oo
door oozaru Apr 29, 2009 om 18:51
Geldzaken & recht

Wat kan ik doen tegen een onterechte vordering van een deurwaarderskantoor

ik woon al mijn leven in r'dam en nu krijg ik een brief van gerechtsdeurwaarders kantoor zeeland aangaande een vordering op mij van Delta Comfort(leverancier nutsvoorzieningen zeeland e.o.) wegens niet betaalde nota's. Ik ken hun niet en heb mijn hele leven al eneco. Uiteraard ga ik niks betalen want ik heb niks afgenomen. Maar wat kan ik juridisch doen tegen deze inbreuk van mijn privacy en aantasting van mijn gemoedsrust? Graag uw advies

2318 13 Rapporteer

vladja
door vladja - Apr 29, 2009 om 18:53
8293 Antwoorden / 27 Vragen

Is het een echte deurwarder of is het een incassobureau?

oo
door oozaru - Apr 29, 2009 om 19:03
2 Antwoorden / 14 Vragen

het is een echte gerechtsdeurwaarders kantoor gevestigd in middelburg en goes.

ri
door richard27 - Apr 29, 2009 om 19:14
21 Antwoorden / 2 Vragen

Wat U kunt doen is even bij de gemeente een verzoek indienen om U een uittreksel te doen van uw bevolkingsregister om deze bij de deurwaarder aan te tonen dat U altijd in Rotterdam heeft gewoond.
En een kopie van het contract wat U destijds bent aangegaan met Eneco, en deze ook te overleggen. U staat met deze 2 bewijsstukken sterk omdat U hiermee kunt aantonen dat U geen diensten heeft afgenomen van Delta Comfort. Verder kunt U misschien evt aangifte doen bij de politie dat uw gegevens gebruikt worden door derden die hiermee diensten afnemen onder uw naam.
Succes ermee.
Hou ons op de hoogte.

Richard27

vladja
door vladja - Apr 29, 2009 om 19:18
8293 Antwoorden / 27 Vragen

Schrijf de gerechtsdeurwaarder een aangetekende brief met ontvangstbewijs dat er kennelijk een persoonsverwisseling heeft plaatsgevonden. Dat u geen contract heeft met Delta Comfort, omdat Eneco al jarenlang uw leverancier is en daarvan alle nota's betaald zijn.

Zeg dat als ze toch van mening blijven dat u de rekeningen moet betalen, u kopieen van die nota's wenst te ontvangen, zodat u kunt zien waarom het gaat. Stel daarbij dat u verwacht dat op de nota's het adres, waaraan Delta Comfort heeft geleverd, staat vermeld, zodat u zelf kunt controleren wat er aan de hand is.

U kunt dit niet zomaar voorbij laten gaan met de gedachte ze hebben de verkeerde. U moet wel actie ondernemen.

Vladja

vladja
door vladja - Apr 29, 2009 om 19:21
8293 Antwoorden / 27 Vragen

Richard,

Ik denk dat dat niet helpt. Je kunt altijd een tweede huis ergens anders hebben. Dus het bewijs dat je ergens ingeschreven staat en voor dat pand een leveringsovereenkomst hebt, zegt niets.

Vladja

audb
door audb - May 1, 2009 om 12:22
1668 Antwoorden / 5 Vragen

Waar je ook woond een energie bedrijf leverd in geheel nederland of gelooft u echt dat uw stroom alleen wordt opgewekt door het bedrijf zelf?.

Maar wat u moet doen is SCHRIFTELIJK kontakt opnemen met de deurwaarder en vragen om de bewijzen te tonen dat u heeft afgenomen van het betrefvende bedrijf.

Het beste is aangetekend te versturen nooit telefoonisch

Kunnen ze dat niet dan hoeft u verder geen aktie te onder nemen en mocht het voor de rechter komen dan heeft u daar mee al genoeg aan getoond dat u het niet was.

Mocht de deurwaarder weigeren deze gegevens te overleggen dan kan u zelf naar de rechtbank stappen en daar een klacht indiennen tegen de deurwaarder.

ook kan u kontakt op nemen met het juridisch joket www.hetjl.nl

jvdorst
door jvdorst - May 1, 2009 om 13:21
186 Antwoorden / 5 Vragen

Er kunnen overal foutjes gemaakt worden. Al een telefoontje aan gewaagd ?

labren
door labren - May 1, 2009 om 13:45
862 Antwoorden / 0 Vragen

ja das een goeie jvdorst er kunnen overal foutjes ontstaan even een belletje en je weet wat er precies aan de hand is.

he
door henk46 - May 1, 2009 om 23:31
5 Antwoorden / 0 Vragen

Als u geen energie betrekt van Delta, moet dit een fout van hun zijkn. Even bellen of een brief sturen, om opheldering vragen. Zij moeten met bewijzen komen. Anders zou elk bedrijf zomaar aan iedereen een nota kunnen sturen. Zij zullen vast geen getekend kontrakt met u kunnen overleggen. En die inbreuk op uw privacy? Laat maar waaien. Als u er zeker van bent dat u goed zit, hoeft u zich geen zorgen te maken. Uw (en al onze) gegevens zwerven over de hele wereld, daar kun je als eenvoudige burger nu eenmaal weinig aan doen.

sp
door speurneus - May 2, 2009 om 00:09
54 Antwoorden / 3 Vragen

Bezit je in jouw administratie correspondentie van diverse data, afkomstig van b.v. overheidsinstanties (Belastingdienst, enz.!), waarop de adressering van Rotterdam staat?

Hiermee kun je, in voorkomend geval, eveneens aantonen waar je woonadres was.

Overigens kun je van de stelling uitgaan dat: "Hij die eist, bewijst! Maak de gerechtsdeurwaarder dat duidelijk in een aangetekende brief. Ga niet telefoneren.

De inhoud van telefoongesprekken is erg lastig om te gebruiken als bewijslast.

Succes

sterkearm

pi
door piet limburg - May 3, 2009 om 17:26
232 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Oozaru,

Is de brief voorzien van jouw naam,of zonder naam naar jouw adres verzonden.

Ik kreeg ook jaren geleden via een gerechtsdeurwaarder uit Utrecht om mijn schulden bij de Braband-Pers in Den Bosch te betalen.In ieder geval wist ik vanaf dat moment dat er een Braband-Pers bestond.Een telefoontje naar de deurwaarder leerde mij,dat op mijn adres een of ander vreemd BV'tje bij de KvK stond ingeschreven.Ik heb het deurwaarders-personeel duidelijk gemaakt dat ik er absoluut helemaal niks mee te maken had.Hun beloofden het te laten uitzoeken.Hierna heb ik HELEMAAL NIETS meer van iemand vernomen.Ook geen sorry.In Nederland is het blijkbaar mogelijk om zomaar een of ander louche BVtje op een willekerig adres te laten inschrijven.

Het beste is zoals jvdorst het zegt.......even bellen en dan kort uitleggen dat je er helemaal niks mee te maken hebt en ook niet meer lastig gevallen wilt worden.

Succes

me
door melissa19729 - May 4, 2009 om 20:36
5 Antwoorden / 5 Vragen

Hoi wij hebben ook problemen met de Delta en kregen dus ook een brief van de Deurwaarderskantoor Zeeland dit was de eerste keer dat wij van deze schuld hoorde  Wij hebben gebeld met Delta ,Klachten duidelijk gemaakt aan hun met een aangetekende brief langs geweest en elke keer hebben ze beloofd om een computeruitdraai te geven zodat wij weten waar deze bedragen vandaan komen want op het schrijven van de deurwaarder  staan vier bedragen  met allemaal dezelfde datum 2005

Delta reageerd op onze brief met we hebben de vordering doorgestuurd naar Deurwaarderskantoor zeeland dus weer geen duidelijkheid over de bedragen Wij hebben toen gebeld met deurwaarderdskantoor en hun zouden contact opnemen met de Delta die vervolgens in een fax alleen schrijft dat de vordering terecht is dus weer geen duidelijkheid Toen een aangetekende brief verstuurt naar de deurwaarder na drie weken nog steeds geen antwoord

Wij begrijpen dat je hiermee zit en duidelijkheid wil maar zoals het bij ons gaat ga je die niet krijgen zowel bij de Delta als bij de Deurwaarder niet

Wij zien ons dus genoodzaakt om het voor de geschillencommisie voor te laten komen

Wij hebben alle moeite gedaan terwijl hun eisen en denken dat ze even met een bedrag aan kunnen komen waar die bedragen vandaan komen mag joost weten

We wensen je dus veel succes en hopen dat het opgelost wordt

me
door melissa19729 - May 4, 2009 om 20:36
5 Antwoorden / 5 Vragen

Hoi wij hebben ook problemen met de Delta en kregen dus ook een brief van de Deurwaarderskantoor Zeeland dit was de eerste keer dat wij van deze schuld hoorde  Wij hebben gebeld met Delta ,Klachten duidelijk gemaakt aan hun met een aangetekende brief langs geweest en elke keer hebben ze beloofd om een computeruitdraai te geven zodat wij weten waar deze bedragen vandaan komen want op het schrijven van de deurwaarder  staan vier bedragen  met allemaal dezelfde datum 2005

Delta reageerd op onze brief met we hebben de vordering doorgestuurd naar Deurwaarderskantoor zeeland dus weer geen duidelijkheid over de bedragen Wij hebben toen gebeld met deurwaarderdskantoor en hun zouden contact opnemen met de Delta die vervolgens in een fax alleen schrijft dat de vordering terecht is dus weer geen duidelijkheid Toen een aangetekende brief verstuurt naar de deurwaarder na drie weken nog steeds geen antwoord

Wij begrijpen dat je hiermee zit en duidelijkheid wil maar zoals het bij ons gaat ga je die niet krijgen zowel bij de Delta als bij de Deurwaarder niet

Wij zien ons dus genoodzaakt om het voor de geschillencommisie voor te laten komen

Wij hebben alle moeite gedaan terwijl hun eisen en denken dat ze even met een bedrag aan kunnen komen waar die bedragen vandaan komen mag joost weten

We wensen je dus veel succes en hopen dat het opgelost wordt