ma
door marjarob Jul 28, 2017 om 16:25
Geldzaken & recht

Wat te doen bij pinnen onder berdreiging

Ik ontving een mail dat je in het geval dat geld  moet pinnen onder bedreiging, je je pincode achterstevoren moest intikken.
Dan was je wel je geldbedrag wat je had gepint kwijt? ( dit begrijp ik niet met foutieve pincode) maar de bank herkende de omgekeerde pincode en blokkeerde je pas en rekening.

1126 8 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Jul 28, 2017 om 16:28
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dat is de grootste flauwekul. En u werd zeker ook gevraagd die onzin naar iedereen door te sturen?

Niet doen dus,

Gebruik uw verstand. Wat moet iemand doen met pincode 4114?

tenormin
door tenormin - Jul 28, 2017 om 16:33
16849 Antwoorden / 108 Vragen

Benieuwd van wie u zulke nonsens per e-mail kreeg. Hoax eerste klas.

tijger1
door tijger1 Jul 28, 2017 om 16:35
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Stond in de Radar nieuwsbrief, dus dan gaat men weer sturen.

tenormin
door tenormin Jul 28, 2017 om 16:38
16849 Antwoorden / 108 Vragen

Niet gelezen maar dit verhaal heeft al zo'n lange baard. Was alleen omdat @marjarob schreef dat ze een e-mail had ontvangen, nieuwsgierig of het uit haar/zijn kenniskring kwam.

marita5
door marita5 - Jul 28, 2017 om 16:33
11534 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo MarjaRob ,

Dit is een nepbericht ( Hoax )  lees hier , klik op de rode regel .

https://opgelicht.avrotros.nl/alerts/item/hoax-toets-je-pincode-achterstevoren-in/

tenormin
door tenormin Jul 28, 2017 om 16:43
16849 Antwoorden / 108 Vragen

Goede link, wist ik nog niet.

pi
door picanto - Jul 28, 2017 om 16:37
3 Antwoorden / 1 Vragen

ADVIES,voordat je wil of gaat pinnen;kijk goed omje heen en als het kan ALTIJD met zn tweeen zijn.Wel iemand die je kan vertrouwen natuurlijk en even goed het afschermen van je code!!!

besseldekker
door besseldekker - Jul 28, 2017 om 16:44
123 Antwoorden / 0 Vragen

Dit is een oud verhaal, dat van tijd tot tijd opnieuw de kop opsteekt — niet alleen in Nederland, maar ook in de VS. Op dit moment wordt het weer overal herhaald, bijvoorbeeld op Facebook. Het wordt even vaak tegengesproken. En het is dan ook NIET waar. Zowel de politie als de banken spreken het tegen.

Hopelijk komt u nooit in de situatie waarin dit aan de orde is, maar doe het niet, want:
1. Het zou niet eens kunnen gelden, denk maar aan "palindrome" codes zoals 5335: hoe keer je die om?
2. Belangrijker: intoetsen van een fout nummer kan de crimineel irriteren en u in (extra) gevaar brengen.

Het is uiteraard beter om dit verhaal ook niet verder te verspreiden. Het houdt alleen maar onjuiste informatie in stand. (En ten overvloede: ik heb het nog maar even gecheckt, zowel bij de politie als bij mijn bank. Het klopt niet.)

ge
door george321 - Jul 28, 2017 om 16:47
390 Antwoorden / 1 Vragen

Deze hoax is niet uit te bannen.

sjjoppy
door sjjoppy Jul 28, 2017 om 16:56
7211 Antwoorden / 3 Vragen

Klopt,heb deze ook meermaals gekregen en duikt telkens weer op.