ko
door koorntje Jan 29, 2013 om 16:06
Geldzaken & recht

Wel/niet betaald

op 24 januari kwamen we er achter dag onze digitenne het niet meer deed, gebeld met kpn nou er stond nog een rekening open van 33,28
erg raar als je je bedenkt dat dit gaat over een betaling van augustus en dat de rekeningen erna gewoon betaald zijn.
op 25 januari heb ik meteen voor de betaling zorg gedragen.
meteen doorgegeven via de mail , dit omdat het bij bellen vaak heel lang duurt eer je contact hebt,
op zaterdag toch nog telefonusch contact gehad en werd mij toen vertelt dat zodra de betaling binnen is je aangesloten wordt met uitzondering van het weekend dan sluiten ze niemand aan.
oke dat kan maar ook op maandag geen tv en vandaag om 16.00 uur nog niet.
nu had ik op maandag 28 januari gemaild , daar kreeg ik op 29 januari antwoord op er stond nog steeds een rekening open
gekeken op de bankrekening ja was er toch echt af en wel op 25 januari.
dus maar even gebeld.....nu naar de debiteuren en idd de betaling was binnen volgens hun pas sinds 28 januari
hij is nu handmatig verwerkt maar anders kon het nog wel een dag duren voor het verwerkt was en dan nog eens 24 uur eer je dan wordt aangeloten
dus dan duurt het na betaling 1week eer je weer tv hebt!!!!!
maar klopt het wel houden banken je geld 3 dagen vast???
en mag dat wel???
en dan houd de kpn je geld ook nog 3 dagen vast.
mag dat wel???

1007 8 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

f_
door f_munneke - Jan 29, 2013 om 16:23
6 Antwoorden / 1 Vragen
0

Banken houden inderdaad 1 á 2 werkdagen geld vast in verband met rente (zij moeten immers ook betaald worden), maar dat KPN dat doet daar heb ik nog nooit van gehoord. Ik vind het ook erg slordig van KPN dat ze niet eerder gereageerd hebben op de mail.

Het gaat bij grote bedrijven kennelijk heel traag.

1. de post komt binnen
2. de post gaat naar de betreffende afdeling
3. de post word opengemaakt
4. de post word gelezen
5. de post word in behandeling genomen
6. er volgt een reactie

Veel bedrijfjes doen dit binnen 48 uur, grote bedrijven doen elke stap per dag. Er kan dus een week overheen gaan voor er een reactie plaats vind.

aurora1
door aurora1 - Jan 29, 2013 om 17:14
15645 Antwoorden / 6 Vragen
0

Dag koorntje,

De 25e was op een vrijdag en de 28e een maandag, er zit dus een weekend tussen en dan werken de banken niet.

vr.gr.

ko
door koorntje - Jan 29, 2013 om 17:25
4 Antwoorden / 2 Vragen
0

beste aurora
maar betalingen gaan gewoon door
dus ook aan bedrijven

ko
door koorntje - Jan 29, 2013 om 17:26
4 Antwoorden / 2 Vragen
0

[quote=aurora1 schreef op dinsdag 29 jan 2013, 17:14]Dag koorntje,

De 25e was op een vrijdag en de 2m8e een maandag, er zit dus een weekend tussen en dan werken de banken niet.
maar betalingen gaan normaal gewoon door
ook in het weekend

vr.gr.

tijger1
door tijger1 - Jan 29, 2013 om 18:24
42060 Antwoorden / 21 Vragen
0

Betalingen gaan wel gewoon door, maar de verwerking bij de administratie natuurlijk niet. Het is natuurlijk wel betaald, maar het moet verwerkt en dan ook nog weer doorgegeven aan de afdeling, die u weer moet aansluiten.en ze zullen echt niet zodra uw betaling is geboekt naar die afdeling bellen en zeggen, sluit die meneer maar weer aan.

Afgezien houden banken tegenwoordig helemaal geen dag of dagen het geld vast.

Hebt u helemaal geen aanmaning ontvangen? Voor zulk soort betalingen is het afgeven van een automatische incasso de beste oplossing.

aurora1
door aurora1 - Jan 29, 2013 om 22:45
15645 Antwoorden / 6 Vragen
0

Mijn informatie omtrent weekenden (en feestdagen) had ik o.a. KLIK HIER vandaan (o.a. over het bedrijf Equens, aanlevertijden en verschillende banken).

vr.gr.

ko
door koorntje - Jan 29, 2013 om 23:16
4 Antwoorden / 2 Vragen
0

[quote=tijger1 schreef op dinsdag 29 jan 2013, 18:24]Betalingen gaan wel gewoon door, maar de verwerking bij de administratie natuurlijk niet. Het is natuurlijk wel betaald, maar het moet verwerkt en dan ook nog weer doorgegeven aan de afdeling, die u weer moet aansluiten.en ze zullen echt niet zodra uw betaling is geboekt naar die afdeling bellen en zeggen, sluit die meneer maar weer aan.

Afgezien houden banken tegenwoordig helemaal geen dag of dagen het geld vast.

Hebt u helemaal geen aanmaning ontvangen? Voor zulk soort betalingen is het afgeven van een automatische incasso de beste oplossing.

wij hebben normaal een automatische incasso helaas door omstandigheden kon er die maand geen geld van de rekening afgehaald worden
en een aanmaning ja in dec en toen dacht ik hem betaald te hebben en dat het weekeend ertussen zit ok maar als je via mail te horen krijgt er is niet betaald en je stuurt terug dat je bewijs hebt daarna heb ik gebeld en was er wel betaald maar kreeg weer een mail dat er niet betaald is das toch raar
en bank zou dan pas het geld vanmorgen overgemaakt hebben terwijl het bij mij al vrijdag is afgeschreven

sweeterlake
door sweeterlake - Jan 30, 2013 om 00:38
468 Antwoorden / 16 Vragen
0

En ook nog heraansluitkosten in rekening gebracht?!

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

wi
witteke - Oct 5, 2024 om 22:45
Elektronica & tv

Filmbox bij kpn

Ik kreeg een mail van KPN dat filmbox nu bij hun op kanaal 50 zit,natuurlijk meteen gaan kijken,maar het werkt nog niet
Me wel afgevraagd,moet je hier nu extra voor gaan betalen?
Net zoals bij netflix?
Voor mij heel onduidelijk,want daar heb ik geen zin in,heb al 4 van dit soort,gewoon betaald Lees meer

MartinnitraM
MartinnitraM - Oct 2, 2024 om 15:17
Huishouden & energie

Ben ik verplicht mee te doen aan steekproef Enexis gasmeter?

Een onduidelijke brief gekregen van Enexis om mee te doen aan een steekproef. Deze steekproef stelt vast of mijn gasmeter betrouwbaar meet. Ben ik verplicht daar aan mee te doen en een hele middag thuis te moeten wachten op een monteur van weer een ander bedrijf ? Dus een vrije dag te moeten opnemen hiervoor ? Lees meer

da
daan.s - Mar 15, 2024 om 12:21
Elektronica & tv

Neato robotstofzuiger gekocht bij Albert Heijn, binnen garantie onbruikbaar. Wie is er verantwoordelijk?

Wij hebben Maart 2023 bij Albert Heijn een Neato D8 gekocht voor €199,-. Mooi ding, werkte goed tot een paar weken geleden de app niet meer opstart en verbinding kan maken. Resultaat > stofzuiger kun je niet meer instellen of aanzetten via de app. Na wat onderzoek lees ik dat Neato falliet is. Hij gaat nog wel aan en uit maar uiteindelijk heb je toch de app nodig om de robot in te stellen om ... Lees meer