Ma
door Martha25 Jun 17, 2016 om 17:43
Geldzaken & recht

We hebben de vraagprijs voor een woning geboden.

Kan de makelaar beslissen om de woning bij inschrijving te gaan verkopen omdat er meerdere kandidaat kopers voor zijn?

3517 6 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Jun 17, 2016 om 17:50
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dat zal de makelaar niet beslissen, maar de verkoper. En ja, dat kan hij doen.

mathijs_b
door mathijs_b - Jun 17, 2016 om 20:19
641 Antwoorden / 77 Vragen

De verkoper vraagt de makelaar om het huis te verkopen. Er is een minimale verkoopprijs afgesproken.
Het lijkt me dat de makelaar met zijn kennis en ervaring bepaalde manieren gaat bedenken om het huis voor een betere prijs te verkopen.
Maar dat is toch niet het probleem van de verkoper? Die heeft de makelaar gevraagd om te verkopen vanaf een bepaalde minimumprijs en daar is de makelaar druk mee bezig.

Zie b.v. http://www.pietersmakelaars.nl/woningaanbod/janverfailleweg620/consumentenfolder.pdf

Gerry1969
door Gerry1969 - Jun 18, 2016 om 00:42
3449 Antwoorden / 25 Vragen

De makelaar ziet de prijs graag hoger worden want dat is goed voor zijn commissie. Tenzij er een all inclusive prijs is afgesproken tussen hem en de verkoper.
Misschien zijn er 3 aspirant kopers die de vraagprijs hebben geboden, dus dan begint het bieden boven de vraagprijs.
Diewilik

pi
door pieterwolters Jun 18, 2016 om 09:26
3610 Antwoorden / 0 Vragen

"De makelaar ziet de prijs graag hoger worden"

Ik denk dat de verkoper nog veel grager de prijs hoger ziet worden want die houdt er nog meer aan over....

marita5
door marita5 - Jun 18, 2016 om 07:09
11533 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Martha25 ,

Procedure veranderen.

Veel misverstanden zijn er ook over de verkoopprocedure. Het komt zelfs in economisch mindere tijden voor dat er onverwacht veel belangstelling voor een huis is. Als de verkopende partij doorheeft dat veel mensen bereid zijn een bod te doen, dan kan besloten worden de verkoopprocedure te veranderen. Dat mag, zelfs als er al met een kopende partij onderhandeld wordt. Dat is bepaald niet leuk voor de potentiële kopers, maar de verkoper heeft er nu eenmaal belang bij een zo goed mogelijke prijs voor zijn huis te krijgen.
Vaak wordt in dergelijke gevallen besloten om er een inschrijvingsprocedure van te maken .

Voor verdere informatie klik op de rode regel .

http://perfectkeur.nl/Inhoud/keur-een-huis.html

uwjurist
door uwjurist - Jun 18, 2016 om 09:01
1043 Antwoorden / 0 Vragen

De vraagprijs bieden betekent absoluut niet dat men de woning aan u moet verkopen. Uw bod is blijkbaar niet geaccepteerd en verkoper mag (de makelaar laten) doen wat hij wil.

Met vriendelijke groet,

mr. Monique Doomernik

ru
door ruitenheer - Jun 18, 2016 om 11:10
120 Antwoorden / 0 Vragen

Bij woningen is een advertentie een uitnodiging om in onderhandeling te treden. Ook als je de vraagprijs biedt, is er daarom nog geen sprake van een koopovereenkomst.https://nl.wikipedia.org/wiki/Arrest_Hofland/Hennis