pb
door pbosse Nov 23, 2007 om 15:27
Geldzaken & recht

Wat te doen tegen Van der Valk Hotel?

Ik ben woonachtig in het buitenland en werk voor de bevorderingen van
economische promotie tussen bedrijven buiten Nederland en uit Nederland. Om deze reden ben ik met regelmaat in Nederland met buitenlandse bedrijven
met een drukke agenda vol met afspraken.
Ik ben een week terug weer terug gekomen van het landen bezoek in een
bepaalde sector.
Ik kreeg een aanbieding van de Biltsche hoek een onderdeel van de Valk
hotels in de Bilt.
Om 2 oktober vroeg ik een pro-forma factuur om vooruit voor 17 personen te
betalen en dat zou in orde gemaakt worden.
Verder heb ik per email ook nog alle namen vermeld waarop ik confirmatie
kreeg van de reservering desk daar.
Omdat ik een aantal dagen nog geen factuur had ontvangen per fax heb ik
wederom geschreven en ze vertelde mij dat dit meteen zou gebeuren.
Ik kreeg toen een fax met de route beschrijving op kantoor maar geen
factuur.
Weer geschreven en kreeg toen per mail een vraag op welk fax nummer dit
verstuurt moest worden, vreemd immers hadden ze mij al een fax gestuurd.
Nu nogmaals een email en nogmaals een confirmatie van hun dat ze dit in
goede orde hadden ontvangen.

Maar dagen daarna nog geen factuur maar wel een email van weer een ander
persoon of ik de namen wou e-mailen, wel dat had ik ook al meteen op 2 oktober
gedaan, ok dan maar weer een keer!
Maar nog  geen fax met de gevraagde
factuur.
Wel moet ik de factuur hebben omdat een aantal van de bedrijven geen visum
voor Nederland hadden en de ambassade hierom vroeg!

Ook is het beslist niet leuk om een ruime 4000 euro mee te nemen in cash
wat ik op het einde wel moets doen omdat de factuur nooit is aangekomen.
Wel erkende zij de fout en boden mij in plaats van een 3 personen kamer 3
een persoon kamer aan voor de zelfde prijs.
Maar omdat de factuur nooit is aangekomen moest ik nu niet met 17 personen
maar met 9 personen afreizen.

Grote schade dus financieel en al mijn maanden werk om de juiste partner te
vinden voor deze bedrijven.

Ook werd mijn huur bus op hun parkeer plaats aangereden en melde dit maar
de politie is nooit gebeld dus dat moest ik zelf maar doen.
Nu op het einde heb ik alles afgerekend maar nooit de definitieve factuur
ontvangen en die moet ik hier bij de belastingsdienst overleggen omdat ik dit
cash had opgenomen voor mijn trip naar Nederland.

Wederom geschreven naar de Biltsche Hoek en die zouden dit doorgeven aan de
bedrijfsleider maar nooit een antwoord gekregen.

Nu is mijn vraag wat ik hier aan kan doen en waar ik moet zijn om officieel
een klacht in te dienen?
Alvast mijn dank voor elk advies voor deze horror ervaring!

5433 7 Rapporteer

ve
door verwijderd - Nov 24, 2007 om 00:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

Vreemd verhaal over een Van der Valk Hotel dat geen factuur kan of wil opmaken. Dien een klacht in bij de directie van deze keten en eis om alsnog een factuur te sturen.

ve
door verwijderd - Nov 24, 2007 om 01:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik zou niet weten wie of waar de directie is.
Heb diverse malen geschreven maar krijg gewoon geen antwoord ben gewoon radeloos want ik kan hier grote moeilijkheden krijgen met de inspectie dienst.
Gezien de hele historie vanaf begin oktober heb ik er ook geen vertrouwen meer in.

ve
door verwijderd - Nov 24, 2007 om 02:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hotel De Biltsche Hoek

De Holle Bilt 1

3732 HM De Bilt

T: +31 (0)30 220 58 11

F: +31 (0)30 220 28 12

E: biltschehoek@valk.com

W: www.valk.com

ve
door verwijderd - Nov 24, 2007 om 02:09
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik denk niet dat je mijn vraag hier goed hebt gelezen?
Als je namelijk goed kijkt zie je dat ik diverse malen heb geschreven en heb gebeld zonder enige reactie terug na de laatse.

ve
door verwijderd - Nov 24, 2007 om 06:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

Goede morgen. Als ik U was zou ik een schriftelijke klacht indienen bij DE VALKENHORST BV, Veurseweg 180, 2252AG Voorschoten. Peetvader Arie van der Valk zal dan wel ingrijpen. Onder de Valkenhorst vallen n.l. alle zaken die zelfstandig een bv zijn.

ve
door verwijderd - Nov 24, 2007 om 09:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het enige wat U kan eisen (cq. wat zij moeten leveren) is de factuur.

Alle andere zaken zijn niet te verhalen op dit hotel. Dus de autoschade en de misgelopen partners zijn uw eigen probleem.

Verder vind ik het bijzonder vreemd dat U dus nu contant betaald zonder rekening terwijl U al wist dat ze daar wel erg dom doen met de facturen. Had U dat nu maar niet gedaan.

ve
door verwijderd - Nov 24, 2007 om 22:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

Bedankt voor de tip om de peetvader een brief te versturen.

En met het woord dom wellicht voor u voel ik me niet aangesproken.
Als iemand die al een ruime 30 jaar internationaal bezig is en dus ook enige ervaring in hotel service bezit, verwacht ik wel van een Hotel dat ze enige service bieden!

Ook gezien de prijs mag je iets meer verwachten.
Het is mij de eerste keer geweest dat ik in de Biltsche hoek verbleef maar niet de eerste keer in een vd Valk.

Als ik aangereden word OP HUN TERREIN en ik maak hier melding van mag ik toch verwachten dat ze op mijn verzoek de politie verwittigen? Of niet?

En een factuur niet betalen? Ik kreeg als preview een factuur en volgens hun zou ik de finale factuur toegestuurd krijgen, wie ben ik om daar aan te twijfelen? We spreken immers wel over een gerenommeerde naam toch?

Maar ik ga de brief schrijven en houd jullie wel op de hoogte van de verdere ontwikkelingen.