagen - m.n. in de covidperiode - zijn nooit bij de ontvangers aangekomen. (Let wel: zowel afzender en ontvanger staan steeds duidelijk op de enveloppen). Ra, ra???.

Indien bij het depot de poststukken uit de envelop vallen, dan zijn ze toch ergens te vinden maar ook de lege enveloppen zijn nooit bezorgt. PostNL neemt geen enkele verantwoordelijkheid.

Het aanbieden van post met het doel het tegen behoorlijke betaling te bezorgen is een wederkerige overeenkomst. Partijen dienen hun verplichtingen daaruit voortvloeiend na te komen. PostNL komt op geen enkele wijze zijn verplichting na.

Tot ergernis tijdig en tig keren steeds opgebeld/lang in de wacht staan/het bagataliseren door de telefonistes en helemaal geen actie willen ondernemen. Tegenwoordig rijd ik zelf even om de envelop in de brievenbus van de afzender te doen. Kortom: zeer begrijpelijk dat je van zo iets behoorlijk moedeloos wordt.

ne
door neodutchio Apr 17, 2022 om 15:34
5165 Antwoorden / 12 Vragen

Enveloppen via pakketpost? Als u bedoeld dat het via een brievenbus verstuurd is, dan komen daar geen mensenhanden aan te pas. Niemand zal dus de 14.000.000 enveloppen die dagelijks tijdens corona verstuurd werden gaan controleren op de inhoud.
Er loopt ook wel eens een envelop vast in de vele bewegende onderdelen op de verschillende depots. Daarna is het gokken wat uit welke envelop komt. En soms komt het ook voor dat een envelop zo erg beschadigd is dat het onbekend is waar het vandaan komt en waar het heen moet.
En ja, ook zijn er wel eens postpodes met plichtsverzuim die niets bezorgen.

pe
door perudo - Apr 25, 2022 om 13:31
1 Antwoorden / 1 Vragen

Ik  begrijp je frustaties en de handelswijze van de post is ook niet klantvriendelijk.
De oplossing zit bij de post als de post door de sorteermachine gaat en de snelheid die het verwerkt en ook post lost scheurt.
Ik geef altijd aan mijn family en kennissen door dat ze de enveloppen goed dicht moeten plakken en geen open enveloppen moeten
versturen.Zelf heb ik aan de sorteermachine jaren geleden gestaan en je wilt niet weten wat je onderin de machine vindt bij het onderhoud.
Sleutels,geld,kettingen en ringen....etc.etc. En vind maar tussen die open gescheurde post maar de afzender.
De gevonden voorwerpen wordt aan de teamcoach gegeven en hopelijk stuurt hij ze door naar Den Haag waar het depot zit van ongeadreseerde
poststukken.Het ergste is in de feestdagen in december met al die open kerstkaarten en zelfgemaakte kaarten.
Het mangement zou hiervoor zijn klanten beter inlichten en niet afschepen!