bb
door bbmelvin Dec 30, 2012 om 20:23
Geldzaken & recht

Werkgever overeenkomst

Goedavond ik heb een vraag.

Je werkt als verkoopmederwerker in een franchise filiaal van een bekende winkelketen met een vast contract. Nu wordt het filiaal overgenomen door de winkelketen zelf omdat er problemen zijn tussen de franchiser en de winkelketen. Is het dan zo dat de winkelketen je een jaar contract kan geven terwijl je een vast contract had of moet je vaste contract gewoon in stand blijven? Als ik een jaarcontract krijg is de kans groot dat ik na jaren trouwe diensten eruit wordt gegooit na dat jaar aangezien mijn leeftijd in de 30 is en een 16 jarige natuurlijk veel goedkoper is.

Ik hoop dat het verhaal een klein beetje duidelijk is. ik durf er niet te veel over te zeggen want ik wil mijn baan niet kwijt raken. Maar ik hoop dat iemand weet hoe dit in elkaar steekt en wat mijn rechten zijn.

Alvast bedankt
Met vriendelijke groet Dennis

1001 2 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Dec 30, 2012 om 21:42
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Als een bedrijf overgenomen wordt , blijven alle contracten zoals ze waren. De nieuwe baas kan natuurlijk wel gaan etteren en zeuren om u het leven moeilijk te maken.

Geen lid van de bond, dat worden dan. En neem na nieuwjaarsdag contact op met het Juridisch Loket, is gratis, zie Google. U kunt langsgaan of bellen.

Zij kunnen u zo uit de doeken doen wat uw rechten en plichten zijn, alsmede die van uw werkgever.

mtuinsma
door mtuinsma - Dec 30, 2012 om 23:33
38 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=tijger1 schreef op zondag 30 dec 2012, 21:42]Als een bedrijf overgenomen wordt , blijven alle contracten zoals ze waren. De nieuwe baas kan natuurlijk wel gaan etteren en zeuren om u het leven moeilijk te maken.

Helemaal mee ééns. en als die winkelketen toevallig Media Markt is dan hebben zij zich ook nog eens aan de regels van Saturn te houden,, want daar is Media Markt van.